Mazarea. Ce beneficii mai putin cunoscute au gustoasele boabe verzi

Din punct de vedere botanic, bobitele verzi de mazare sunt considerate fructe, dar se consuma adesea ca leguma. Mazarea isi are originea in regiunea mediteraneana si in Asia Centrala si a fost cultivata de numeroase culturi primitive. Arheologii au gasit mazare in morminte din Antichitate si au descoperit tratate stravechi care prezentau virtutiile ei.

O cana de mazare are mai multe proteine decat un ou mare, fara a avea in schimb colesterol. In plus, mazarea este o sursa importanta de fibre solubile si potasiu, care amandoua ajuta la mentinerea sanatatii inimii. Fibrele solubile micsoreaza colesterolul, iar potasiul ajuta la controlarea presiunii sangelui. Mazarea este bogata si in caroten, protejand organismul impotriva cancerului.

Mazarea – Beneficii

Medicina populara a atribuit, intotdeauna, mazerii puteri contraceptive, iar experientele moderne au demonstrat ca exista mare adevar in aceasta credinta. Mazarea contine agenti care diminueaza fertilitatea, studiati de oamenii de stiinta indieni in speranta de a putea izola aceste substante si de a crea un contraceptiv ieftin.

Unele soiuri de mazare sunt bogate si in vitamina C, mai ales daca le consumati crude, in salate. In bucataria asiatica, mazarea este fiarta foarte putin, retinand astfel mare parte din vitamina C.

Toate soiurile de mazare sunt o sursa buna de tiamina si niacin, doua componente ale complexului. Tiamina este o substanta nutritiva antistres; medicamentele care o contin sunt folosite pentru controlul tulburarilor emotionale. Niacinul este recomandat de medici pentru micsorarea presiunii sangelui si intensificarea circulatiei sanguine.

Mazarea scade riscul de osteoporoza datorita continutului ridicat de vitamina K si B6, mazarea este recomandata femeilor de varsta a doua, predispuse la osteoporoza, deoarece intareste sanatatea oaselor, fiind astfel eficienta in prevenirea osteoporozei si a arterosclerozei.

Mazarea reuseste sa regleze digestia. Aceasta are o sursa bogata de fibre si proteine, unul dintre beneficiile consumului de mazare este cel de a induce senzatia de satietate. In plus, cosumul ei are nenumarate efecte asupra sistemului digestiv: previne constipatia, imbunatateste digestia, regleaza nivelul glicemiei si ajuta la eliminarea toxinelor din organism.

Un alt beneficiu extrem de important al mazarii este acela ca reduce riscul de diabet. Specialistii spun ca persoanele care consuma aceasta leguma in mod frecvent au un risc mult mai scazut de a face diabet, decat persoanele care nu obisnuiesc sa manance mazare. Aceasta leguma are un index glicemic scazut, asa ca ea nu mareste nivelul de zahar din sange.

De asemenea, mazarea combate oboseala cronica. Datorita continutului ridicat de fier, magneziu, seleniu si a complexului de vitamine B, mazarea are un puternic efect energizant, fiind un remediu eficient impotriva anemiei, si, implicit, a oboselii cronice.

Sfaturi utile:

Mazarea cu adevarat proaspata este cea culeasa din gradina si ajunsa in oala in mai putin de 2 ore. Daca aveti putin spatiu in gradina, mazarea este o leguma pentru care merita sa va pierdeti putin timp. La vremea cand mazarea a ajuns in magazin, o parte din zahar s-a transformat deja in amidon. Este important sa o bagati imediat la frigider pentru a-i pastra dulceata ramasa.

Mazarea de cea mai buna calitate este cea cu boabele de un verde luminos. Boabele necoapte sunt plate; cele batrane sunt galbui.

Mazarea proaspata se pastreaza la frigider timp de 4-5 zile, dar cu cat este gatita mai repede, cu atat are un gust mai bun.

Vezi si:

Vitamina B1. Ce trebuie sa stii despre „vitamina antistres”

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...