Cum sa incoltesti linte si ce beneficii extraordinare are pentru sanatate

Cum-sa-incoltesti-linte-si-ce-beneficii-extraordinare-are

Lintea incoltita este o leguminoasa, ca fasolea, dar contine diferite niveluri de substante nutritive care sunt specifice lintei in sine. Ca leguminoasa, lintea are un continut ridicat de proteine, pentru care leguminoasele sunt cunoscute in mod obisnuit, dar lintea are si un continut ridicat de molibden, folat, fibre dietetice, triptofan, mangan, fier, cupru, vitamina B1 si potasiu, toate acestea fiind necesare pentru ca corpul sa functioneze bine. Cele mai frecvente tipuri de linte sunt fie verzi, fie maronii, dar lintea este disponibila si in negru, galben, rosu si portocaliu.

Lintea contine acid fitic, care este greu de digerat pentru organism. Inmugurirea anuleaza acidul fitic, lasand mai multe vitamine, precum si minerale, sa poata fi absorbite de organism in timp ce sunt digerate. Incoltirea inseamna procesul de germinare care schimba compozitia lintelor. De asemenea, promoveaza cantitatea de beta caroten si vitamine B. De asemenea, ajuta la descompunerea zaharurilor care sunt cauza formarii gazului intestinal.

Iata beneficiile lintei incoltite

Ofera macronutrienti. Lintea incoltita ofera macronutrienti precum proteine, carbohidrati si grasimi. Dimensiunea de servire a unei jumatati de cana confera 3,5 grame de proteine ​​necesare pentru a forma tesuturi sanatoase, piele, oase si par. Mai mult, mugurii ofera 7,5 grame de carbohidrati si 0,25 grame de grasime totala. Glucidele si grasimile sunt sursa elementara de energie pentru celule. Lintea incoltita reduce, de asemenea, aportul de calorii. Dimensiunea de servire a unei jumatati de cana de linte incoltita ofera 41 de calorii.

Cupru si zinc. Lintea incoltita ofera, de asemenea, cupru si zinc. Zincul este crucial pentru reglarea activitatii enzimei si are un rol crucial in comunicarea celulara; previne deteriorarea radicalilor liberi a celulelor si producerea hormonilor. De asemenea, mentine sanatatea tesuturilor, permite formarea de ATP si imbunatateste comunicarea nervoasa. O jumatate de cana de linte incoltita ofera 136 micrograme de cupru, adica 15% din aportul zilnic recomandat pentru adulti. Ofera 0,6 miligrame de zinc, adica 8% din aportul zilnic recomandat de zinc pentru femei si 6% pentru barbati.

Ofera vitamina C. Inmugurirea lintei extinde continutul de vitamina C. Acesta cuprinde 6,5 miligrame de vitamina C pe jumatate de cana. Vitamina C este necesara pentru functionarea creierului, faciliteaza absorbtia fierului din alimente si sustine sistemul imunitar. Dieta cu vitamina C ridicata reduce sansele de cancer. O jumatate de ceasca de linte incoltita ajuta la obtinerea a 9% din aportul zilnic recomandat pentru femei si 7% pentru barbati.

Par puternic. Vitamina C prezenta in muguri sprijina cresterea parului. Previne matreata, scade caderea parului si sustine cresterea parului. Aportul de muguri ajuta la depasirea acestei conditii. Aportul zilnic de muguri ajuta la prevenirea ingrosarii premature a parului datorita nivelurilor ridicate de antioxidanti.

Prevenirea disfunctiei erectile. Lintea incoltita promoveaza fluxul de sange, iar disfunctia erectila ar putea fi tratata cu un aport de germeni. Promovarea fluxului sanguin scade sansele de atac de cord. Cresterea fluxului de sange controleaza nivelul colesterolului.

Imbunatateste vederea. Lintea incoltita are un continut ridicat de vitamina A, care sustine cresterea parului, minimizeaza orbirea nocturna, imbunatateste sanatatea spermei si imbunatateste vederea. Este esential pentru dezvoltarea creierului si ajuta la mentinerea sanatatii generale. Aportul regulat de muguri previne degenerarea maculara si formarea cataractei.

Trateaza anemia. In plus, previne efectiv anemia. Nivelul scazut al celulelor rosii din sange favorizeaza oboseala. Starea stomacului, cum ar fi greata, ar putea fi prevenita cu un aport adecvat de fier in corpul uman.

Asista digestia. Lintea inmugurita previne sansa de constipatie si diaree. Continutul ridicat de fibre minimizeaza sansele de cancer de colon si, de asemenea, curata sistemul intestinal. Asigura absorbtia nutrientilor si ofera, de asemenea, mai multa rezistenta.

Sursa de acizi grasi omega-3. Lintea incoltita are cantitati ample de acizi grasi omega-3 si imbunatateste sanatatea inimii. Imbunatateste colesterolul HDL din organism. Reduce, de asemenea, stresul asupra muschilor inimii. Continutul ridicat de potasiu asigura gestionarea tensiunii arteriale si controlul sanselor de accident vascular cerebral. De asemenea, imbunatateste nivelul de oxigen din sange.

Sanatatea pielii. Lastarii de linte ajuta la furnizarea pielii stralucitoare si, de asemenea, previn aparitia cancerului de piele. AU un continut ridicat de vitamina B, care ajuta la hidratarea pielii, precum si la accelerarea regenerarii celulelor. Imbunatateste productia de colagen si, de asemenea, previne aparitia acneei. Scade aparitia ridurilor si reduce si alte forme de imbatranire. Detoxifica corpul si efectueaza curatarea interna si avantajeaza pielea.

Cum sa incoltesti lintea

Ingrediente necesare:

  • Apa
  • Lintea uscata
  • Un borcan

Intr-un borcan, puneti cantitatea dorita de linte uscata si acoperiti-o cu apa. Lintea isi va tripla volumul cand va incolti. Lasati-o peste noapte.
Scurgeti apa si spalati lintea. Puneti-o intr-un borcan si puneti si capacul. Intoarceti borcanul cu susul in jos si lasati spatiu pentru circulatia si drenajul aerului.
Clatiti-l si scurgeti-l din nou. Dupa 24 de ore, se poate observa formarea cozilor mici.
Lintea incoltita este gata de mancat dupa 2 pana la 3 zile.
Resturile pot fi refrigerate timp de o saptamana.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...