Uleiuri esentiale de ajutor pentru femeile aflate la menopauza

uleiuri-esentiale-la-menopauza

Menopauza afecteaza toate femeile de la o anumita varsta. Aceasta vine cu diferite stari emotionale fluctuente si multe alte stari fizice uneori agravate. Uleiurile esentiale va vin in ajutor pentru a putea ameliora toate aceste stari, fara efecte adverse si fara prea multe batai de cap.

Anxietatea este un semn comun pentru menopauza

Uleiuri esentiale pentru anxietate. Faceti un tratament timp de o luna inainte de culcare cu 2 picaturi de ulei esential de sovarf pur, aplicate prin masaj lent la nivelul plexului solar. Va va alunga starile de incordare si palpitatiile.

Un alt amestec excelent pentru anxietate il are si aplicarea urmatorului amestec: 10 ml de ulei esential de lavanda, 10 ml de ulei de muscata si 10 ml de ulei eteric de palisandru (cunoscut si sub numele de ulei eteric de lemn de trandafir). Aceste 3 ingrediente s-au dovedit a fi eficiente in combaterea anxietatii.

Puteti incerca si cu un amestec rapid din 30 de ml de ulei vegetal de arnica si 3 ml de ulei esential de levantica, cu care este bine sa va masati lent la nivelul plexului solar. In plus, un lucru excelent pe care il mai puteti face pentru o stare buna este sa puneti in apa calda cand faceti baie un amestec din 5 ml de ulei esential de portocala amara si 5 ml de ulei esential de lavanda.

Uleiuri pentru bufeuri si balonari

Uleiuri esentiale pentru bufeuri. Pentru menopauza luati un tratament timp de 30 de zile cate 2 picaturi de ulei esential de salvie de trei ori pe zi. Se face pauza o saptamana, apoi se reia tratamentul.

Aplicatiile locale sunt la fel de eficiente. Folositi, inainte de culcare, un amestec de 1 ml de ulei esential de menta, 2 ml de ulei esential de niaouli, 3 ml de imortele si 5 ml de ulei esential de chiparos. Puneti uleiurile esentiale in 100 de ml de ulei vegetal. Aceasta lotiune se aplica in partea de jos a spatelui sau abdomenului, de 2-3 ori pe zi timp de 20 de zile.

Uleiuri esentiale pentru balonari. Balonarile sunt deseori suparatoare si ele apar si la menopauza. Luati pe un cub de zahar cateo picaura de ulei esential de busuioc sau de menta. Se mai poate folosi si un amestec din 2 lingurite de ulei esential de chimion si de marar si cateo lingurita de ulei esential de tarhon si de busuioc. Luati 2 lingurite din acest amestec inainte de masa.

Uleiuri esentiale pentru depresie. Depresia este des intalnita la femeile care sunt la menopauza. Puneti intr-un vas de lut sau intr-un difuzor special cu cateva picaturi de ulei esential de mandarina. Acesta este sedativ si anxiolitic, dar nu se foloseste mai mult de 20 de minute pe zi. Nu folositi in camera copilului acest ulei esential.

Uleiuri pentru insomnie si riduri

Uleiuri esentiale pentru dificultati de somn. Puneti o picatura de ulei esential de portocala sau mandarina intr-o lingura de miere. Acesta va va ajuta sa dormiti fara griji. Mai puteti pulveriza direct pe perna cateva picaturi de ulei esential de levantica. Metoda inhalarii uleiurilor potenteaza efectul acestora.

Uleiuri esentiale pentru dureri de cap. Durerile de cap dispar imediat cu o picatura de ulei esential de lamaie, mandarina sau de sovarf administrata de 2-3 ori in interval de 60 de minute. Pentru masaj se utilizeaza un amestec de 10 ml de ulei esential de menta, 5 ml de ulei de levantica englezeasca si 5 ml de busuioc. Se face masaj la nivelul zonei dintre sprancene si pe tample.

Uleiuri esentiale pentru riduri. Pentru a ameliora ridurile, puneti in crema de zi 2 linguri de ulei esential de masece si o picatura de ulei esential de muscata si una de rozmarin in crema de noapte.

Sfaturi utile pentru eficienta maxima a uleiurilor esentiale:

  • nu se folosesc copiilor, indicatiile pentru acestia sunt diferite;
  • nu depasiti dozele indicate;
  • in amestecuri, nu inlocuiti un ulei cu altul, chiar daca proprietatile vi se par asemanatoare;
  • daca suferiti de boli cronice sau sunteti insarcinate, cereti intotdeauna parerea medicului inainte de a folosi uleiuri esentiale;
  • pe cale orala se iau alaturi de o lingura de miere sau ulei de masline, dar si intr-un cub de zahar;
  • evitati folosirea uleiurilor fotosensibilizante (ex: mandarina, grapefruit, portocala) inainte cu cel putin 12 ore de expunerea la soare.

You may also like...