Grasimi sanatoase si nesanatoase – Tot ce trebuie sa stii pentru a-ti pune sanatatea la adapost

Grasimi sanatoase si nesanatoase

Cei mai multi dintre noi au auzit vorbindu-se despre grasimi sanatoase si nesanatoase din alimente insa putini sunt cei care pot sa le si identifice si sa se fereasca de cele care dauneaza corpului. Din acest motiv unele persoane incearca sa se fereasca prea mult de grasimi si gresesc procedand astfel, iar alte persoane consuma prea multe grasimi.

Pentru a intelege diferenta dintre grasimi sanatoase si nesanatoase, in primul rand trebuie sa intelegem ce este grasimea si cum functioneaza ea si ce rol si scop are pentru copr.

Grasimile sunt o componenta esentiala a nutritiei si au un rol foarte important pentru organism. Grasimile dau energia de care avem atata nevoie si ajuta la absorbtia, digestia si transportul vitaminelor si a fitonutrienrilor.

Nutritionistii recomanda ca un sfert din ratia energetica zilnica sa fie asigurata de lipide. Asadar, grasimile nu sunt nimic periculos si de speriat, doar industria alimentara a dat nastere mitului ca alimentele mai slabe in grasimi sunt mai sanatoase si ca grasimile sunt foarte rele in general.

Grasimi sanatoase si nesanatoase – Ce alimente intra in fiecare categorie

Grasimile bune sunt de doua tipuri: mono si polinesaturate. Ele sunt considerate sanatoase pentru ca reduc colesterolul, reduc riscul aparitiei bolilor cardiovasculare si, in general, intretin sanatatea organismului.

Grasimi monosaturate se gasesc din plin in uleiul de masline, uleiul de floarea soarelui, uleiul de alune, de susan, dar si in avocado, masline, migdale, nuci, alune de padure, nuci de macadamia sau caju.

A doua categorie de grasimi sanatoase, cea a grasimilor polinesaturate e reprezentata de alimente precum uleiul de porumb, uleiul de in, seminte de in, seminte de floarea soarelui, seminte de susan, seminte de dovleac, tofu, peste gras si nuci.

Trecem la grasimile nesanatoase, cele care pun probleme organismului, care si ele sunt impartite in doua categorii. In primul rand grasimile saturate pe care le intalnim in produsele animale precum carne, lactate, oua dar si in grasimi de natura vegetala precum uleiul de palmier, uleiul de cocos.

Cele mai periculoase grasimi sunt cele TRANS care trebuie evitate cu orice pret. Grasimile trans sunt grasimi de origine vegetala, in care s-a adaugat hidrogen in cadrul unui proces numit hidrogenare. Acest proces chimic transforma uleiul vegetal lichid in grasime solida.

Acest proces ajuta ca produsele alimentare sa aiba o durata de viata mai mare la raft, dar si un gust mai placut. Gasiti asemenea grasimi in cartofii prajiti, chipsuri, produse de patiserie, pizza si aluat congelat, biscuiti, popcorn sau margarina.

Ca sa intelegeti cat de periculoase sunt aceste grasimi saturate, ele nu doar cresc nivelul colesterolului rau, dar micsoreaza colesterolul bun. Cresc riscul de infarct, accident vascular, maresc riscul aparitiei bolilor cardiace cu un factor de 10 ori mai mare decat cel al grasimilor saturate obisnuite. Studiati cu atentie etichetele alimentelor pe care le cumparati pentru ca prin lege este obligatoriu sa fie trecut continutul de grasimi trans pe care-l contin.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.