PEDITEL, linia telefonica de asistenta pediatrica

PEDITEL este un serviciu gratuit de sfat medical pediatric prin telefon, non-stop, destinat parintilor cu copii intre 0-6 ani.

Linia telefonica de asistenta pediatrica PEDITEL dezvolta o aplicatie mobila care va permite si apeluri video si se transforma intr-un hub de telemedicina.

PEDITEL, singurul serviciu de asistenta pediatrica telefonica gratuita in regim non-stop din Romania, util oricarui parinte care doreste sa obtina indrumare sau un sfat medical despre afectiuni fara risc vital pentru sanatatea copilului, dezvolta propria aplicatie mobila, care va integra actuala solutie, dar va adauga in plus si posibilitatea de apel video si chat cu medicul, o sectiune cu dosar medical pentru fiecare copil, unde parintele poate sa incarce diferite analize medicale, precum si reteta cu care parintele sa mearga in farmacie si sa ceara dozele recomandate. Odata cu aplicatia care va fi disponibila din martie in platformele Android si
iOS, PEDITEL devine un hub de telemedicina pediatrica si isi propune sa ajunga la 300.000 utilizatori in urmatorii doi ani.

Aplicatia mobila PEDITEL integreaza o solutie completa de telemedicina. Practic, medicul pediatru va putea fi contactat prin apel telefonic, apel video sau mesaje scrise prin chat si va dispune de un dosar medical al
pacientilor, parintii putand incarca documente medicale relevante consultatiei. In plus, parintii au la dispozitie inclusiv carnetul virtual de vaccinare, care ii notifica in privinta vaccinurilor obligatorii conform varstei copilului, dar si acces la resurse educationale, precum webinarii, articole, brosuri, videouri, in alte opt specialitati medicale – Logopedie, Kinetoterapie, Nutritie, ORL, Cardiologie, Ortopedie, Psihoterapie, Neurologie pediatrica”,
precizeaza Cristina Grigore, -director executiv Fundatia Parinti din Romania”, fundatia prin care functioneaza de sapte ani serviciul PEDITEL.

Unicitatea acestui serviciu, continua ea, vine tocmai din „abordarea integrata – triaj medical, educare, informare, sfaturi medicale competente, pe toate palierele medicale ale varstei 0-18 ani, inclusiv cresterea copilului
(puericultura), pentru situatii care nu pun viata copilului in pericol”.

Strict tehnic, PEDITEL este un call center pediatric, care utilizeaza un soft medical ce permite conectarea unui numar nelimitat de utilizatori, apelurile fiind preluate in ordinea cronologica a intrarii in centrala. Practic, printr-un apel la numarul 1791, orice parinte este indrumat de catre un medic specialist cum sa intervina pentru ameliorarea simptomelor, in cazul unor boli usoare ale copilului. Serviciul dispune de o echipa de medici
specialisti si medici primari, care utilizeaza 26 de protocoale medicale, cu cele mai frecvente probleme de adresare ale copilului mic, de la febra, varsaturi, diaree si pana diferite accidente casnice sau chiar traumatisme
craniene. In prezent, 17 medici asigura permanenta PEDITEL.

In cifre, PEDITEL a avut anul trecut o crestere a activitatii de 21,4% fata de 2019 si de 1.217% fata de 2014, primul an de functionare. De la lansare si pana in prezent, peste 300.000 de copii au fost ajutati de serviciul
PEDITEL. De la 6.848 de apeluri in primul an de functionare, PEDITEL a ajuns sa preia, sapte ani mai tarziu, in medie 7.000 de apeluri luna. Media zilnica a fost anul trecut de 230 apeluri, dar au fost zile cand s-au inregistrat
si aproape 500 de apeluri pe zi.

Durata media a apelului a fost de 6,5 minute, iar solutiile oferite au fost in principal sfaturi medicale aplicabile acasa (peste 79%). Pentru 12% dintre solicitari, apelantii au primit recomandarea de a face un consult medical
de specialitate, alte 6% dintre cazuri au fost redirectionate in maximum doua ore catre Unitatile de Primiri Urgente si doar pentru 1,77% dintre solicitari, respectiv 1.475 de cazuri, a fost necesara apelarea numarului unic
112 si solicitarea unei ambulante cu medic. Cele mai frecvente probleme medicale care au necesitat sfatul medicului au fost starile febrile (26%), diareea (14%) si varsaturile (9%).

Anul trecut, 37% dintre apeluri au venit din mediul rural si ne dorim sa fim si mai relevanti si sa oferim suport medical cat mai multor copii de la sate, 63% au provenit din orase, iar 7% din totalul apelurilor au fost din diaspora. Gradul de incredere in medicul PEDITEL este extrem de mare si de multe ori primim si apeluri pentru validare si second opinion”, spune Cristina Grigore.

Cum solicitarile de consultatii medicale la telefon cresc de la an la an, iar PEDITEL creste mai rapid decat poate acoperi capacitatea de finantare, fondatorii cauta parteneri strategici cu care sa digitalizeze accesul parintilor la serviciile oferite.

Aplicatia mobila PEDITEL, care va fi functionala din martie, tinteste in primul an de la lansare cel putin 100.000 de utilizatori, dintre care 10.000 de platitori de abonament pentru versiunea Premium, o echipa de 20 de medici specialisti pediatrici care sa asigure permanenta si trei parteneri strategici.

Telemedicina, domeniu in care noi am fost pionieri, democratizeaza accesul la asistenta medicala, reduce timpii de asteptare, de deplasare si distantele. Pana in 2023 ne propunem sa ajungem la 250.000- 300.000 de utilizatori, 40-50 de medici, si 3.000 de platitori de abonament Premium lunar. Anul viitor vrem sa adaugam in aplicatie si o componenta de training si formare internationala in pediatrie, cu participarea unor experti internationali si formarea de competente medicale pentru medicii pediatri si de familie, pentru a profesionaliza breasla, precum si formare privind comunicarea cu pacientul si situatiile de criza”, dezvaluie Cristina Grigore planurile pe termen mediu pentru PEDITEL.

PEDITEL este unul dintre cele cinci proiecte ce fac parte din a doua editie a acceleratorului Innovators for Children, program dezvoltat de Impact Hub Bucharest, in parteneriat cu Impact Hub Basel si Fondation Botnar, prin care startup-uri si ONG-uri primesc mentorat, resurse si finantare pentru a dezvolta solutii tech ce contribuie la wellbeing-ul copiilor.

Despre PEDITEL

Serviciul PEDITEL 1791 este un program national si international de asistenta medicala pediatrica gratuita, prin telefon, non stop, pentru fiecare copil din Romania, oriunde s-ar afla in lume prin apelarea la numerele +40377771111 (national si international), 1791( national Vodafone, Orange, Telekom ) si *1791(national Digi fix si mobil). Serviciul a fost infiintat de
Fundatia Parinti din Romania in 2014, iar in cei 7 ani de functionare neintrerupta, echipa medicala PEDITEL a ajutat cu sfaturi de interventie rapida, pana la prezentarea copilului pentru un consult medical, 308.327 copii din Romania si diaspora.

Fundatia Parinti din Romania a fost infiintata in anul 2005 ca un grup de initiativa al parintilor din Cluj, coagulati in jurul site- ului www.parinticlujeni.ro, cu scopul de a informa si a reprezenta clujenii cu copii, viitorii parinti, precum si pe toti cei interesati de problemele copiilor din judet. Din 2009, grupul de parinti clujeni s-a transformat in Fundatia Parinti Clujeni, care in 2012 a devenit Fundatia Parinti din Romania.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...