Linte neagra. Ce beneficii are „Beluga” pentru organismul nostru

Lintea este o planta anuala leguminoasa, originara din Orientul Apropiat, ale carei seminte sunt comestibile. Planta are o inaltime de circa 40 cm, iar semintele se gasesc in pastai, ca mazarea si fasolea. Alaturi de soia, lintea este optiunea alimentara preferata de vegetarieni.

Exista mai multe varietati de linte, asa ca astazi am ales sa vorbim despre lintea neagra sau Beluga, cum mai este cunoscuta, datorita asemanarii cu caviarul cu acelasi nume.

Beluga are un aspect exotic, contine multe substante utile si, in comparatie cu celelalte varietati, cea neagra necesita un timp mai mare de preparare. Aceasta se pune la inmuiat de seara, iar fierberea dureaza 20-30 de minute (raportul apa/linte este de 3: 1). In afara de timpul de fierbere, aceasta se mai deosebeste de celelalte tipuri si prin faptul ca este una dintre cele mai aromate. Boabele sunt foarte mici si negre, ceea ce inseamna ca isi mentin destul de bine forma atunci cand sunt gatite.

Lintea neagra este apreciata datorita continutului ridicat de fibre, fier, magneziu, fosfor si proteina si continutului extrem de scazut de grasimi. Aceasta aduce un aport caloric de cca. 110-160 kcal/100g. Datorita continutului de 25% proteine, lintea este o buna alternativa buna pentru perioadele in care nu consumi carne.

Pe langa gustul sau deosebit, lintea Beluga are si numeroase beneficii pentru sanatate. Iata care sunt:

Linte neagra – Beneficii

-Contine fibre de calitate ce ajuta la prevenirea constipatiei. Lintea este o sursa buna de fibre dietetice, atat solubile, cat si insolubile. Cele solubile absorb apa din organism si se leaga de acizii grasi, formand o substanta gelatinoasa care mentine scaunele moi. In schimb, fibrele insolubile cresc umiditatea materiilor fecale, favorizand astfel peristaltismul intestinal combaterea constipatiei.

-Contine antioxidanti importanti pentru prevenirea cancerului si a bolilor de inima. Potrivit unui studiu publicat in Jurnalul International de Cancer, cercetatorii au descoperit o legatura intre consumul de flavonoide si cancerul mamar. Studiul a fost realizat pe un esantion de peste 90,000 de femei cu varste cuprinse intre 26 si 46 de ani, pe o perioada de 8 ani. Rezultatele arata ca persoanele care au consumat cel putin 2 portii de linte pe saptamana si-au redus riscul de a suferi de cancer mamar cu 24%, spre deosebire de femeile care au consumat linte doar o data pe luna. De asemenea, intr-un studiu canadian realizat pe soareci arata ca cei care au fost hraniti cu linte, timp de 15 saptamani, au avut la finalul perioadei o tensiune arteriala mult mai mica, spre deosebire de cei care au fost hraniti cu mazare, naut sau fasole. Totodata, proteinele din linte au capacitatea de a bloca o enzima care constricta vasele de sange, cauzand cresterea tensiunii arteriale.

-Datorita continutului bogat in fibre, lintea ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange. In plus, lintea abunda in carbohidrati care controleaza nivelul glucozei, colesterolului si apetitul si scade riscul de a dezvolta diabet de tip 2, in cazul persoanelor care sunt predispuse la aceasta afectiune.

-Pe langa beneficiile enumerate mai sus, lintea mai are calitatea de a arde grasimile, ajuta la formarea hemoglobinei, imbunatateste metabolismul celular si este benefica in anemia feripriva (lipsa de fier).

Vezi si: Cum sa incoltesti linte si ce beneficii extraordinare are pentru sanatate

Vezi si: Cu ce inlocuim carnea. Iata o lista cu alimente vegetale bogate in proteine

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...