Mihaela Bilic: Pepenele rosu ingrasa enorm si exploateaza ficatul

pepenele-rosu-ingrasa-enorm-si-exploteaza-ficatul

Un cunoscut medic nutritionist, Mihaela Bilic, avertizeaza ca pepenele rosu ingrasa, chiar daca este foarte cautat vara si se crede ca ajuta in diete.

Pepenele rosu, consumat in exces, pericliteaza ficatul

Pepenele rosu este un fruct delicios, racoritor, excelent in zilele caniculare de vara. Unii oameni inlocuiesc hidratarea cu apa cu pepene rosu, insa acest lucru nu este sanatos. De ce? Pepenele rosu are o cantitate mare de fructoza, astfel situandu-se in topul fructelor care ingrasa.

Asadar, nutritionistul atentioneaza ca ar trebui sa reducem cantitatile mari de pepene rosu, in cazul in care credem ca ne ajuta in curele de slabire. Fructoza, chiar daca nu creste glicemia, ingrasa foarte mult si pune ficatul in pericol, scrie doctorulzilei.ro.

Pepenele verde este o sursa bogata de potasiu care ajuta la curatarea substantelor toxice din rinichi. Ajuta la reducerea concentratiei de acid uric in sange, care ajuta la scaderea riscului de afectare a rinichilor si la formarea calculilor renali. Promoveaza urinarea care ajuta la curatarea rinichilor datorita continutului ridicat de apa. Antioxidantii gasiti in pepenele rosu promoveaza sanatatea rinichilor si scade semnele imbatranirii premature, cum ar fi petele de varsta si ridurile.

Licopenul si beta-carotenul care se gasesc in pepene verde ajuta la relaxarea vaselor de sange. Citrulina se transforma in arginina atunci cand se consuma pepene verde. Arginina este de ajutor pentru sistemul circulator si pentru inima, care ajuta, de asemenea, la mentinerea sanatatii imunitare. Arginina imbunatateste oxidul nitric care ajuta la relaxarea vaselor de sange si, de asemenea, previne disfunctiile erectile. Vindeca hipertensiunea arteriala, angina si alte boli cardiovasculare. De asemenea, elimina compusii toxici din corp. Contine licopen care este un antioxidant care protejeaza sanatatea prostatei, a pielii si a inimii.

Cu toate acestea, trebuie sa stiti ca alaturi de cirese si struguri, pepenele este in topul fructelor care ingrasa cel mai mult. Fructoza supune ficatul la o munca titanica, pentru ca nu se duce in sange ca glucoza, care apoi poate fi eliminata cu activitati fizice. Fructoza se duce direct la ficat, iar apoi se depune pe abdomen.

Pepenele rosu trebuie consumat ca desert, asa cum se face in Asia

Medicii sfatuiesc, astfel, ca pepenele rosu sa fie consumat ca desert, asa cum se face in Asia. Totusi, in Asia, pepenele rosu este taiat in bucati mici, iar fiecare persoana mananca o singura portie la desert. Pentru pofticiosii care adora pepenele rosu, nutritionistul recomanda sa nu manance mai mult de o felie.

Pepenele rosu este o sursa bogata de numeroase vitamine si minerale, cum ar fi vitamina C, potasiu, niacina si vitamina A, astfel incat sa va puteti simti bine cand le mancati in locul alimentelor mai putin nutritive, cu mai multe calorii. Dar, ca in cazul oricarui aliment, este important sa evitati exagerarea. Daca mancati prea mult pepene, riscati sa obtineti prea putine proteine ​​si calciu, pepenii nu sunt o sursa bogata in acesti nutrienti.

Daca amestecati pepenele rosu cu fructe de padure intr-o salata de fructe pe care o puteti lua la micul dejun sau la jumatatea dupa-amiezii, este o idee foarte buna.

Pepenele rosu merge foarte bine si in salatele de vara. Puneti mici bucati de pepene verde cu busuioc si putina branza feta peste care sa adaugati putin otet balsamic, sau un amestec de verdeata de primavara, menta tocata, seminte de dovleac, bucati de pepene, ceapa rosie tocata si un pic de ulei de masline si otet.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...