Cum sa slabesti cu o dieta fara ulei. Mihaela Bilic crede ca se poate slabi garantat

Cum-sa-slabesti-cu-o-dieta-fara-ulei

Binecunoscuta nutritionista Mihaela Bilic a vorbit despre o dieta de slabit, care isi va arata efectele rapid. Este vorba despre dieta fara ulei. Romanii gatesc dintotdeauna cu mult ulei, crezand ca fara acesta mancarea nu are gust. Totusi, de multe ori uleiul nu este necesar in mancare pentru ca aceasta sa fie mai gustoasa.

”In Franta pacientii obezi sunt obligati sa asiste la o lectie de gatit in care nu se foloseste ulei, tocmai pentru a vedea/simti ca gustul nu depinde de el. Cu sos de rosii, condimente si ierburi aromate se obtin preparate mai gustoase. Apoi, daca avem carne, peste sau branza intr-o mancare savoarea e garantata. „Economia” pe care o faceti in bugetul caloric e uriasa daca eliminati uleiul de gatit., a explicat nutritionista, informeaza doctorulzilei.ro.

Informatiile nutritionale obisnuite ofera opinii contradictorii asupra efectelor uleiurilor alimentare. Cu puncte de vedere calificate, precum Harvard Health care recomanda utilizarea uleiurilor bogate in acizi grasi polinesaturati in loc de saturati si numeroase afirmatii si studii care citeaza capacitatea uleiului de masline de a reduce riscul bolilor de inima, poate parea neobisnuit sau chiar extrem sa se recomande eliminarea tuturor uleiurilor ca parte a unui model alimentar sanatos.

Uleiul are valoare nutritiva?

In comparatie cu legumele, fructele si nucile, uleiul are o densitate calorica semnificativ mai mare pe kilogram.

  • Legume: 100 de calorii
  • Fructe: 300 de calorii
  • Nuci: 2.500 pana la 3.000 de calorii
  • Ulei: 4.000 de calorii

O portie tipica de o lingura de ulei contine intre 120 si 130 de calorii, toate provenind din grasimi. In afara de acizii grasi omega-3 si omega-6, sunt putini nutrienti, cu exceptia cantitatilor mici de vitamina E si vitamina K. Uleiul de cocos este deosebit de bogat in grasimi saturate, aproximativ 90% din continutul total de grasimi, care este mai mare decat 40% grasimi saturate gasite in untura. Calitatea uleiului este, de asemenea, dificil de determinat, deoarece grasimile din multe uleiuri vegetale pot fi deteriorate daca sunt expuse la caldura in timpul procesarii, ambalarii, transportului, depozitarii sau gatitului.

Dupa cum afirma si Mihaela Bilic, ”orice mancare cu legume poate deveni bomba calorica in functie de cat ulei contine, nu e nevoie sa fie snitel, chiftele sau peste prajit ca sa ne ingrasam, o facem si cu un ghiveci care are ulei. Nu conteaza tipul de ulei, toate au 900cal/100ml. Iar gustul pe care il da mancarii e relativ, mai degraba e in credinta noastra ca fara ulei nu se poate.

Ce se intampla cu corpul cand mancam ulei?

Alimentele bogate in grasimi, inclusiv uleiurile, provoaca o reactie intensa in corp si creier, care poate contribui la calitatile lor aparente de dependenta. Este posibil sa aveti o senzatie initiala de placere atunci cand mancati alimente grase, dar ceea ce urmeaza este departe de a fi bun pentru corp. Dupa o masa bogata in grasimi:

  • Functia endoteliala se diminueaza timp de cateva ore, ducand la scaderea fluxului sanguin.
  • Digestia incetineste, deoarece enzimele, acidul gastric, bila si alte sucuri actioneaza pentru a descompune grasimile.
  • Grasimile in exces sunt transformate in trigliceride si colesterol in ficat si stocate in organism ca o sursa viitoare de combustibil

Consumul de ulei are, de asemenea, un efect negativ asupra bacteriilor intestinale. Grasimile saturate par sa aiba cel mai mare impact asupra numarului, bogatiei si diversitatii bacteriilor din microbiomul intestinal, care pot fi asociate cu productia redusa de acizi grasi cu lant scurt, benefice si pot duce la o crestere a inflamatiei si a radicalilor liberi. Acest lucru poate duce la deteriorarea ADN-ului si la epuizarea depozitelor de antioxidanti ai corpului, pe masura ce sistemul incearca sa combata atacul.

Dar informatiile despre unele uleiuri care au beneficii pentru sanatate? Uleiurile care contin mai multi acizi grasi antiinflamatori omega-3 pot fi mai putin daunatori decat cei cu o multime de grasimi omega-6 proinflamatorii, continut ridicat de grasimi saturate sau grasimi trans, dar unele date arata ca toate uleiurile afecteaza functia endoteliala in diferite grade .

Acest lucru este valabil chiar si pentru uleiurile presate la rece. Beneficiile presupuse pentru sanatate ale acestor uleiuri se pot datora lipsei de caldura sau a substantelor chimice utilizate in procesare. Deoarece grasimile nesaturate devin instabile la temperaturi ridicate, uleiurile expuse la caldura ar putea avea mai multi radicali liberi si, astfel, pot provoca leziuni celulare mai mari atunci cand sunt ingerate.

Obtinerea de grasimi sanatoase din surse intregi de alimente

Aveti nevoie de grasimi in dieta pentru a ajuta la absorbtia nutrientilor solubili in grasimi si la mentinerea sanatatii celulare, dar nu trebuie sa fie atat de mult pe cat consuma majoritatea oamenilor. Nevoile totale de grasime pot diferi in functie de varsta, nivelul de activitate si starea de sanatate.

Iata cateva modalitati gustoase de a obtine grasimi sanatoase pe baza de plante fara adaos de ulei:

  • Nuci, seminte si unturile lor (cautati marci fara adaos de ulei, zahar sau sare)
  • Avocado
  • Fasolea, nautul si fasolea pinto
  • Produse din soia intregi sau fermentate

Gatit fara ulei: sfaturi rapide

Este usor sa va adaptati retetele si metodele de gatit preferate la un stil de viata fara ulei. Incercati aceste sfaturi simple pentru a elimina uleiul fara a pierde aroma:

  • Fierbeti legumele la temperaturi mai scazute pentru o perioada mai lunga de timp
  • Aburiti legumele inainte de asezonare dupa dorinta
  • Utilizati tigai sau forme de silicon pentru prajire si coacere
  • Incalziti tigaile la temperaturi mai ridicate pentru a praji
  • Investiti intr-o friteuza de aer pentru „cartofi prajiti” si „chipsuri”
  • Inlocuiti uleiul din produsele de panificatie cu mere, unturi de nuci, piure de dovleac sau iaurt pe baza de plante

Experimentati pana cand veti gasi metodele preferate si nu veti rata deloc senzatia grasa si grea de ulei. Inima, intestinul si papilele gustative va vor multumi pentru asta.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...