Fructe interzise in cura de slabire. Ingrasa mai mult decat ai crede

Care este cel mai rau aliment pentru cresterea in greutate? Fructele cu continut mare de zahar! Studii surprinzatoare arata ca fructele cu fructoza ridicata se fac cele mai vinovate de cresterea in greutate si de faptul ca dietele nu au rezultate pozitive. Iata, asadar, o lista cu fructe interzise in cura de slabire.

Fructe interzise in cura de slabire – ce fructe sa eviti in diete

Datorita unei mutatii genetice cu 40.000 de ani in urma, fructoza din fructe pe care o consumati duce imediat la ingrasare. Astfel, pentru a pierde in greutate, uitati de aceste fructe: banane (1 banana=7.1 gr de fructoza), struguri (1 cana=12.4 gr fructoza), ananas (1 felie=4.0 gr de fructoza), mango (1/2 mango=16.2 gr fructoza), portocale (1 potrocala=6.1 gr fructoza), fructe uscate, precum stafide (1/4 cana=12.3 gr fructoza), pepene uscat, piersici uscate, mere uscate si sucuri dulci.

Fructoza este zaharul natural gasit in fructe. Problema este ca fructoza este notorie pentru ca determina cresterea in greutate. Cum face asta? Fructoza nu intra in sange imediat ca alte zaharuri. In schimb fructoza merge insidios la ficat pentru procesare (ca o toxina), creand depozite de lipide (grasime) in ficat si alte tesuturi ale corpului. Fructoza pura este cu aproximativ 70% mai dulce decat zaharul. Fructoza poate fi granulata ca zaharul de masa. Sau poate fi in forma de sirop lichid, cum ar fi nectarul de agave, siropul de nuca de cocos si siropul de porumb cu fructoza ridicata.

Fructe interzise in cura de slabire – Surse de fructoza, nesanatoase vs sanatoase:

1. Fructoza rafinata sau Siropul de porumb cu fructoza ridicata se gaseste in multe bauturi racoritoare, alimente ambalate si semi-preparate, cereale pentru micul dejun, bomboane, bauturi din fructe, batoane energetice, gogosi si chiar dulciuri fara gluten.

2. Sursele naturale de fructoza sunt sucuri de fructe, stafide, curmale, smochine, prune, struguri, mango, papaya, caise, ananas si banane. Acestea sunt fructele super-dulci consumate pentru a evita mancarea. Sucul de mere si sucul de struguri indulcit este bogat in fructoza.

Majoritatea oamenilor considera sucul de fructe sanatos, totusi unele sucuri sunt extrase din dulce fara fibra si sunt incarcate cu fructoza peste limita admisa pe zi. Sucurile de fructe si bauturile racoritoare sunt la fel de bogate in fructoza. Ca îndrumare, mergeti la o limita superioara de 20 grame de fructoza/zi (4 lingurite) . Cu toate acestea, doar un pahar de suc de fructe are 20 – 30 de grame de fructoza, care depaseste limita zilnica de 20 de grame!

Fructoza in cantitati mari poate provoca probleme de sanatate mari. Creste riscul de hipertensiune arteriala si de diabet zaharat tip 2. Poate creste nivelul total de colesterol din sange, nivelurile de LDL „rau” ale colesterolului si nivelele de trigliceride, in special la diabetici. Poate cauza oboseala, rezistenta la insulina si obezitate.

Poate provoca intoleranta la fructoza, o afectiune care se gaseste in aproape o treime din populatie, ceea ce inseamna ca nu sunt capabili sa absoarba fructoza complet. Aceasta, la randul sau, poate provoca flatulenta, crampe intestinale, balonare, dureri abdominale si diaree. Fructoza poate provoca simptome de sindrom de intestin iritabil si poate fi o cauza de baza a unor tipuri de intestin iritabil, datorita absorbtiei slabe a fructozei.

Cura de slabire – Tratamente naturiste care te ajuta sa scapi de kilogramele in plus

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...