Tulburari ale somnului. Remedii care te ajuta sa dormi linistit

Tulburari ale somnului. Remedii care te ajuta sa dormi linistit

Pentru unii, somnul vine usor si natural, in schimb, altii au parte foarte rar de un somn grozav. Daca si tu te simti obosit dupa o singura noapte de nesomn din cauza grijilor din timpul zilei, acesta este un lucru normal, dar daca mai multe nopti la rand te chinui sa adormi si nu poti, stai treaz, esti somnolent in timpul zilei, atunci suferi de o tulburare a somnului.

Trebuie sa stiti ca tulburarile somnului sunt numeroase si necesita consultatie, caci pe termen lung, un somn prost poate avea efecte negative asupra organismului.

De exemplu, hipersomnia, care se manifesta printr-o stare de somnolenta ce survine pe neasteptate, in mod brutal, de indata ce individul termina activitatea sau aceasta devine neinteresanta, necesita o consultatie medicala.

Somnambulismul se manifesta prin actiuni  care se produc in timpul somnului (mers etc.), dar de care persoana, odata treaza , nu isi aminteste nimic. Copiii sunt mai afectati de somnambulism decat adultii. Daca aceasta este situatia copilului vostru, aveti grija sa inchideti usile si ferestrele, pentru a evita orice accident.

Somnolenta reprezinta o stare constanta de somn in timpul zilei si poate fi o consecinta a unei proaste igiene a vietii sau a unei alimentatii prea bogate, care ingreuneaza digestia. In schimb, daca somnolenta apare in urma unei caderi/lovituri, consultati de urgenta doctorul. In aceste cazuri nu exista tratament.

Cosmarurile si spaimele nocturne, reprezinta acele vise urate care pot intrerupe somnul. Copiii raporteaza mai frecvent astfel de experiente decat adultii. De cele mai multe ori, acestia isi amintesc continutul viselor foarte bine. In caz de cosmaruri si spaime nocturne, vedeti ACEST articol.

Iata ce efecte negative au tulburarile de somn asupra omului:

Tulburarile de somn scad capacitatii atentiei, apar dificultati de concentrare, scade timpul de reactie la stimuli, scade capacitatea memoriei, apar modificari de dispozitie, modificari ale impuls-controlului si deteriorarea capacitatii de gandire.

Iata care sunt principalele cauze ale tulburarilor de somn:

Tulburarile de somn pot aparea din cauza conditiilor psihiatrice (depresie, anxietate, consum de alcool, droguri), a conditiilor neurologice (accident vascular cerebral, dementa etc.), a bolilor somatice (cardiovasculare, renale etc), a tratamentelor medicamentoase, a muncii in schimburi sau pe timp de noapte sau a calatoriilor si trecerea prin diferite zone de timp. De asemenea, deprivarea de somn are drept cauze fie tulburarile de somn, patologice, fie la baza se afla stilul modern de viata, petrecerile pe timp de noapte, statul prelungit in fata televizorului sau a calculatorului.

Somnul agitat, care nu este nici insomnie, nici cosmar, nici somnambulism, poate fi tratat dupa cum urmeaza.

Iata cateva remedii care te ajuta sa dormi linistit:

-Tinctura de mac californian. La culcare, luati 20 de picaturi de tinctura amestecate cu apa sau cu o cana de infuzie de tei.

Daca aceste tulburari persista la copii, consultati un specialist. Dar inainte de a va ingrijora, incercati sa le intelegeti: copilul se teme de intuneric? Este anxios pentru ca traverseaza o perioada dificila etc.).

In caz de insomnie, puteti lua si:

1-Infuzie de paducel (30 g flori), melisa (20 g flori) si tei (40 g flori). Puneti 40 g amestec intr-un litru de apa clocotita si lasati la infuzat pentru 15 minute. Veti o cana dupa cina si una inainte de culcare, pana la ameliorare.

2-Gelule (capsule gelatinoase) de mac californian sau valeriana. Luati 2 gelule pe zi, la pranz si seara, pana la ameliorare.

Pe cale interna (adulti si copii peste 5 ani):

3-Ulei esential de busuioc (3 picaturi) si ulei esential de oregano (3 picaturi). Luati dimineata, la pranz si seara cu o lingurita de miere, cu apa sau ceai, pana la ameliorare.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...