Mici trucuri care ajuta la accelerarea metabolismului

Accelerarea metabolismului este o tinta pe care si-o fixeaza orice persoana care are probleme cu greutatea. Cat de repede arde organismul caloriile depinde de cateva lucruri.

Unele persoane mostenesc un metabolism mai rapid. Barbatii tind sa arda mai multe calorii, comparativ cu femeile, chiar si atunci cand stau. Si, pentru cele mai multe persoane, metabolismul incepe sa incetineasca dupa varsta de 40 de ani. Nu putem controla varsta, sexul sau mostenirea genetica. Ce putem face, atunci?

Specialistii spun ca exista cateva trucuri pentru a avea un metabolism mai rapid. Iata care sunt:

Mici trucuri care ajuta la accelerarea metabolismului

Adaugarea de masa musculara. Organismul uman arde continuu calorii, chiar si atunci cand nu facem nimic. Iar rata metabolica este mai mare la persoanele cu o masa musculara mai mare. Fiecare kilogram de muschi in plus arde circa 12 kilocalorii pe zi, comparativ cu 4 kilocalorii, un kilogram de grasime. Aceasta mica diferenta poate face diferenta in timp.

Exercitiile aerobice poate ca nu adauga multa masa musculara, dar pot revigora metabolismul in orele imediat urmatoare efectuarii acestei activitati. Mai ales exercitiile intense. Pentru a avea mai multe beneficii ar trebui sa optam pentru exercitii intense la sala sau pentru alergat, in locul plimbarii obisnuite.

Hidratarea are si ea un rol important pentru ca apa ajuta organismul la procesarea caloriilor. Daca suntem fie si pe jumatate deshidratati , metabolismul poate incetini. Unele studii au relevat ca adultii care consuma opt pahare de apa pe zi ard mai multe calorii, comparativ cu cele care consuma doar patru. Pentru a ne mentine hidratati ar trebui sa bem un pahar cu apa sau alt lichid neindulcit – ceai verde – inaintea fiecarei mese si gustari. In plus, se recomanda fructele si legumele ca gustari intrucat contin apa, in loc de biscuiti si covrigei.

Bauturile energizante pot da un impuls metabolismului pentru ca sunt pline de cafeina, care creste cantitatea de energie din organism. Aceste bauturi contin adesea un aminoacid numit taurina care poate spori rata metabolismului si arde grasimile. Dar, aceste bauturi pot, totodata, determina aparitia unor probleme de sanatate precum hipertensiunea arteriala, anxietatea si tulburarile de somn la unele persoane. Academia Americana de Pediatrie nu recomanda acest tip de bautura pentru copii si adolescenti.

Gustarile. Mesele dese si reduse cantitativ pot ajuta la scaderea in greutate. Atunci cand mancam mese consistente la distanta mare intre ele rata metabolismului incetineste. O gustare la fiecare 3-4 ore mentine activ metabolismul astfel ca ardem mai multe calorii pe durata unei zile. Unele studii au aratat ca persoanele care obisnuiesc sa ia gustari regulat mananca mai putin la mesele principale. Un alt truc este consumul de alimente iuti, condimentate sau adaugarea acestora la felurile de mancare gatite.

Organismul consuma mai multe calorii in timpul digestiei proteinelor, comparativ cu grasimile si carbohidratii. Ca parte a unei diete echilibrate, unii carbohidrati pot fi inlocuiti cu carnea slaba. Surse bune de proteine sunt carnea de manzat, de curcan, de pui, fasolea, nucile si produsele lactate degresate.

Sursa: adevarul.ro

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...