Sfaturi care te pot ajuta sa previi aparitia unui infarct

Infarctul apare atunci cand fluxul sanguin care aduce oxigen la muschiul inimii este sever redus sau intrerupt complet. Acest lucru se intampla, deoarece arterele care alimenteaza inima cu sange se pot ingusta incet de la o acumulare de grasimi, colesterol si alte substante. Totusi, in ciuda acestui fapt, adoptarea unor obiceiuri sanatoase te poate ajuta sa reduci riscul de a suferi un infarct.  

Majoritatea dintre noi recunosc semnele unui atac de cord atunci cand se intampla (disconfort in piept, inconstienta, puls sau respiratie anormala). Insa, exista si simptome care se pot manifesta cu o luna inainte de a avea loc un infarct, ca de exemplu:  

  • durere in piept care dureaza mai mult de cateva minute
  • dureri de cap
  • ameteala
  • respiratie greoaie 
  • greata 
  • varsaturi 
  • transpiratie rece excesiva
  • durerea bratelor care persista 
  • durerea de spate in partea superioara
  • stare de neliniste (ca o oboseala care poate sa fie insotita de lesin sau atac de panica) 
  • lesin

 !!!Daca aceste simptome sunt tot mai accentuate, suna la 112 pentru a ajunge cat mai urgent la spital.

Vezi si: Semne ale infarctului. Iata care este primul semn, indiferent de varsta

Iata, in cele ce urmeaza, cateva sfaturi care te vor ajuta sa previi un atac de cord:

1.Urmeaza o dieta sanatoasa

De fiecare data am spus ca alimentatia nesanatoasa este principala cauza a bolilor, inclusiv a bolile cardiovasculare. Asadar, tot ce trebuie sa faci este sa mananci cat mai sanatos, evitand zaharul, prajelile, grasimile nesaturate, sarea in exces, evita consumul de bauturi carbogazoase si pe cele bogate in cofeina. etc. Pe de alta parte, creste consumul de fructe si legume proaspete, consuma cereale integrale bogate in fibre, adauga omega-3 (peste gras, fructe uscate, nuci, ulei de masline, avocado), proteine slabe in dieta si bea suficiente lichide (apa, ceai, sucuri naturale).

Vezi si: Studiu: Deficitul acestei vitamine creste riscul de infarct

2.Exercitii fizice regulate

Dupa alimentatia nesanatoasa, sedentarismul se afla si el pe un loc „fruntas” cand vine vorba de sanatate precara. Lipsa de miscare scade semnificativ riscul de infarct miocardic si diminueaza, in general, functionalitatea intregului organism. Asadar, asigura-te ca faci cel putin jumatate de ora pe zi miscare, pentru a mentine functia de pompa a inimii.

Nu este necesar sa te gandesti la exercitiile fizice intense. Sunt benefice chiar si plimbarile in aer liber, alergatul sau inotul. Citeste aici: Exercitii fizice pentru cardiaci. Ce recomanda medicii

Totodata, exercitiile fizice te ajuta si la mentinerea unei greutati corporale normale si, dupa cum se stie, sanatatea inimii depinde si de kilogramele pe care le avem. 

3.Evita tutunul si diminueaza consumul de alcool

Atat fumatorii activi, cat si cei pasivi prezinta un risc mai mare de a suferi un infarct. Tutunul are efecte dezastruoase atat asupra sanatatii plamanilor, cat si asupra inimii. Totodata, incearca sa diminueazi si excesul de alcool. Este adevarat ca vinul rosu are numeroase beneficii pentru sanatate, dar doar daca este consumat cu moderatie, o cantitate prea mare de alcool creste riscul de hipertensiune arteriala, infarct miocardic si AVC. Vezi si: Ardeiul iute, un remediu excelent pentru infarctul miocardic

4.Evita pe cat posibil stresul si epuizarea psihica

Orele de lucru peste program epuizeaza psihic multe persoane si provoaca infarctul. De exemplu, in urma unui studiu, specialistii au masurat nivelul hormonului de stres, cortizolul, la 56 de persoane care au ajuns la spital cu diverse afectiuni si s-a observat ca cei care au suferit atacuri cardiovasculare, cu trei luni inainte, nivelul de cortizol era mult prea mare. De asemenea, trebuie sa avem grija si cu depresia. Aceasta afectiune afecteaza inima fiind una dintre principalele cauze pentru producerea unor preinfarcturi.

Vezi si: Lesinul. Cum acorzi primul ajutor si cum previi aparitia acestei stari

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...