Obiceiuri nesanatoase seara care te fac sa iei in greutate

obiceiuri-nesanatoase-seara-care-te-fac-sa-iei-in-greutate

Putem sa ne ingrasam fara sa ne dam seama. Chiar daca facem exercitii si manancam mese sanatoase, exista mai multe obiceiuri care ne pot determina sa luam in greutate fara sa stim. Iata care sunt obiceiurile nesanatoase pe timpul noptii care duc la cresterea in greutate.

Odihna insuficienta, un factor de ingrasare

Odihna insuficienta este una dintre cele mai periculoase pentru sanatatea fizica si psihica. Fiecare parte a corpului are nevoie de o cantitate adecvata de somn pentru a functiona corect. Daca obisnuiti sa sarati peste somn, metabolismul va suferi, ceea ce poate duce la cresterea in greutate.

De asemenea, veti face mai putina activitate fizica, deoarece va simtiti obositi, iar nivelul de cortizol va creste. Asigurati-va ca veti dormi cel putin opt ore pe noapte pentru a evita cresterea in greutate si oboseala!

Citeste si Ce afectiuni poate provoca somnul insuficient.

Una din greseli este sa mergi imediat dupa cina la culcare. Asezarea in pat imediat dupa o masa copioasa va poate impiedica procesul de digestie. Metabolismul incetineste atunci cand corpul intra pe modul de somn si puteti ajunge sa va confruntati cu probleme digestive. Mancati la cina ceva mai usor si mai devreme pentru a evita cresterea in greutate si problemele digestive.

Nu vizionati filme si nu verificati reteaua de socializare inainte de somn

Un obicei nesanatos inainte de somn este folosirea electronicelor. Lumina albastra de pe telefon si alte ecrane va poate afecta sanatatea. Studiile au aratat ca utilizarea electronica chiar inainte de culcare va poate impiedica somnul. Asigurati-va ca opriti electronicele cu cel putin o ora inainte de culcare. Ascultati muzica sau cititi o carte pentru a va relaxa. Televizorul pe fundal sau vizionarea unui film inainte de culcare nu sunt nici ele idei foarte bune.

Nu va culcati pe stomacul gol. S-ar putea sa credeti ca sarind peste cina va poate ajuta sa pierdeti in greutate, dar este chiar invers. Saltul meselor va incetineste metabolismul. De asemenea, va poate face sa va simtiti mai infometati si mai pofticiosi la urmatoarea masa. Este important sa va faceti timp pentru cel putin o masa mica cu 3-4 ore inainte de culcare.

Fara rontaieli inainte de culcare

Daca la cina aveti ceva prea usor, este posibil sa simtiti nevoia de o mica rontaiala. Nu este o idee buna. Rontaiala pe timp de noapte inseamna sa consumati excesiv calorii goale care duc la cresterea in greutate. Daca vreti intr-adevar o gustare dupa cina, alegeti ceva usor si sanatos, precum un iart usor.

Carbohidratii la cina nu sunt prea sanatosi. Carbohidratii ofera corpului energie. Dar daca mancati o masa plina de carbohidrati inainte de culcare, corpul nu va putea folosi acea energie in timp ce dormiti. Multe alimente bogate in carbohidrati contin zaharuri rafinate care pot duce la cresterea in greutate. Optati pentru proteine ​​la cina in porti mici si foarte mici.

Nu beti alcool inainte de somn

Un alt obicei nu foarte sanatos este consumul de alcool inainte de somn. Multe persoane beau alcool noaptea pentru a-i ajuta sa se relaxeze. Ceea ce s-ar putea sa nu stiti este ca alcoolul are un efect negativ asupra odihnei. Poate provoca neliniste si insomnii. Atunci cand combinati lipsa de somn cu calorii suplimentare din consumul de alcool, veti observa imediat cum luati in greutate pe nesimtite.

Daca va place sa va uitati seara la televizor in timp ce mancati, va anuntam ca va poate duce la ingrasare. In timp ce mancati, trebuie sa fiti atenti la ceea ce faceti, pentru a evita supraalimentarea. Daca mancati fara sa va dati seama ce faceti, nu va veti putea opri la timp. Astfel, riscati sa uitati de echilibru.

You may also like...