Dulciuri sanatoase facute in casa. Cum si cand sa manaci dulce

dulciuri-sanatoase-facute-in-casa

Multi copii prefera alimentele dulci, bogate in carbohidrati. Consumul excesiv de alimente bogate in zahar poate creste riscul aparitiei cariilor dentare si a obezitatii. Cu toate acestea, eliminarea riguroasa a alimentelor care contin zahar din dieta copilului fara o substitutie adecvata a energiei poate duce la pierderea in greutate si la o crestere slaba. Din nou, moderatia este cheia. Scaderea aportului de zahar rafinat in timpul copilariei poate fi dificila, deoarece este adesea adaugata la alimentele procesate populare printre copii. De aceea, ne-am gandit sa va aratam care sunt cele mai bune dulciuri sanatoase.

Glucidele simple sunt prezente in mod natural ca zaharuri simple in fructe, lapte si alte alimente. Carbohidratii vegetali pot fi, de asemenea, rafinati pentru a produce produse din zahar precum zaharul de masa sau siropul de porumb. Termenul „zaharuri” este folosit in mod traditional pentru a descrie monozaharidele si dizaharidele. Monozaharidele includ glucoza, galactoza si fructoza. Monozaharidele constau dintr-o singura molecula de zahar (mono insemnand „una” si zaharida insemnand „zahar”). Dizaharidele constau din doua molecule de zahar unite chimic (di inseamna „doua”). Monozaharidele si dizaharidele dau diferite grade de dulceata alimentelor. Vezi si: Bomboane cu plante medicinale si miere – Un dulce pentru durerile in gat

Zaharurile adaugate

„Zaharuri adaugate” sunt definite ca zaharuri si siropuri care sunt adaugate la alimente in timpul procesarii sau prepararii. Nu includ zaharuri naturale, cum ar fi lactoza din lapte sau fructoza din fructe. Principalele surse alimentare de zaharuri adaugate includ bauturi racoritoare, prajituri, placinte, adezivi de fructe, pumn de fructe, deserturi lactate si bomboane. Mai exact, zaharurile adaugate includ zahar alb, zahar brun, zahar brut, sirop de porumb, sirop de porumb solid, sirop de porumb bogat in fructoza, sirop de malt, sirop de artar, sirop de clatite, indulcitor de fructoza, fructoza lichida, miere, melasa, dextroza anhidra si dextroza cristalina.

Desi zaharurile adaugate nu sunt chimic diferite de zaharurile naturale, multe alimente si bauturi care sunt surse majore de zaharuri adaugate au densitati mai mici de micronutrienti in comparatie cu alimentele si bauturile care sunt surse majore de zaharuri naturale.

Zaharul ofera calorii si prea putini nutrienti

Desi este adevarat ca energia fructelor si a multor legume provine din zaharuri, acest lucru nu inseamna ca consumul lor este acelasi lucru cu consumul de dulciuri concentrate, cum ar fi bomboanele sau consumul de bauturi carbogazoase. Din punctul de vedere al organismului, fructele sunt foarte diferite de zaharurile rafinate, cu exceptia faptului ca ambele ofera glucoza din abundenta.

Estimarile indica faptul ca, in medie, fiecare persoana din Statele Unite consuma aproximativ 30 de lingurite (aproximativ 120 de grame) de zaharuri pe zi. Cele mai multe zaharuri din dieta americana medie sunt adaugate la alimente si bauturi de catre producatori in timpul procesarii; principalele surse de zaharuri adaugate includ bauturile indulcite cu zahar (bauturi racoritoare, bauturi energizante, bauturi sportive, bauturi din fructe), deserturi si bomboane. Unele zaharuri sunt, de asemenea, adaugate de consumatori in timpul prepararii alimentelor si la masa.

Deoarece zaharurile adaugate ofera calorii, dar putine sau deloc substante nutritive sau fibre, liniile directoare dietetice indeamna consumatorii sa reduca aportul de calorii din zaharurile adaugate. Aceste calorii adaugate in zahar (si cele din grasimi solide si alcool) sunt considerate calorii discretionare – iar majoritatea oamenilor trebuie sa-si limiteze aportul. Prin reducerea aportului de alimente si bauturi cu zaharuri adaugate, consumatorii pot reduce continutul de calorii al dietei fara a compromite continutul de nutrienti.

Care sunt beneficiile zaharului pentru organism daca este consumat cu moderatie?

Energizeaza corpul

Datorita continutului ridicat de calorii, zaharul furnizeaza energie organismului. Cu toate acestea, toata energia este de scurta durata si ofera un bust scurt de energie crescuta. Zaharul pe gram ofera patru calorii, dar nu are valoare nutritiva si datorita acestui lucru, zaharul este un ingredient adaugat in diferite mese.

Diabet

Diabetul este o afectiune genetica care este conceputa din momentul in care ne nastem. Consumul de alimente proaste sau multe dulciuri sau grasimi ar putea reduce eficienta pancreasului, dar atunci cand este utilizat in cantitati moderate, nu exista riscuri pentru sanatate.

Sanatatea pielii

Acidul glicolic al zaharului este considerat util pentru mentinerea sanatatii sau a aspectului pielii. Ar putea ajuta la eliminarea petelor si la restabilirea echilibrului uleiurilor de piele.

Dulciuri sanatoase pentru copii

Cele mai bune surse de zahar sanatos sunt: mierea, perele uscate, stafide, curmale, sucul de mere, sucul de portocale, smochine uscate, suc de grepfrut, caise uscate, banane, fructul pasiunii, afine.

Deserturile potrivite si echilibrate se pot face cu indulcitori naturali, ca cei de mai sus. Dulciurile nu se consuma zilnic, mai ales ca multe alimente de pe piata contin zaharuri. Acestea se consuma in prima parte a zilei, in cantitati moderate si daca se poate o data pe saptamana. Copiii isi pot lua energia din fructe, nu trebuie sa consume zilnic ceva dulce sau „ceva bun”.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...