Mananca sanatos! Invata cum sa combini corect alimentele

Combinarea corecta a alimentelor este o metoda importanta daca vrei sa slabesti sanatos.

O absorbtie gresita a alimentelor duce la degenerarea tesuturilor, constipatie, oboseala, balonare, gaze intestinale, arsuri gastrice si acumularea de toxine in intestine. Pentru a evita aceste efecte neplacute, un doctor american, William Howard Hay, ne arata cum sa tinem un regim sanatos si cum sa combini corect alimentele pentru a avea o digestie buna.

Iata mai jos cum sa mananci sanatos, invatand sa combini corect alimentele:

LISTA 1 (proteine): carne de pasare, carne rosie, peste, branza, oua, iaurt, soia

LISTA 2 (alimente neutre): legume, salate, verdeturi, unt, sosuri, ulei, smantana, seminte, nuci/migdale

LISTA 3 (alimente bogate in amidon): cartofi, orez, paste, biscuiti, paine, prajituri/dulciuri, zahar/miere

  • Poti combina alimentele din lista 1 cu cele din lista 2.
  • Combina alimentele din lista 3 cu cele din lista 2.
  • Nu combina niciodata lista 1 cu lista 3.

Iata mai jos si alte sfaturi utile:

    • Potrivit dr. William Howard Hay, fructele se consuma singure, iar  cel mai bun moment al zilei este dimineata, pe stomacul gol sau cu jumatate de ora inaintea mesei sau la doua ore dupa masa. Combinarea fructelor intre ele nu este recomandata. De exemplu, citricele (lamaile, portocalele, kiwi, graperfutul) nu se consuma la aceeasi masa cu fructele dulci (merele, perele). Daca recurgi la aceasta combinare, fructele raman blocate in urma celorlalte alimente, care au nevoie de mult mai mult timp pentru digestie si vor incepe sa fermenteze in burta. De asemenea, pepenele nu se combina cu niciun produs pentru ca este foarte acid si fermenteaza in stomac, incetinind digestia altor alimente;
    • Este recomandat sa consumi mancare lichida la inceputul mesei.
    • Nucile si alunele nu se combina cu niciun alt aliment;
    • Laptele dulce trebuie consumat tot singur. Laptele se digera destul de greu si iti poate provoca balonare sau crampe stomacale;
    • Dulciurile nu se mananca niciodata la sfarsitul mesei. Trebuie sa astepti 3 ore dupa masa principala deoarece acesta se digera greu si fementeaza, incetinind digestia alimentelor pe care le-ai consumat inainte;
    • Este recomandat sa combini proteinele cu condimentele. Condimentele ajuta la accelerarea procesului de ardere a grasimilor, scad nivelul zaharului din sange, au efecte anti-bacteriene, iar proteinele iti dau energie;
    • Dupa o masa cu carbohidrati, trebuie sa astepti cel putin 2 ore pana sa consumi proteine. Dupa ce ai consumat proteine, lasa sa treaca 3 ore pana sa consumi alimente cu carbohidrati. Proteinele au nevoie de 4 ore pana sa ajunga in intestin, iar carbohidratii de 2 ore;
    • Consuma cel putin 2 litri de apa zilnic, pentru a ajuta digestia si pentru buna functionare a organismului. Atentie, nu se bea apa niciodata in timpul mesei si nici imediat dupa masa, deoarece dilueaza sugurile gastrice si inhiba digestia;
    • Alimentele grase (unt, untura, uleiuri, slanina etc) nu se combina nici cu proteinele si nici cu alimentele bogate in amidon. Alimentele grase se asociaza corect doar cu vegetalele.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...