Planta cu beneficii surprinzatoare pentru sanatate. Merita inclusa mai des in meniul zilei

Cătina are o mulțime de beneficii pentru sănătate deși nu e consumată atât de des pe cât ar trebui de către români. În schimb, ea e folosită de secole bune de către popoarele asiatice în medicina tradițională. Motivul e unul simplu: cătina are conținut ridicat de vitamine și în combinație cu alte alimente, precum mierea, poate duce la obținerea unor produse naturale ce oferă o doză bogată de substanțe nutritive benefice pentru organism.

Principalele beneficii pe care le are cătină

Cătina ameliorează problemele pielii mai bine decât o cremă de față prin simplul fapt că are în componența sa acizi grași și poate proteja împotriva razelor UV dar și a arsurilor solare, dacă e folosit uleiul de cătină. Acesta mai are și un puternic efect antiinflamator și previne și alte probleme dermatologice cum ar fi acneea, dermatita, eczemele, vergeturile sau uscarea pielii.

Cătina îmbunătățește funcționarea sistemului digestiv prin acizii omega 7 ce ajută la hidratarea mucoasei din tractul digestiv și previn boli precum ulcerul gastric.

Tot cătina e renumită pentru că îmbunătățește sistemul imunitar foarte mult cu ajutorul antioxidanților beneficii pentru sănătatea organismului. Ea protejează împotriva radicalilor liberi și întăresc sistemul imunitar.

Sănătatea inimii este și ea vizată de consumul de cătină, conform unui studiu publicat de American Journal of Clinical Nutrition care a demonstrat că un consum regulat e benefic pentru sănătatea inimii și reduce foarte mult riscul de apariție a bolilor cardiovasculare.

Nu în ultimul rând, cătina ameliorează și simptomele răcelii pentru că are un aport ridicat de vitamina C, fiind de mare ajutor în întărirea sistemului imunitar, după cum am menționat și mai devreme, dar e bună și pentru prevenirea în răceli, dar și pentru ameliorarea simptomelor de după răceală.

Sub ce formă poți să mănânci cătină

Cătina se împacă foarte bine cu mierea, fiind un mix ce duce la un preparat natural cu conținut ridicat de substanțe nutritive.

Boabe de cătină cu miere la borcan – o rețetă simplă constă în spălarea boabelor de cătină și adăugarea lor într-un borcan peste care se toarnă miere până când se umple. Proporția corectă ar fi de două părți boabe de cătină și o parte de miere. Dacă vrei să le amesteci mai bine poți să le zdrobești cu furculița înainte de a le amesteca cu miere. Mixul trebuie lăsat la macerat timp de cel mult trei săptămâni.

O altă rețetă interesantă pe care poți să o încerci este cea cu aloe vera. Mai exact, se umple jumătate de borcan cu boabe de cătină împreună cu miere la care se adaugă 100 de ml gel de aloe vera și cinci șase linguri de polen dar și 50 ml pastă de usturoi. Continutul se amestecă foarte bine.

În general puteți consuma aceste amestecuri de cătină cu miere dimineața, pe stomacul gol, câte una sau două lingurițe, timp de o lună cel puțin.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...