Top 5 cele mai bune legume specifice primaverii

Legumele sunt considerate ca fiind principala sursa de vitamine si minerale care, alaturi de fructe, contribuie la aportul zilnic al carbohidratilor si al fibrelor alimentare, fiind considerate alimente cu valoare nutritionala mare.

Acum este perioada cand totul reinvie, si tot acum este si momentul potrivit pentru a incepe sa consumi alimente proaspete si sanatoase. Stim cu totii ca toate anotimpurile vin cu alimente specifice si daca tot am iesit din iarna cea geroasa, ne-am gandit sa va aratam ce legume nu trebuie sa va lipseasca din dieta zilnica.

Iata un top 5 cu cele mai bune legume specifice primaverii:

  1. Ceapa verde – Cunoscuta si sub numele de ceapa primaverii, aceasta are cantitati mari de clorofila, o substanta ce are ca proprietate eliberarea organismului de substante nocive, precum poluantii si radicalii liberi. Se spune ce cei care consuma ceapa sunt printre cei mai sanatosi, dornici de munca si voiosi oameni. Alcilina, o substanta care da mirosul cepei, este responsabila pentru protejarea plamanilor si a cailor respiratorii, pe care le fereste de infectii.De asemenea, o alta substanta benefica din ceapa verde este si cvercitina, un antioxidant puternic, capabil sa amelioreze tulburarile circulatorii si sa previna afectiunile cardiovasculare.
  2. Usturoiul verde – acesta este considerat un aliment exceptional si se gaseste din belsug primavara. Printre nutrientii pe care acesta ii ofera organismului se numara vitaminele A, B1, B2 si C, aminoacizi, calciu, fosfor, potasiu si multe alte substante anticancerigene, fiind recomandat in tratarea a peste 60 de afectiuni. Usturoiul verde ajuta organismul sa lupte impotriva racelilor, combate afectiunile digestive, reduce riscul de astm, ajuta la dezvoltarea florei intestinale, elimina factorii nocivi care cauzeaza deranjamente stomacale, gripe, raceli, ajuta la intarirea sistemului imunitar, stimuleaza circulatia sangelui, elimina toxinele din sange si organism, contribuie la prevenirea si tratarea si altor afectiuni severe precum cancerul, afectiunile cardiace, hipertensiunea sau infectiile.
  3. Salata verde – aceasta are un continut mare de fibre, vitamina A, vitamina K, vitamina C, folat, mangan, fier si potasiu. Printre avantajele salatei se numara capacitatea de a preveni deteriorarea osoasa, stimularea sanatatii inimii si ajuta in pierderea in greutate. De asemenea, un castron cu salata verde poate fi de mare ajutor in caz de: afectiuni gastrointestinale, nefrita, litiaza urica, guta, reglarea ciclului menstrual, menstre dureroase, spermatoree, astm bronsic, colecistita, diabet zaharat, constipatie, congestie hepatica, hepatita.
  4. Ridichea rosie – aceasta leguma de primavara este foarte apreciata pentru continutul ridicat de vitamina C, acid folic si potasiu, dar si pentru continutul mediu de vitamina B6, riboflamina, magneziu, cupru, zinc, fier si calciu. De asemenea, ridichea contine si foarte multi antioxidanti, fiind ideala cand te confrunti cu astenia de primavara si este si un bun detoxifiant si intaritor al imunitatii.
  5. Mazarea verde – acestea sunt printre primele legume care apar primavara. Cercetarile arata ca o  cana cu mazare are mai multe proteine decat un ou mare, fara a avea in schimb colesterol. De asemenea, mazarea este si o sursa importanta de fibre solubile si potasiu, care amandoua ajuta la mentinerea sanatatii inimii. Fibrele solubile micsoreaza colesterolul, iar potasiul ajuta la controlarea presiunii sangelui. Mazarea este bogata si in caroten, protejand organismul impotriva cancerului.

Sursa foto: ecoagro.bg

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...