Cum sa faci lapte de soia acasa si ce beneficii are

Cum-sa-faci-lapte-de-soia-acasa-si-ce-beneficii-are

Produsele din soia sunt apreciate de cei care consuma o dieta vegetariana datorita continutului mai ridicat de proteine. Laptele de soia, impreuna cu alte produse din soia, este o baza traditionala a bucatariei asiatice. Este, de asemenea, utilizat pentru a face tofu care este la fel ca un substitut pentru branza. Utilizarea acestui lapte de soia a inceput in China in anul 82 d.H. Este intr-adevar utilizat pe deplin in alte tari asiatice, cum ar fi Japonia si Malaezia. Astazi este utilizat in intreaga lume si este, de asemenea, usor disponibil in mai multe tari.

Este foarte usor sa faceti lapte de soia acasa. Daca preparati lapte de soia in mod regulat, veti gasi foarte util un robot automat care face si lapte de soia (cunoscut si sub numele de masina de lapte de soia).

Cum se prepara laptele de soia acasa

Pasul 1: Ingrediente

Veti avea nevoie de aproximativ 125 g boabe de soia intregi pentru a crea 1 litru de lapte de soia.

Pasul 2: inmuierea si decojirea boabelor de soia

Curatati boabele de soia si inmuiati-le in apa timp de 10 – 16 ore. Desi nu este necesar, puteti elimina coaja, masand boabele de soia. Eliminarea acestora ajuta la eficientizarea procesului de extractie. O alternativa este intotdeauna ruperea boabelor de soia chiar inainte de inmuiere. Cojile se elimina fara efort si pot fi curatate. De obicei, cand utilizati boabe de soia crapate, veti avea nevoie de un timp de inmuiere mult mai redus: 6 – 8 ore.

Pasul 3: Incalzirea boabelor de soia (optional)

Aceasta incalzire speciala poate fi realizata cel mai bine prin simpla bagare a boabelor la microunde, cand sunt ude, chiar inmuiate timp de 2 minute.

Pasul 4: Macinarea boabelor de soia

Macinati boabele de soia inmuiate, adaugand si 1 litru de apa in robotul de bucatarie. Se filtreaza amestecul printr-o bucata de tifon si se recupereaza laptele de soia. Materialul insolubil care ramane pe filtru este cunoscut sub numele de okara si ar putea fi utilizat ca o componenta pentru fabricarea painii sau chiar ca hrana pentru bovine.

Pasul 5: fierberea laptelui de soia

Incalziti laptele de soia pana la punctul de fierbere si continuati sa fierbeti timp de aproximativ 5 pana la 10 minute. Dupa racire, laptele de soia este pregatit si ar putea fi pastrat la frigider pentru inca 3 zile. Vezi si: 7 motive sa consumi faina de soia

Pasul 6: aromatizarea laptelui de soia (optional)

Laptele de soia ar putea fi imbunatatit prin adaugarea de sare (de asemenea, laptele de vaca contine sare).

Utilizari traditionale, precautii si beneficii ale laptelui de soia

Laptele de soia este util pentru tratarea diareei, constipatiei, imbunatatirea memoriei, scaderea proteinelor din urina la pacientii cu afectiuni la rinichi si tratarea durerii musculare cauzate de exercitii fizice.

Soia are un continut ridicat de acid fitic care scade absorbtia mineralelor precum magneziu, calciu si zinc.
Persoanele alergice la soia ar trebui sa o evite.
Consumul excesiv provoaca efecte adverse.
Soia ar putea provoca probleme gastro-intestinale, cum ar fi greata, constipatie, probleme de adormire si migrene.

Consolideaza vasele de sange

Soia are acizi grasi omega-3 si omega-6 cu fito-antioxidanti care protejeaza eficient vasele de sange de leziuni si hemoragii. Acest compus se leaga de captuseala vaselor de sange si apara celulele captusite de depunerile de colesterol si de deteriorarea radicalilor liberi. Aceste legaturi nutritive favorizeaza flexibilitatea si fluiditatea vaselor de sange, astfel incat sa devina mult mai volatil la modificarile tensiunii arteriale. Laptele de soia are izoflavone care ajuta la scaderea obezitatii metabolice la barbati si femei in post-menopauza.

Pierdere in greutate

In mod natural, laptele de soia are un continut scazut de zahar in comparatie cu laptele obisnuit. Laptele de vaca contine 12 grame de zahar per cana, in timp ce laptele de soia contine doar 7 grame. O ceasca de lapte integral de soia ofera doar 80 de calorii. Mai mult, laptele de soia are acid gras monoinsaturat, care inhiba absorbtia intestinala a grasimilor, ceea ce este benefic pentru pierderea in greutate. Beti lapte de soia pentru a primi o cantitate suplimentara de fibre care pastreaza stomacul plin pentru o perioada mai lunga de timp. Laptele de soia are izoflavone care ajuta la scaderea obezitatii metabolice la barbati si femei in post-menopauza. Pe langa aceasta, reduce circumferinta taliei la persoanele supraponderale si obeze.

Scade riscul de cancer de prostata

Laptele de soia are cantitati bune de fitoestrogen, care este un hormon vegetal exclusiv care inhiba productia de testosteron la barbati. Reducerea nivelului de testosteron reduce sansele de cancer de prostata. Studiile arata ca barbatii care consuma o dieta bogata in soia au sanse mai mici de a dezvolta cancer de prostata si hipertrofie de prostata.

Activitate antioxidanta

Izoflavonele din soia ofera efecte antioxidante care sunt utile impotriva unor boli cronice. Tofu sau laptele de soia casat contine activitati hepatoprotectoare si antioxidante care scad daunele oxidative si stresul. Studiille au descoperit, de asemenea, ca previne afectarea ficatului cauzata de stresul oxidativ. Mai mult, proprietatile antioxidante ale laptelui de soia ajuta la cresterea capacitatii antioxidante si la scaderea simptomelor menopauzei la femei.

Suferinta mai mica in caz de anemie

Laptele de soia este bogat in calciu si fier, care ajuta la combaterea anemiei cauzate de oxigenul inadecvat din cauza cantitatii insuficiente de celule rosii din sange din organism. Fierul ajuta la producerea de celule rosii din sange, cu o imbunatatire a functiei celulelor rosii din sange.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...