Iata care sunt cele mai importante beneficii pe care le are melatonina pentru organismul uman

Melatonina este un hormon natural care este adesea luat ca supliment pentru pentru a atenua dificultatile in a adormi, simptom caracteristic insomniei. Se crede ca acest supliment este sigur si eficient pentru utilizarea pe termen scurt, cu mai putine efecte secundare decat pastilele de somn prescrise in mod obisnuit.

Iata si cateva posibile beneficii pentru sanatate ale suplimentului melatonina, aflate in stadii incipiente de fundamentare clinica:

Melatonina poate reduce riscul de boli ale ochilor, inclusiv degenerarea maculara legata de varsta (AMD) sau poate ajuta la tratarea acestora.

Intr-un mic studiu* publicat in Analele Academiei de Stiinte din New York, 100 de pacienti cu AMD au primit 3 miligrame (mg) de melatonina zilnic timp de sase pana la 24 de luni. Cercetatorii au descoperit ca melatonina a ajutat la protejarea retinelor de daunele suplimentare, la majoritatea subiectilor. Potrivit autorilor studiului, pe langa faptul ca este un puternic antioxidant, melatonina poate ajuta la controlul pigmentarii ochilor si la reglarea cantitatii de lumina care ajunge la fotoreceptori, protejand ochii de leziuni.

Conform cercetarilor*, multe persoane cu autism nu produc suficienta melatonina, rezultand tulburari de somn. O revizuire din 2014 a mai multor studii a raportat ca melatonina nu numai ca imbunatateste somnul, calitatea si durata, dar este asociata si cu comportamente mai bune in timpul zilei.

Pentru persoanele care sufera de tinitus, un sunet constant in urechi, melatonina poate aduce o usurare. Intr-un studiu* publicat in Analele Otologiei, Rinologiei si Laringologiei, 61 de pacienti cu tinitus, carora li s-a administrat 3 mg de melatonina la culcare, au raportat o reducere a zgomotului intern al urechii si imbunatatirea calitatii somnului dupa 30 de zile. Cu toate acestea, acesta a fost un studiu mic si este nevoie de mai multe cercetari in acest sens.

Efectele secundare ale melatoninei pot include somnolenta, dureri de cap, ameteli sau greata. In anumite cazuri, poate provoca efectul de “mahmureala” dimineata, daca doza optima este depasita. Melatonina pare a fi sigura atunci cand este utilizata pe termen scurt. Nu sunt inca studii care sa documenteze temeinic efectele utilizarii melatoninei pe termen lung.

*Sursa: https://www.verywellhealth.com/how-to-take-melatonin-3015192

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...