Efectele fabuloase ale bananelor. Dr. Mihaela Bilic spune ca acestea tin pisihiatrul la distanta

efecte-fabuloase-ale-bananelor

Acest fruct moale si cremos este cunoscut in intreaga lume pentru beneficiile sale remarcabile pentru sanatate si aroma sa incantatoare. Este consumat pe scara larga si este incarcat cu substante nutritive esentiale care ajuta la eliminarea diferitelor probleme de sanatate. Acest fruct este un stimulent de energie instantaneu, care este disponibil in mod obisnuit in intreaga lume. Bananele sunt ambalate cu micronutrienti benefici, cum ar fi potasiul, care este un electrolit vital in organism, regleaza tensiunea arteriala si ajuta la functiile inimii si, de asemenea, echilibreaza fluidele. Dovezile stiintifice arata ca bananele ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale si a bolilor de inima. Au un continut ridicat de pectina, care ajuta la calmarea tractului gastro-intestinal, scade colesterolul si ajuta miscarile intestinului.

Beneficiile unui fruct delicios si sanatos

„Daca marul era fructul ce ne garanta sanatatea fizica, banana este cea care are grija de dispozitia si starea noastra de bine! Nu intamplator bananele sunt cele mai consumate fructe exotice, in multe tari ele se gatesc/se prajesc precum cartofii- tocmai pentru ca sunt hranitoare si pline de nutrienti valorosi”, arata dr. Mihaela Bilic, informeaza dcmedical.ro.

Normalizeaza nivelul zaharului din sange. Banana are un continut ridicat de fibre numite pectina care ofera o forma structurala carnii. Bananele, atunci cand nu sunt coapte, actioneaza ca fibrele solubile si sunt utile pentru digestie. Amidonul si pectina rezistente normalizeaza nivelul zaharului din sange si scad apetitul prin incetinirea golirii stomacului. La persoanele sanatoase, bananele nu provoaca cresteri majore ale nivelului de zahar din sange.

Sanatate digestiva. Bananele sunt o sursa excelenta de fibre dietetice, care este asociata cu diferite beneficii pentru sanatate, cum ar fi promovarea sanatatii digestive. Banana are o cantitate semnificativa de fibre dietetice care ajuta la miscarile netede ale intestinului si elimina scaunele incapatanate, oferind ameliorarea constipatiei. De asemenea, este util in tratarea altor probleme intestinale. Are doua tipuri de fibre si anume pectina si amidon rezistent. Nivelul pectinei scade pe masura ce banana se coace. Amidonul rezistent se gaseste in bananele necoapte. Se constata ca este benefic pentru bacteriile intestinale. Mai mult, unele studii sugereaza ca pectina este benefica pentru prevenirea cancerului de colon.

Reduce stresul. Triptofanul gasit in banane este transformat in serotonina de catre organism. Continutul adecvat de serotonina sporeste starea de spirit, scade stresul si promoveaza perspectivele generale, precum si nivelurile de fericire. De asemenea, regleaza tiparele de somn. Banana este cel mai simplu mod de a obtine triptofan, ceea ce il face o gustare excelenta atunci cand cineva se simte stresat.

„…cel mai important ingredient al lor este triptofanul, un aminoacid esential care se transforma in organism in serotonina. Iar serotonina (supranumita si hormonul fericirii, n.r.) este substanta de care depinde starea noastra de bine linistea si echilibrul psihic. Doar bananele si prunele contin acest precursor natural de serotonina, asa ca lasati merele si citricele deoparte in aceasta perioada si puneti accent pe banane – nu strica niciodata un strop de bine in plus!”, ne mai spune si dr. Mihaela Bilic despre efectele incredibile ale acestui fruct.

Excelente pentru slabit. Bananele necoapte contin amidon rezistent care actioneaza ca o fibra solubila. Cu cat banana este mai verde, contine un continut ridicat de amidon rezistent. Bananele coapte sau galbene au un continut scazut de amidon rezistent, precum si fibre totale, dar un continut ridicat de fibre solubile. Amidonul rezistent si pectina au efecte de scadere a poftei de mancare si favorizeaza senzatia de plenitudine dupa mese.

Caracteristicile bananelor il fac un aliment pentru slabit. Banana contine putine calorii, dar este foarte hranitoare si satioasa. Fiind bogata in fibre, faciliteaza digestia, ceea ce ajuta la scaderea greutatii corpului. Mai mult, bananele necoapte sunt incarcate cu amidon rezistent scad pofta de mancare. Nu are grasimi. Inhiba eliberarea de grelina, un hormon al foamei, care nu va face persoana sa simta foamea. Acest lucru scade supraalimentarea si previne obiezitatea.

Previne afectiunile cardiace. Banana contine potasiu, care este un mineral vital pentru mentinerea sanatatii inimii si, de asemenea, controleaza tensiunea arteriala. Dieta cu continut ridicat de potasiu reduce tensiunea arteriala, iar persoanele care au o dieta bogata in potasiu au sanse cu 27% mai mici de boli de inima. In plus, are o cantitate buna de magneziu, care este esentiala pentru sanatatea inimii. Relaxeaza tensiunea asupra venelor si arterelor, astfel incat sangele sa curga lin si sa oxigeneze organele corpului. Ar putea preveni ateroscleroza, atacurile de cord si accidentele vasculare cerebrale. Fibrele gestioneaza excesul de colesterol din vasele de sange si artere si scade stresul asupra sistemului cardiovascular.

Activitate antioxidanta. Bananele sunt o sursa excelenta de antioxidanti dietetici, inclusiv catechine si dopamina, care este asociata cu beneficii pentru sanatate, cum ar fi scaderea sanselor de boli degenerative si boli de inima. Banana are dopamina care actioneaza ca un antioxidant si nu traverseaza bariera hematoencefalica si modifica hormonii sau starea de spirit.

Frunzele de banana au un continut ridicat de polifenoli, care actioneaza ca un antioxidant necesar pentru a contracara diferitele tulburari cauzate de radicalii liberi. Previn microinflamarile cauzate de radicalii liberi. Bolile degenerative precum Alzheimer, ateroscleroza, cancerele si dementa sunt cauzate de microinflamare. Antioxidantul ajuta la prevenirea semnelor imbatranirii timpurii, cum ar fi pielea ridata. Pentru acest beneficiu, se poate consuma ceai preparat din frunze de banana de 1 pana la 7 ori pe zi.

Asista functiile renale. Potasiul este necesar pentru functionarea sanatoasa a rinichilor si pentru controlul tensiunii arteriale. Deoarece bananele sunt o sursa excelenta de potasiu, mentine sanatatea rinichilor. Studiul realizat pe femei de peste 13 ani arata ca cei care consuma banane de 2 pana la 3 ori intr-o saptamana au sanse mici de 33% de a dezvolta probleme la rinichi. Un alt studiu arata ca cei care consuma banane de 4 pana la 6 ori intr-o saptamana au cu 50% mai putine sanse de a dezvolta probleme renale in comparatie cu cei care nu consuma banane.

Sanatatea oaselor. Fructooligozaharida este o bacterie prebiotica si benefica care promoveaza aportul de substante nutritive si minerale de catre organism. Banana este asociata cu cresterea absorbtiei calciului. Acizii grasi cu lant scurt care se gasesc in banane nu pot fi absorbiti de oameni, dar organismele gasite in mucoasa stomacului pot consuma acesti acizi grasi prin imbunatatirea capacitatii de absorbtie a mineralelor precum calciu. Calciul este un element vital pentru regenerarea si producerea de materie osoasa in corpul uman si, de asemenea, scade sansele de slabiciune naturala si osteoporoza.

Ofera energie. In zilele noastre, barele energizante, bauturile sportive si gelurile electrolitice au devenit populare, dar totusi sportivii profesionisti consuma banane inainte de sport. Banana ajuta la mentinerea unui jucator cu o sursa sanatoasa de energie. Zaharurile naturale din banane sunt echilibrate cu fibre solubile care asigura eliberarea lenta si stabila de energie. Oamenii nu ar trebui sa se ingrijoreze de cresterea glicemiei cu consumul de banane, deoarece indicele glicemic variaza in functie de maturitatea si soiurile sale. O banana mica ajuta si la satisfacerea poftei. Mancarurile nedorite si batoanele pot fi inlocuite cu banane care ajuta la pierderea in greutate. Creste mineralele si vitaminele si, de asemenea, eliberarea de energie va fi consecventa. Un consum de doua banane ofera energie adecvata pentru a face miscare timp de 90 de minute.

Tratament pentru probleme de piele. Coaja de banana este utilizata ca tratament pentru probleme ale pielii, cum ar fi acneea si psoriazisul. Frecati partea interioara a pielii de banane peste zona afectata si lasati-o sa ramana absorbita. Continutul de acizi grasi care se gaseste in coaja bananelor asigura ameliorarea diferitelor probleme ale pielii si ofera, de asemenea, efect hidratanta. Este nevoie de aproximativ cateva saptamani pentru a vedea beneficiul. De asemenea, este folosit in mod traditional pentru tratarea verucilor. Frecati coaja de banana peste neg si repetati-o timp de o saptamana sau pana cand verucile dispar.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...