Suplimentele alimentare pe intelesul tuturor – Cum isi imbunatatesc alimentatia cei care merg la sala

Exista o multime de suplimente alimentare pe care le folosesc sportivii in ziua de astazi. Ele sunt disponibile intr-o gama variata si sunt de multe ori folosite si de catre amatorii care vor rezultate rapide si vizibile.

Desi multa lume se teme de suplimentele alimentare, in realitate fiecare are rolul si scopul sau, insa cea mai importanta este informarea corecta pentru a consuma exact ce se preteaza necesitatilor tale.

1. BCAA

Poate ati mai auzit de termenul BCAA pentru ca e des folosit de cei care vor sa puna masa musculara. El se refera la un complex de leucina, isoleucina si valina – acestia sunt cei mai importanti aminoacizi pentru dezvoltarea tesutului muscular. Toate trei stimuleaza productia de testosteron.

Acronimul BCAA vine din engleza unde prescurteaza Branched-chain amino acids. Acesti aminoacizi formeaza peste 35% din masa musculara din organism. Cantitatea optima este de 5 grame pe zi la micul dejun.

2. Creatina

Creatina e foarte importanta pentru ca aduce un aport mare de apa si creste nivelul de ATP, aceasta fiind o molecula ce stocheaza energie pe care o da muschiului. Sportivul care consuma creatina capata o forta mult mai mare si poate ridica greutati cu mai multe kilograme. E ideala pentru halterofili. In final efectul va fi de crestere si stabilizare a masei musculare.

Pe piata exista o gama varianta de produse cu creatina si preturile sunt destul de mici.

3. Glutamina

Tot un aminoacid este si glutamina, este chiar cel mai raspandit aminoacid din tot corpul uman. El pune in functiune muschii la cei mai inalti parametrii si sprijina in acelasi timp si sistemul imunitar.

Suplimentul de glutamina se ia in general inainte de antrenament deoarece ajuta la reducerea oboselii muschilor si sprijina si hormonul de crestere.

In general glutamina se ia in cantitati de pana la 5-10 grame pe zi si cel mai des sub forma de shake-uri.

4. Minerale si vitamine

La capitolul suplimente alimentare intra si mineralele si vitaminele de care orice sportiv are nevoie. Chiar si amator daca esti si faci sport sustinut o perioada mai indelungata trebuie sa te vitaminizezi cum se cuvinte pentru a nu avea probleme. Pe langa vitamine si minerale trebuie inclus si Omega 3 pe baza de peste, sub forma de ulei de peste.

Cele mai populare suplimente sunt cele de magneziu, zinc, vitamina D. Toate ajuta la mentinerea sanatatii si sunt extrem de benefice pentru intregul organism.

5. L-Carnitina

Carnitina e un alt aminoacid al carui rol e de data asta de a transporta acizii grasi la celulele muschiului cardiac. Acolo sunt oxidati si transformati in energie. Practic, acest supliment de aminoacizi ajuta la arderea grasimilor si nu se recomanda utilizarea a mai mult de 2 grame pe zi, in doua reprize. Suplimentul se administreaza inainte si dupa antrenament pentru efecte maxime.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...