Simtul masurii. Cata sare ar trebui sa consumam pentru a nu deveni nociva organismului

Oamenii au folosit sarea timp de secole, descoperind de-a lungul anilor foarte multe calitati si utilizari ale acesteia. Sarea este absolut necesara sanatatii umane si echilibrului nutritional. 

Chiar daca sarea este un ingredient necesar pentru sanatatea organismului, multi dintre noi au tendinta de a o consuma in exces si din aceasta cauza beneficiile ei se transforma in factori nocivi de imbolnavire.

Un consum exagerat de sare duce la retentia de apa, ceea ce creste volumul sangelui ducand la hipertensiune, care vine cu o serie de efecte secundare (deteriorarea arterelor si a organelor, riscul de aparitie a accidentului vascular cerebral).

Majoritatea persoanelor consuma intre 12-15 g/zilnic de sare. Un studiu international efectuat in 17 tari arata ca recomandarile facute de medici pacientilor lor bolnavi de inima despre sodiu au fost eronate. Recomandarea obisnuita data de majoritatea medicilor occidentali persoanelor sub 50 de ani este sa-si limiteze consumul de sare la maximum 2,3 g/zi, iar celor peste 50 – la maximum 1,5 g/zi.

Trebuie sa stiti ca nu sarea propriu-zisa este daunatoare sanatatii umane, ci cea rafinata industrial, cea extrasa din terenuri sarace, sarea de bucatarie cu deficit mineral. 1 pana la 3 g/zi este doza necesara organismului.

Din sarea disponibila din comert, metodele industriale de purificare extrag aproape toate mineralele si elementele chimice, lasand un cristal alb format in proportie de 98% din clorura de sodiu. Unul dintre elementele nutritive indepartate este magneziu, mineral esential pentru functia imunitara. Magneziul este suportul unui proces numit fagocitoza, proces care mareste puterea de asimilare si eficienta celulelor macrofage (de curatare), responsabile cu eliminarea infectiilor.

Mai mult, magneziul este indispensabil bunei functionari a nervilor si celulelor creierului, e implicat in metabolizarea zaharului, a grasimilor si scade mortalitatea cauzata de crizele cardiace la coronarieni. Un studiu efectuat in Canada a aratat o scadere cu 66% a ratei mortalitatii la pacientii carora li s-a administrat magneziu intravenos, iar alti cercetatori au aratat ca aceleasi injectii au redus cu 90% rata mortalitatii in randul cardiacilor in SUA.

Sarea de mare integrala este singura sare ce contine clorura de magneziu si bromura de magneziu, usor de asimiliat si de metabolizat de organismul uman. Astfel, o sare nedaunatoare pentru corp este una ce contine aproximativ 80-85% clorura de sodiu. Sarurile de magneziu prezente intr-o sare sanatoasa dreneaza excesul de sodiu din organism, prevenind edemele, disfunctiile renale, hipertensiunea arteriala si alte afectiuni asociate cu consumul exagerat de sodiu.

Citeste si:

Sfaturile bunicii. 11 utilizari mai putin cunoscute ale sarii de bucatarie

Sare de baie. Relaxarea de care ai nevoie

Ce beneficii are sarea amara. Top 6 lucruri de stiut

Cate tipuri de sare alimentara exista si care este diferenta dintre ele

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...