Dieta daneza – vezi cele 8 alimente permise in cea mai stricta dieta

dieta-daneza-cele-8-alimente-permise-in-cea-mai-stricta-dieta

Ideea majora a acestei diete este ca danezii se concentreaza nu pe reducerea aportului de calorii si limitarea consumului de grupuri alimentare intregi, ci pe consumul de alimente mai sanatoase.

De regula, oamenii care locuiesc in Danemarca tind sa-si imbogateasca dieta cu grasimi si proteine ​​sanatoase, ceea ce duce la un aport mai scazut de carbohidrati. De obicei, consuma mai putina carne si mai mult peste, in special peste gras, precum somonul. Daca mananca carne, de obicei opteaza pentru carne slaba de inalta calitate.

Dieta din Danemarca include si fructe proaspete si fructe de padure, pe care oamenii le au de obicei ca gustari. Sunt bogate in antioxidanti si pot reduce semnificativ riscurile dezvoltarii a numeroase boli. Legumele radacinoase, precum cartofii, morcovii si pastarnacul sunt, de asemenea, o parte importanta a acestei diete. Danezii tind, de asemenea, sa manance paine de secara, deoarece este bogata in nutrienti si contine vitamine complexe de magneziu, fier, vitamine B si cantitati mari de fibre, care va pot sprijini sanatatea inimii. Dieta din Danemarca include, de asemenea, nuci si seminte.

Dieta are si un plan de masa pentru 13 zile, care castiga popularitate pe zi ce trece, astfel tot mai multi oameni incep sa o urmeze. Ideea regimului alimentar se concentreaza in jurul unei reguli de 600 de calorii pe zi, provenind in mare parte din alimente bogate in proteine ​​si continut redus de calorii.

Este o dieta cu un consum redus de energie si urmarea ei mai mult de 13 zile ar putea avea un efect negativ asupra sanatatii. Dieta va restrictioneaza aportul de proteine, fibre, grasimi, carbohidrati si zahar. Din cauza posibilului deficit de nutrienti, cei care o urmeaza ar trebui sa ia, de asemenea, suplimente cu vitamine. Mai mult, este important sa beti aproximativ 2 litri de apa pe zi.

Un posibil meniu pentru dieta daneza

Daca ati decis sa incercati aceasta dieta, veti avea nevoie de o lista de alimente pentru a crea un plan de masa. Cu toate acestea, sunt mai multe alimente de evitat decat de mancat. De exemplu, puteti manca carne slaba de vita, oua, cafea, salata si alte alte legume si este crucial sa evitati alcoolul. Mai jos veti gasi un exemplu din meniul dietei daneze:

Ziua 1

Puteti bea o ceasca de cafea neagra cu un cub de zahar pentru micul dejun. Pranzul poate include doua oua fierte tare, o rosie si spanac. Asigurati-va ca gatiti spanacul in apa, fara adaos de grasime. Cina poate consta in friptura din carne slaba si o salata in stil danez, care include morcovi, varza, ardei si praz.

Ziua 2

Micul dejun si cina sunt la fel ca in prima zi. Mancati un iaurt mic si o felie de sunca la pranz.

Ziua 3

Mancati o felie de paine prajita si beti o ceasca de cafea neagra cu un cub de zahar pentru micul dejun. Nu adaugati unt la painea prajita. Doua oua fierte, o felie de sunca si o salata in stil danez pentru pranz. Cina poate consta in rosii, telina si o bucata din fructul preferat. Telina trebuie gatita.

Ziua 4

Micul dejun este acelasi ca in ziua 3. 1 iaurt natural si un pahar de suc de portocale (aproximativ 200 ml) pentru pranz. Cina ar trebui sa includa aproximativ 250 g branza de vaci, 1 morcov ras si 1 ou fiert.

Ziua 5

Mancati un morcov mare la micul dejun. Pranzul trebuie sa includa aproximativ 200 de grame de cod facut la aburi. Pentru a imbunatati gustul felului de mancare puteti adauga 1 lingurita de unt si putin suc de lamaie. Mancati 1 telina si aproximativ 200 de grame de vita slaba prajita pentru cina.

Ziua 6

Puteti avea o felie paine prajita si o ceasca de cafea neagra cu un cub de zahar la micul dejun. Pranzul trebuie sa contina 1 morcov mare si 2 oua fierte tari. ½ piept de pui si 1 salata cu suc de lamaie si ulei vor fi la cina.

Ziua 7

1 cana de ceai neindulcit pentru micul dejun. Astazi nu exista pranz, beti multa apa pentru a reduce foamea. Mancati aproximativ 200 g de friptura slaba de miel si un mar la cina.

Ziua 8

Beti o cana de cafea cu un cub de zahar pentru micul dejun. Mancati o rosie, aproximativ 400 de grame de spanac si 2 oua fierte tari pentru pranz. Cina va consta in aproximativ 200 g de carne de vita prajita si 1 salata cu ulei si suc de lamaie.

Ziua 9

Micul dejun este acelasi ca in ziua 8. 1 iaurt natural si aproximativ 250 g de sunca poate fi un pranz bun. 250 g de carne de vita prajita si o salata cu ulei si suc de lamaie pentru cina.

Ziua 10

O felie de paine prajita si o ceasca de cafea neagra cu un cub de zahar pentru micul dejun. Mancati 1 salata, 1 felie de sunca si 2 oua tari pentru pranz. Cina poate include o telina fiarta, o rosie si fructele preferate.

Ziua 11

Mancati o felie de paine prajita si beti o ceasca de cafea neagra cu un cub de zahar pentru micul dejun. Mancati iaurt si beti un pahar de suc de portocale (aproximativ 200 ml) pentru pranz. Cina ar trebui sa includa 1 morcov, 1 ou fiert tare si aproximativ 250 g branza de vaci.

Ziua 12

1 morcov mare pentru micul dejun. Masa de pranz trebuie sa fie compusa din aproximativ 200 g de cod facut in aburi. Adaugati niste suc de lamaie si o lingurita de unt pentru a da gust pranzului. Aproximativ 250 g de carne de vita prajita si o telina pentru cina este perfect.

Ziua 13

Micul dejun trebuie sa fie format dintr-o felie de paine prajita si o cana de cafea neagra cu un cub de zahar. Mancati un morcov mare si 2 oua fierte tari la pranz. 250 g de pui si o salata cu suc de lamaie si ulei pentru cina.

Acest plan de alimentatie de 13 zile este o dieta foarte stricta. De aceea, urmarea acestei diete pentru o perioada indelungata de timp nu este recomandata. Efecte adverse ce pot aparea: lipsa de energie, dureri de cap, nervozitate, tremur, carente de minerale, anxietate, depresie.

Dietele stricte care promit rezultate rapide din cauza unei restrictii semnificative de calorii, nu vor aduce rezultate pe termen lung. Majoritatea celor care urmeaza astfel de diete au tendinta de a recastiga greutatea pe care au pierdut-o odata ce se intorc la modelele lor alimentare anterioare.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...