Exercitii care amelioreaza durerea cervicala si de spate

In prezent, tot mai multi oameni se confrunta cu dureri cervicale si de spate, iar pozitia incorecta este cauza frecventa a acestora. In cele mai multe cazuri, trebuie sa stii ca exercitiile zilnice sunt recomandate pentru a imbunatati postura si a reduce riscul ca durerea sa revina sau sa se agraveze.  

Contracturile musculare sunt cele care declanseaza durerile. Acestea sunt considerate mici leziuni care apar atunci cand muschii sunt tensionati pentru prea mult timp, formandu-se mai apoi niste noduli. Astfel, cu cat muschii sunt mai slabiti, cu atat durerea va fi mai intensa.

Prin urmare, este indicat sa adoptam o rutina de exercitii care sa reduca aceasta tensiune si sa intareasca muschii.  

Exercitii care amelioreaza durerea cervicala si de spate

-Pentru inceput, este indicat sa stai intr-o pozitie cat mai relaxata. Specialistii recomanda postura lotus sau, daca locul in care te afli nu iti permite, mentine-ti spatele drept.

-Apoi, fa cateva exercitii de respiratie (vezi articolul: Respiratia corecta si beneficiile ei. Cum sa fii mai sanatos aplicand metoda Wim Hof – „Omul Ghetii”). Aceste exercitii sunt esentiale, deoarece organismul nostru are nevoie de oxigen in timpul unui antrenament.  

-Fa rotiri ale capului stanga-dreapta. Acest exercitiu este bun pentru gat si partea superioara a spatelui. Dintr-o pozitie neutra, intoarce capul incet spre stanga, ca si cum ar fi privit peste umar. Fa o pauza inainte de a intoarce capul inapoi in centru. Repeta pe partea dreapta. Incepe prin a intoarce capul in ambele directii, dar mentin gatul centrat.
Acest exercitiu trebuie executat usor, cate 5 repetari in ambele directii.

-Inclina capul inainte-inapoi. Nu uita ca spatele sa fie intr-o pozitie cat mai corecta. Apoi, inclina capul spre spate, dupa care spre piept. Repeta de 5 ori. 

-Inclina capul intr-o parte in cealalta. Fa miscari usoare si pauze de cateva secunde cu gatul centrat. Executa 5 repetari.

-Rotiri ale capului. Imagineaza-ti ca desenezi un cerc cu capul. Incepe prin a-ti roti capul din partea dreapta si asigura-te ca la sfarsitul rotatiei barbia iti atinge pieptul. Executa 5 astfel de rotatii, apoi ia-o de la capat, incepand din partea stanga. 

-Intinde coloana cervicala. Roteste-ti fata spre dreapta si lasa maxilarul in jos usor, fara a te forta. Apoi, atinge spatele capului cu mana si apasa usor in jos. Mentine pozitia pentru 10 secunde, apoi  antreneaza si partea stanga.

Atentie!

Daca oricare dintre urmatoarele recomandari provoaca o crestere a durerii de gat sau de spate, nu continua activitatea si cere sfatul unui medic terapeut.

Vezi si: Cum ameliorezi durerile de spate din cauze comune. 6 remedii simple

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...