3 C
București
joi, ianuarie 12, 2023

Mandarina – Top 7 beneficii pentru sanatate

Mandarina este fruct citric, strans legata de portocala, lamaie, lime si grapefruit. Denumirea stiintifica a mandarinei este Citrus reticulata si apartine genului Citrus familia Rutaceae. Acest fruct contine o multime de vitamine, minerale si alte componente care ne ajuta sa sa ne pastram puternici in aceasta perioada rece a anului si nu numai.

Mandarinele sunt o sursa buna de cateva vitamine si minerale importante, ca de exemplu: vitamina C, vitamina B6, vitamia E, tiamina, piridoxina, acid pantotenic, riboflavina, acid folic, cupru, calciu, fier, magneziu, zinc. In plus, acestea mai contin si acizi grasi Omega 3, acizi grasi Omega 6, fibre alimentare, sodiu si potasiu, precum si fitonutrienti, cum ar fi carotenul, carotenul, cripto-xantina, luteina-zeaxantina si  licopenul care au o multime de avantaje pentru sanatate. Totusi, cea mai buna parte este ca nu contine colesterol.

Mandarina – Beneficii

1.Sustine functia imunitara, prevenind aparitia racelilor si a gripei

Mandarina reuseste sa opresca raspandirea infectiilor. Datorita vitaminei C (o singura mandarina poate furniza pana la 26% din cantitatea de vitamina C de care corpul are nevoie pe parcursul unei zile), mandarina stimuleaza productiei mai multor globule albe responsabile de protejarea organismului impotriva eliminarii microorganismelor care sunt cauza bolilor. Totodata, potrivit unui studiu realizat la Basel, Elvetia, obtinerea suficienta de vitamina C in fiecare zi ar putea ajuta la reducerea simptomelor si la scurtarea duratei afectiunilor respiratorii comune, cum ar fi raceala.

De asemenea, mandarinele sunt capabile sa contracareze si infectia, care este utila pentru a trata febra, inlocuind mineralele pierdute.

2.Imbunatateste sanatatea digestiva

Mandarina nu duce lipsa de fibre (1,5 g fibre/fruct), o componenta nenutritiva, dar necesara pentru un sistem digestiv sanatos. Fibrele faciliteaza miscarea alimentelor si excrementele in intestin, impreuna cu stimularea productiei de sucuri digestive.

De asemenea, pe langa prevenirea constipatiei, cresterea aportului de alimente bogate in fibre poate reduce si riscul hemoroizilor, ulcerului gastric si diverticulitei, o afectiune care provoaca inflamatie in tractul digestiv.

3.Un bun purificator al sangelui

Mandarina contine si proprietati depurative care ajuta la purificarea/curatarea sangelui de substante straine, care poti fi sub forma de acizi uric, exces de sare si alti poluanti care sunt eliminati prin urina, transpiratie si alte procese excretorii.

4.Previne cancerul

S-a demonstrat ca citricele contin proprietati anticancerigene care ajuta la contracararea agentilor care cauzeaza cancerul. De exemplu, o cercetarea recent efectuata a aratat ca salvestrolul, un compus gasit in coaja de mandarine ucide anumite celule canceroase umane. In plus, mandarinele sunt incarcate cu antioxidanti, cum ar fi vitamina C, care ajuta la prevenirea cancerului prin contracararea activitatilor radicalilor liberi care ar putea interactiona cu celulele corpului si provoaca cresteri canceroase.

5.Previne aparitia pietrelor la rinichi

Pietrele la rinichi sunt depozite minerale dure care se formeaza in rinichi, provocand simptome precum durere ascutita, greata, varsaturi si sange in urina. Includerea citricielor in dieta ta, inclusiv a mandarinelor poate ajuta la cresterea nivelului de citrat in urina pentru a minimiza riscul acestei afectiuni dureroase. De fapt, un studiu publicat in revista Urology a constatat chiar ca un consum moderat de citrice este legat de un risc mai mic de a dezvolta pietre la rinichi in timp.

6.Imbunatateste sanatatea inimii

Mandarine pot ajuta la mentinerea inimii sanatoase si puternice. De exemplu, o recenzie din Chemistry Central Journal a remarcat ca flavonoidele gasite in citrice ar putea ajuta la reducerea nivelurilor de colesterol si trigliceride din sange, ambele fiind factori de risc pentru bolile de inima.

7.Poate ajuta la imbunatatirea aspectului pielii

Datorita concentratiei de vitamina C, mandarina poate ajuta la promovarea aspectului pielii prin productia de colagen. Despre colagen se stie ca ofera structura, rezistenta si stabilitate tesuturilor conjunctive, inclusiv pielii. In plus, proprietatile antioxidante ale vitaminei C pot reduce semnele de imbatranire prin incetinirea daunelor induse de radicalii liberi asupra pielii.

Vezi si: Pomelo – Beneficii si recomandari

Atentie!!!

Consumate cu moderatie, mandarinele pot fi parte intr-o dieta sanatoase si echilibrata, dar nu trebuie sa uitam ca acestea sunt acide, iar un consum prea mare poate duce la  erodarea smaltului dentar in timp.

Vezi si: Extractul din seminte de grepfrut. De ce este considerat „antibioticul de origine vegetala”

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

Articole asemanatoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Comunitatea Sfat naturist

81,573FaniÎmi place
1,785CititoriConectați-vă
64CititoriConectați-vă

Cele mai citite articole