Lapte de nuci caju. Reteta si cele mai importante beneficii

Lapte-de-nuci-caju-Reteta-si-cele-mai-importante-beneficii

Laptele de caju este o alternativa minunata la laptele traditional si poate fi savurat in orice, de la ceasca zilnica de cafea pana la o reteta de prajituri. Desi nu a castigat la fel de multa popularitate in ultimii ani ca laptele de migdale, acest lapte de nuci caju caju are o textura versatila, usoara, cremoasa si un gust subtil de nuci care tinde sa functioneze bine atat in ​​preparatele dulci, cat si in cele sarate.

Daca sunteti curios cu privire la beneficiile si utilizarile laptelui de caju, dar nu stiti de unde sa incepeti, luati in considerare cateva dintre aceste modalitati simple de a va bucura de beneficiile laptelui de caju acasa.

Smoothie-uri: folositi laptele de caju ca baza cremoasa pentru orice smoothie, indiferent daca este vorba de un smoothie cu avocado si verdeata, fructe de padure mixte si iaurt sau banane si cafea din ciocolata.
Supe: Adaugati cateva cani de lapte de caju in retetele de supa cu legume sau pui pentru a va bucura de o textura mai cremoasa si mai satisfacatoare.
Inghetata: folositi laptele de caju ca baza sanatoasa pentru inghetata de casa, cu curmale ca indulcitor natural.
Sosuri pentru salata: Folositi un blender pentru a face sosuri de casa, fara lactate, din mers. Laptele de caju este, de asemenea, o baza perfecta pentru un sos de salata Caesar.
Cereale si granola: Se toarna lapte de caju peste orice cereala sau fulgi de ovaz, cu un strop de scortisoara pentru un plus de aroma si beneficii pentru sanatate.
Sos curry: Se amesteca laptele de caju in pasta de curry si se serveste cu alegerea preferata de legume, carne, quinoa sau orez.
Cafea / ceai: adaugati-l la cafea si ceai pentru o crema excelenta fara lactate.
Piure de cartofi: Schimbati untul sau laptele cu lapte de caju pentru piure de cartofi fara lapte.

Laptele de caju cremos si versatil este usor de facut, ofera o multime de beneficii nutritionale si ofera modalitati distractive si racoritoare de a va bucura de retetele preferate cu o noua intorsatura.

Lapte de caju de casa

Ingrediente

  • 1 cana de caju, crud
  • 4 cani de apa
  • 2 linguri sirop de agave
  • 2 lingurite de extract de vanilie
  • 1/4 lingurita de scortisoara, macinata

Instructiuni

  • Inmuiati nucile caju in apa cel putin 4 ore sau peste noapte la frigider
  • Scurgeti nucile caju si clatiti pana cand apa curge limpede.
  • Adaugati nucile si doua cani de apa intr-un blender. Incepeti cu o setare scazuta si mariti viteza pana cand acestea sunt amestecate complet. Acest lucru ar putea dura 2 minute intr-un blender de mare putere sau mai mult intr-un blender obisnuit.
  • Se amesteca in 2 cani mai multa apa, indulcitorul ales, extract de vanilie si scortisoara (optional). Daca blenderul nu poate descompune total nucile caju, strecurati laptele printr-o strecuratoare cu ochiuri fine sau printr-un tifon.
  • Pastrati laptele intr-un recipient acoperit la frigider. Ar trebui sa se pastreze timp de 3 pana la 4 zile.

Cele mai importante beneficii ale laptelui de nuci caju

Laptele de caju este complet lipsit de lactoza, deci daca il beti nu da stari de greata, varsaturi, crampe abdominale, flatulenta (exces de gaze) si diaree daca suferiti de intoleranta la lactoza. Este, de asemenea, sarac in grasimi si calorii, ceea ce il face un inlocuitor minunat al laptelui daca incercati sa eliminati kilogramele nedorite.

Deoarece este adesea imbogatit cu vitamine si minerale, laptele de caju este la fel de bun ca laptele de vaca pentru a va optimiza sanatatea. Spre deosebire de laptele de vaca, laptele de caju nu are zaharuri naturale, deci nu va va da glicemia peste cap. Vezi si: Cum sa faci lapte de soia acasa si ce beneficii are

Spre deosebire de laptele de vaca, laptele de caju nu are zaharuri naturale, deci nu va va da glicemia peste cap. Vezi si: Cum sa faci lapte de soia acasa si ce beneficii are

O ceasca contine 50% din necesarul zilnic de vitamina E (este chiar mai mult decat laptele de migdale), care este excelenta pentru piele si ajuta la protejarea impotriva daunelor provocate de soare. O cana cu lapte de caju inainte de culcare va creste nivelul de serotonina pentru a va ajuta sa dormiti.

Continutul de magneziu gasit in caju ajuta la mentinerea tensiunii arteriale si scade tensiunea arteriala ridicata. Tendinta sa de scadere a tensiunii arteriale ajuta la prevenirea atacurilor de cord. Un nivel mai scazut de sodiu si un nivel mai ridicat de potasiu mentine tensiunea sub control.

Laptele de caju poate ajuta chiar si la tratarea depresiei. S-a sustinut ca o ceasca de lapte de caju are efectul echivalent al unui antidepresiv prescris. Caju contine un aminoacid, numit L-triptofan, care este descompus in organism in niacina si serotonina, compusi care calmeaza anxietatea si promoveaza un sentiment de bunastare.

Laptele de caju este destul de benefic pentru promovarea oaselor mai sanatoase. Caju este bogat in special in magneziu, care este necesar, pe langa calciul pe care il contin si caju, pentru mentinerea unei structuri osoase puternice si sanatoase.

Laptele de caju sustine pielea sanatoasa datorita prezentei acizilor grasi esentiali sanatosi. Sunt necesare surse sanatoase de grasime pentru a mentine pielea hidratata si lipsita de iritatii, descuamare si imbatranire prematura. Este, de asemenea, o sursa mare de cupru, care ajuta la producerea pigmentului pielii si a parului numit melanina, precum si la formarea colagenului, care sustine elasticitatea pielii si apararea impotriva imbatranirii.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...