Smoothie anti-stres. Cea mai simpla si rapida metoda de a te relaxa

smoothie-anti-stres

Stresul declanseaza un lant de evenimente negative in organism care va pot afecta sanatatea. Acest smoothie anti-stres vine la pachet cu ingrediente bune, sanatoase, care ajuta la minimizarea efectelor negative ale stresului asupra corpului.

Un amestec format din cacao bogat in minerale, avocado cremos, seminte de chia si migdale, are un gust incredibil de ciocolata. Scazand cantitatea de apa pe care o adaugati, il puteti transforma intr-un bol de budinca care poate fi mancata cu o lingura, oferind o senzatie foarte placuta.

Beneficii

Avocado:

-avocado cremos este bogat in vitamine B care combat stresul, care sustin nervii sanatosi si celulele creierului. De fapt, unele studii sugereaza ca sentimentele de depresie si anxietatea pot fi legate de o deficienta de vitamina B.

Includerea fructului de avocado in dieta poate ajuta la imbunatatirea vederii. Avocado este incarcat cu beta-caroten si antioxidanti, care sunt benefici pentru ochi. De asemenea, contin luteina si zeaxantina; ambii nutrienti ajuta la mentinerea vederii bune, a vederii nocturne si la minimizarea daunelor provocate de lumina ultravioleta. Cantitatea ridicata de vitamina A, ajuta, de asemenea, la reducerea riscului de degenerare maculara care se dezvolta odata cu batranetea. Acizii grasi monosaturati din avocado ajuta la o mai buna absorbtie a antioxidantilor benefici solubili in grasimi, cum ar fi si beta-carotenul. Vezi si: 8 super-alimente care alunga oboseala si stresul

Semintele de Chia:

-Semintele de Chia sunt o sursa buna de magneziu, un mineral critic pentru gestionarea stresului si atenuarea depresiei. In plus, semintele contin niveluri ridicate de acizi grasi omega-3, care ofera beneficii antiinflamatorii creierului, ceea ce duce la reducerea stresului si a anxietatii.

De fapt, unii medici si cercetatori cred ca epidemia in crestere a depresiei si a anxietatii in populatia noastra are ceva de-a face cu dieta noastra, inclusiv deficienta de omega-3 pe scara larga.

Semintele de chia sunt sanatoase din diverse motive si contin fibre, proteine, calciu, fosfor si omega-3. Unele studii efectuate pe animale chiar arata ca cresc sentimentul de satietate si ajuta la pierderea in greutate, dar pana in prezent, recenziile de literatura si studiile asupra oamenilor nu au sustinut aceste afirmatii.

Cacao:

-Cu totii stim senzatie deosebit de placuta dupa ce am muscat dintr-o bucata de ciocolata neagra. Acest lucru se datoreaza faptului ca ne creste nivelul de serotonina, ceea ce ne intensifica dispozitia si ne face sa ne simtim mai fericiti. In plus, studiile indica faptul ca polifenolii gasiti in cacao pot ajuta la reducerea nivelului de hormoni de stres din organism.

Unt de migdale:

-Migdalele contin zinc, un mineral care joaca un rol crucial in modularea modului in care creierul si corpul raspund la stres. Ele sunt, de asemenea, o buna sursa de magneziu care starneste stresul, ca sa nu mai vorbim de Vitaminele B2 si E, care pot consolida sistemul imunitar in perioadele de stres.

Cum sa prepari smoothie anti-stres

Ingrediente smoothie

  • 2 cani de gel de chia (3 linguri de seminte de chia + 2 cani de apa
  • 1/2 avocado
  • 2 banane (proaspete sau congelate)
  • 4 curmale
  • 2 lingurite pulbere de cacao
  • 2 lingurite unt de migdale
  • apa suplimentara dupa cum este necesar pentru a atinge consistenta dorita

Toppinguri optionale

  • fulgi de cacao
  • felii de migdale

Instructiuni: Faceti gel de chia: Turnati doua cani de apa filtrata intr-un borcan, adaugati peste 3 linguri de seminte de chia si amestecati bine. Lasati sa stea cel putin 10 minute. (Folositi acest timp pentru a continua rutina de dimineata!)

Cand este gata, turnati gelul de chia si toate ingredientele pentru smoothie intr-un blender si amestecati-l pana devine o pasta fina. Avocado si chia ii confera o consistenta groasa. Daca preferati o consistenta mai subtire, adaugati pur si simplu mai multa apa sau gheata.

Ornati cu fulgi de cacao si migdale feliate, daca doriti. Savurati incet. Salvati restul pentru o gustare sau micul dejun de maine.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...