Cum sa faci marmelada de portocale si ce beneficii are

Cum-sa-faci-marmelada-de-portocale-si-ce-beneficii-are

Marmelada de portocale. In general, marmelada se refera la un preparat de fructe obtinut din coaja si sucul de citrice fierte cu apa. Ar putea fi facuta din lime, lamai, mandarine, grapefruit, bergamote, portocale dulci si alte fructe citrice. Citricul preferat pentru productia de marmelada in Insulele Britanice este portocala spaniola de Sevilla, apreciata pentru continutul ridicat de pectina, care stabileste usor consistenta groasa asteptata de marmelada. Coaja ofera un gust amar. Cuvantul marmelada nu este universal, precis si nici definitiv, dar marmelada se distinge de gem prin coaja de fructe.

Ce aveti nevoie si cum se prepara marmelada de portocale?

Ingrediente:

  • 4-5 portocale medii
  • 6 cani de apa
  • Coaja si sucul de la 1 lamaie
  • 1 bob de vanilie sau 2 lingurite extract de vanilie
  • 1,5 kg zahar

Cum se prepara:

Spalati portocalele si lamaia. Feliati portocalele subtiri si eliminati semintele. Taiati-le in sferturi. Intr-o oala de otel inoxidabil de 8 litri, puneti portocalele. Puneti la foc mare si aduceti la fierbere adaugand coaja de lamaie si sucul in oala (aproximativ 10 minute). Cand incepe sa fiarba, reduceti caldura pentru a mentine focul rapid si fierbeti amestecand frecvent timp de aproximativ 40 de minute sau pana cand fructele devin foarte moi.

Vezi si: Coaja de portocale. 9 beneficii uimitoare pentru sanatate

Cand fructele sunt gatite, umpleti trei sferturi cu apa o oala mare si puneti-o la foc mare la fiert. Asezati 10 borcane si capacele, pastrand apa clocotita si asigurati-va ca apa acopera borcanele cu un centimetru. Se fierbe timp de aproximativ zece minute. Luati-le de pe foc. Lasati borcanele in apa clocotita pana cand marmelada este gata.

In congelator, asezati o farfurie mica. Intre timp, cresteti din nou caldura la amestecul de marmelada pana la fierbere completa. Adaugati vanilia si zaharul si amestecati continuu pana ajunge la 222 pana la 223 de grade, timp de 15-20 de minute. Reglati caldura pentru a preveni fierberea.

Testati pregatirea marmeladei punand o lingurita de gem pe farfuria racita si lasati-o sa stea timp de aproximativ 30 de secunde. Inclinati farfuria (amestecul trebuie sa fie un gel moale care se misca usor). Daca amestecul ruleaza usor, atunci nu este gata. In plus, marmelada ar trebui sa se inchida la culoare usor de la stralucitor pana la portocaliu intens.

Dupa indepartarea borcanelor din apa, scurgeti-le. Puneti marmelada in toate borcanele, apoi puneti capacele bine. Puneti borcanele inapoi in oala cu apa clocotita, fara a atinge fundul oalei sau unul pe altul. Se fierbe timp de aproximativ 10 minute. Cu ajutorul clestelor de conservat, scoateti borcanele cu atentie din apa. Puneti-le intr-un loc racoros uscate si lasati-le sa ramana la temperatura camerei timp de 24 de ore inainte de a fi deschise. A se pastra la frigider odata deschis. Acest lucru asigura ca marmelada sa dureze pana la 6 luni.

Beneficiile marmeladei de portocale

Aceasta marmelada este o sursa excelenta de vitamina A, fibre dietetice, calciu, vitamina C si fier, care ofera numeroase beneficii pentru sanatate:

Sursa de fibre

Fibrele dietetice favorizeaza miscarile intestinale regulate care ajuta la eliminarea constipatiei. De asemenea, ajuta la scaderea colesterolului. Nivelul colesterolului gestionat impiedica sa fie predispus la probleme precum acumularea placii in artere. A fi in contact cu fibrele asigura o inima sanatoasa. Este cunoscut faptul ca cu un consum crescut de fibre dietetice scad sansele de a fi predispus la cancer de colon. Fibrele adauga volum in scaun, astfel incat timpul de tranzit prin intestin sa se accelereze. Aceasta foloseste celulele colonului pentru a fi expuse pentru o perioada mai scurta de timp la alte toxine si bacterii daunatoare responsabile de boli.

Repara daune

Corpul are nevoie de vitamina A pentru functiile sale de reparare si crestere. Impreuna cu mentinerea diviziunilor celulare sanatoase, esenta vitaminei A, de asemenea, pentru cresterea tesuturilor sau a membranelor mucoase. Imbunatateste intinerirea pielii deteriorate cu intarirea vederii de noapte. Considerata un puternic antioxidant, vitamina A este necesara pentru vindecarea ranilor sau pentru combaterea infectiilor.

Beneficiile vitaminei C

Acidul ascorbic a fost renumit pentru activitatile sale antioxidante. Acest lucru sporeste capacitatea organismului de a lupta impotriva diferitelor infectii. Corpul cere colagen pentru a tine celulele unite. Multe fructe sau legume furnizeaza vitamina C pentru a obtine vase de sange si gingii sanatoase. Vitamina C este cea care sustine un nivel ridicat de mentinere a dintilor sanatosi, precum si a pielii. Fara a uita includerea acidului ascorbic progreseaza o absorbtie a fierului in organism.

Contine calciu

Calciul este considerat un nutrient primar pentru mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor. Oasele si dintii au rezerva de calciu, care reprezinta 99% din calciul in organism. Sangele incorporeaza un procent. Calciul, atunci cand nu este suficient pentru organism, cauzeaza numeroase anomalii ale scheletului. Calciul nutritiv este necesar pentru mentinerea tensiunii arteriale si a coagularii sangelui. Acest lucru are ca rezultat si promovarea sanatatii inimii.

Continut bogat de fier

Celulele rosii din sange au o componenta majora precum fierul, care este folosit pentru formarea hemoglobinei care furnizeaza oxigen in tot corpul. Este, de asemenea, solicitat pentru formarea unor enzime care sustin o sanatate buna. In comparatie cu barbatii, femeile sunt cel mai probabil predispuse la deficit de fier din cauza ciclului reproductiv care vine in pierderea fierului in timpul nasterii copilului si al menstruatiei.

Vezi si: Ce poti face cu un fruct plin de vitamina C – lime

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...