Laptele vegetal. Ce este si cum il poti prepara din produse nelactate

Laptele vegetal este un produs pe baza de plante care are aspecte similare cu laptele de origine animala. Totusi, la baza consumului de lapte vegetal stau o multime de motive, ca de exemplu alergia la lapte, intoleranta la lactoza, dieta vegetariana sau pura curiozitate.

Pentru a prepara un lapte vegetal, aveti nevoie doar de doua ingrediente simple: apa plata si ingredientul de baza care da gust si consistenta laptelui de casa din produse nelactate (lapte de hrisca, de canepa, de migdale, de ovaz etc.).

In cele ce urmeaza iti vom arata cele mai intalnite produse din care poti prepara un lapte delicios. 

Pentru a prepara laptele vegetal, este recomandat sa ai in casa un storcator lent de fructe si legume pentru a scoate laptele. Aceste storcatoare au marele avantaj ca actioneaza prin prese care extrag sucul fara a-l incalzi si, astfel, nu modifica proprietatile nutritive ale fructelor si legumelor.

Cum se prepara laptele de migdale:

Laptele de migdale are o aroma deosebita si o consistenta cremoasa, fiind bogat in acizi grasi sanatosi, cu proprietati alcalinizante si antioxidante. Laptele este obtinut fie din migdale, fie din unt de migdale amestecat cu apa. Are o textura usoara si o tenta de gust dulceag. In comparatie cu laptele de origine animala, laptele de migdale contine un sfert din calorii si mai putin de jumatate din grasimi. In schimb, are un continut foarte mic de proteine si carbohidrati. Drept urmare, laptele de migdale este extrem de delicios, insa nu prezinta beneficii pentru a fi capabil sa inlocuiasca laptele de vaca din cauza lipsei de proteine si de calciu din compozitia sa.

Cum se prepara laptele de soia:

Laptele de soia este produs din boabe de soia si apa, laptele de soia are o textura similara cu cea a laptelui de vaca. Acesta contine toti amino-acizii esentiali pentru organism, fiind foarte usor de digerat.

Daca au un regim alimentar echilibrat, laptele de soia poate inlocui cu succes laptele de vaca. Totusi, din cauza continutului de fitoestrogen si isoflavoni (hormoni), femeile insarcinate si cele care alapteaza nu ar trebui sa consume zilnic lapte de soia.

Cum se prepara laptele de cocos:

Laptele de cocos se obtine prin amestecarea pulpei fructului de cocos si apa care se regaseste in nuca de cocos. Acesta este bogat in grasimi, calciu si vitamina D, continand o treime din caloriile laptelui de vaca, jumatate din grasimile acestuia si mai putine proteine si carbohidrati.

Cum se prepara laptele de ovaz:

Acesta se prepara prin inmuierea fulgilor de ovaz in apa, pentru un timp foarte scurt. Laptele de ovaz este bogat in fibre si are un continut mai ridicat de proteine in comparatie cu alte cereale. Totodata, acesta este si o sursa de antioxidanti și poate contribui la reducerea nivelului colesterolului.

Cum se prepara laptele de nuci caju:

Laptele de nuci caju se obtine din nuci caju sau unt de caju amestecat cu apa si are o textura cremoasa si un gust dulceag. Acesta este foarte sarac in fibre, proteine, vitamine si minerale. 

Cum se prepara laptele de canepa:

Laptele de canepa se prepara rapid, deoarece nu are nevoie de inmuiere. Acesta are un continut ridicat de proteine, este bogat in grasimi sanatoase. Totodata, laptele de canepa are proprietati antiinflamatorii si este usor de digerat.

Atentie! Chiar daca laptele vegetal nu are aceleasi proprietati nutritionale ca cel de origine animala, acesta poate aduce unele beneficii pentru organism, deoarece nu contine deloc colesterol si este foarte usor de digerat. Totusi, nutritionistii recomanda folosirea mai multor tipuri de lapte vegetal pentru a putea completa deficitul de minerale, vitamine si proteine.

You may also like...