Senzatia de frig poate fi un semn al lipsei de fier din organism

Senzatia de frig poate fi un semn al lipsei de fier din organism

Vitaminele si mineralele sunt elemente importante pentru mentinerea sanatoasa a organismului nostru. Acestea au rolul de a sustine capacitatea de efort fizic a organismului, stimuleaza sistemul nervos, circulatia sangelui, inlatura oboseala si imbunatatesc memoria.

Fierul este un mineral indispensabil pentru organsimul nostru, asigurand dezvoltarea si buna functionare a acestuia. De asemenea, fierul joaca un rol vital in combaterea infectiilor si a bolilor, mentinand nivelul optim de energie si functia normala a creierului. In lipsa acestui mineral, sanatatea are mult de suferit. Atunci cand exista un deficit de fier in organism, pot fi afectate metabolismul, sanatatea mentala si fizica, productivitatea in munca si chiar functia sexuala.
Principalele semne ale dieficitului de fier sunt: senzatia de frig, de epuizare/oboseala mentala, sindromul picioarelor nelinistite, paloarea fetei, lipsa de aer, invinetirea cu usurinta, caderea parului, forma ciudata a unghiilor, ulceratiile bucale, iritabilitatea, pierderi de memoriei, predispozitia la infectii, disfunctii sexuale, pofte ciudate (de noroi, lut, gheata), durerile de cap.

Potrivit Organizatiei Internationale a Sanatatii, lipsa de fier in organism reprezinta principala carenta nutritionala din lume, peste 80% din populatia globului sufera din pricina acesteia, cauza fiind reprezentata de consumul scazut de alimente bogate in fier. Aceasta afectiune este intalnita mai ales in randul femeilor aflate in premenopauza, al gravidelor copiilor sub 5 ani.

Senzatia de frig – semn al lipsei de fier din organism

In urma studiilor de specialitate, s-a constatat ca un nivel scazut de fier in organism reprezinta una dintre cele mai comune motive pentru senzatia de frig. Fierul are rolul de a ajuta celulele rosii din sange la transportul oxigenului in tot corpul, aducand caldura si alti nutrienti pentru fiecare celula din sistem, iar fara acest mineral, celulele rosii din sange nu reusesc sa-si indeplineasca rolul si din acest motiv apare senzatia de frig.

Cel mai bun mod de a mari aportul de fier este prin consumul de alimente sanatoase, cum sunt carnea, ouale, verdeturi-spanacul si fructe de mare, dar pentru ca este insuficient aportul de fier preluat numai din alimentatie, de multe ori sunt recomandate suplimentele cu fier care, trebuie administrate numai la recomandarea medicului. Totodata, este recomandat ca dupa masa sa se evite consumul de ceai, cafea, vin sau ciocolata, dar si unele medicamente (antiacidele, aspirina si unele antibiotice), deoarece acestea contin tanini si pot inhiba absorbtia de fier.

Doza zilnica recomandata de fier este urmatoarea:

  • 10 mg la copiii intre 1-14 ani
  • 15 mg la adolescenti
  • 8 mg la barbaii
  • 18 mg la femei cu varste cuprinse între 1- 50 de ani
  • 8 mg pe zi la femei si barbati peste 51 de ani
  • femeilor insarcinate le este recomandat mai mult fier, putand ajunge pana la 27 mg pe zi

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.