Obiceiuri zilnice care mentin mintea si corpul sanatoase

obiceiuri-zilnice-care-mentin-mintea-si-corpul-sanatoase

Doriti sa traiti o viata mai fericita, mai sanatoasa si mai satisfacatoare? Aceste rutine zilnice va vor ajuta sa va mentineti mintea si corpul sanatoase. A fi sanatos nu inseamna doar exercitii fizice. Este vorba despre gasirea unor modalitati de a va mentine atat corpul, cat si mintea in forma. Cele doua merg in tandem, motiv pentru care este esential sa lucrati intotdeauna la modalitati de imbunatatire a sanatatii. Destul de interesant este ca creierul este un muschi. Deci, pe masura ce va concentrati pe mentinerea sanatatii corpului, ganditi-va la modalitati de a va imbunatati si mintea.

Din fericire, exista mai multe activitati zilnice pe care le puteti face pentru a va imbunatati creierul. Daca le faceti des, puteti mentine o memorie si o functie cognitiva mai bune.

Aveti grija de propria persoana

Sa ai grija de tine este o activitate simpla si totusi are rezultate puternice. Este esential sa faceti miscare zilnica, sa mancati o dieta bine echilibrata si sa va odihniti suficient. Pentru a va trata bine corpul, asigurati-va ca mancati din grupurile de alimente potrivite. Consumati o dieta care contine verdeata cu frunze verzi, fructe, carne, peste, nuci si alte alimente sanatoase.

De asemenea, asigurati-va ca mentineti relatii sanatoase. Nu petreceti atat de mult timp concentrandu-va pe nevoile altor persoane, incat sa le uitati pe ale voastre. Daca faceti acest lucru, va poate afecta fizic si mental. Este esential sa gasiti un echilibru, astfel incat sa nu va consumati energia pe cei din jur. Daca descoperiti ca bateriile se descarca, indepartati-va de tot ceea ce va trage in jos. Este in regula sa va luati timp pentru reincarcare si sa va concentrati asupra voastra. Ingrijirea nevoilor fizice si mentale este cheia fericirii.

Petreceti mai mult timp in aer liber

Exista atat de multe de facut afara. Nu mai petreceti tot timpul in interior! Cateva activitati includ drumetii, plimbari cu barca si plimbari la picnic. Exista un numar nesfarsit de locuri de mers si activitati de experimentat. Pe masura ce iesi mai mult afara, vei culege si efectele pozitive ale naturii. Unul dintre aceste beneficii pentru sanatate este imbunatatirea memoriei pe termen scurt.

Intr-un studiu realizat de Universitatea din Michigan, cercetatorii au dat unui grup de studenti un test de memorie. Dupa test, au instruit jumatate din studenti sa mearga pe o strada urbana. Cealalta jumatate a mers prin natura. Cand ambele grupuri s-au intors, grupul care a mers prin natura si-a putut aminti mai bine testul! Totusi, acesta nu este singurul beneficiu pe care il ofera natura. Journal of Affective Disorders a facut un studiu in 2012 despre natura si depresie. Cercetarile lor au relevat ca petrecerea timpului in natura ajuta la tulburarea depresiva majora. Asadar, depresia poate fi tratata natural, simplu si rapid sau prevenita prin iesirea cat mai mult la aer liber.

Ascultati muzica

Indiferent daca aveti o zi proasta sau una fantastica, rasfatati-va cu cateva melodii. Muzica este buna pentru suflet si se stie ca reduce nivelul de stres si va imbunatateste starea de spirit. De asemenea, va imbunatateste capacitatea de concentrare, de unde rezulta sentimente de fericire, pozitive. Si, va ia grijile si va inspira. Nu exista nicio indoiala ca efectele incredibile ale muzicii va pot imbunatati viata.

Iesiti putin din rutina zilnica

Problema cu mentinerea aceluiasi program este ca nu va provoaca creierul. Dar daca schimbati lucrurile, creierul va face mai mult un antrenament. Pentru a va schimba rutina, incercati sa conduceti pe un alt traseu, de exemplu. Sau ati putea rula programul intr-o ordine diferita. Dupa ce va diversificati programul, creierul va fi gata sa abordeze mai multe schimbari. Si formarea de noi obiceiuri poate fi foarte distractiva si constructiva!

Mancati frunze verzi

Exista o multime de legume sanatoase la alegere. Frunzele verzi, in special, au beneficii excelente pentru sanatate. Legumele precum spanacul si varza au o multime de vitamine, minerale, fibre, antioxidanti si enzime. Exista atat de multe beneficii nutritionale pentru consumul de verdeata cu frunze! Daca nu sunteti un fan al salatei, ar trebui sa incercati sa oferiti corpului cateva legume in fiecare zi. Incorporati-le in dieta in alte moduri, cum ar fi smoothie-urile. Atat corpul cat si mintea se vor simti mai bine.

Alocati-va timp pentru a observa detaliile

Cand v-ati oprit ultima data si ati mirosit trandafirii? Va dati vreodata sansa de a incetini sau va grabiti fara minte de la o sarcina la alta? Faceti un efort pentru a va concentra asupra lucrurilor mici din viata. Admirati copacii din calatoria cu autobuzul in drum spre serviciu. Luati o gura de aer proaspat de fiecare data cand iesiti din casa. Viata este prea scurta pentru a fi impiedicata de anxietate tot timpul. Incetinirea si aprecierea lucrurilor mici va vor ajuta sa va simtiti mai bine.

Invatati ceva nou

Invatarea nu trebuie sa consume mult timp. Exista lucruri mici pe care le puteti face in fiecare zi pentru a va mentine mintea ascutita. Cititi mai multe carti. Faceti un curs online care se potriveste programului vostru. Ascultati podcast-uri in drum spre serviciu. Este nevoie de un pic de efort pentru a va face timp pentru invatare, dar fara indoiala veti experimenta efecte pozitive. Invatarea si educatia pot ajuta, de asemenea, la prevenirea dementei, asa ca faceti din aceasta o prioritate!

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...