Cum sa facem fata mai bine schimbarilor climatice?

Asistam in ultima vreme la o schimbare climatica majora, iar organismului nostru ii este foarte greu sa se adapteze la schimbarile bruste de temperatura. Rezultatul? O imunitate scazuta ce cauzeaza aparitia mult mai rapida a bolilor.

Cand vorbim de imunitate ne referim de fapt la intregul sistem imunitar care actioneaza ca un scut pentru organismul nostru si il apara de agenti patogeni, virusuri, bacterii, paraziti si toxine. Insa, atunci cand este slabit devenim sensibili la orice boala, iar procesul de vindecare este ingreunat.

Unul dintre principalii factori care influenteaza sistemul imunitar este temperatura. Scaderile si cresterile bruste de temperatura fac sistemul imunitar vulnerabil mai ales in cazul copiilor, persoanelor cardiace sau celor care sufera de reumatism sau afectiuni respiratorii. Insa si cei sanatosi pot fi influentati de aceste schimbari. Printre cele mai comune simptome resimtite sunt durerile de cap, insomniile, depresiile si chiar racelile. Tindem sa acordam mai multa atentie sistemului imunitar in timpul iernii, cand ne confruntam cu probleme ca racelile sau gripa. Dar adevarul este ca sistemul imunitar lucreaza din greu pe tot parcursul anului, fie ca ofera protectie impotriva unui virus de gripa sau impotriva unei infectii care ne poate ataca oricand organismul.

Pentru cresterea imunitatii in aceasta perioada este esential sa crestem aportul de vitamine si minerale cu ajutorul suplimentelor alimentare ca Imunix. Acesta este un antioxidant puternic ce are la baza spirulina, drojdie de bere bogata in vitaminele B1, B2, B3, B6, B7 si B12 si seleniu, complex care ajuta in oboseala fizica si mentala si sustine tonusul organismului.

Desigur, la fel de important este sa avem un stil de viata sanatos. Alimentatia trebuie sa fie bogata in fructe si legume de sezon. O dieta bazata pe alimente procesate nu numai ca duce la cresterea in greutate, dar ne face organimsmul sa fie mai predispus la infectii. In plus, supraponderalitatea este asociata cu o serie de probleme de sanatate care pot, de asemenea, sa scada sistemul imunitar. Pe de alta parte, o dieta bogata in antioxidanti poate creste rezistenta la virusuri.

Sportul si activitatea fizica sa faca parte din rutina noastra zilnica. Nu trebuie sa ne gandim la exercitii elaborate cu antrenori personali. Chiar si mersul rapid de 20 de minute pe zi de trei ori pe saptamana poate ajuta la cresterea imunitatii. Persoanele care sunt active si fac mult sport au celule albe (celulele care ajuta la lupta impotriva infectiilor din organism) care functioneza mai eficient in comparatie cu cele ale persoanelor care nu fac exercitii fizice.

De asemenea, respectarea celor 8 ore de somn pe noapte va ajuta foarte mult sistemul nostru imunitar. Tulburarile de somn ne fac organismul mai vulnerabil si predispus la boli. Somnul este foarte important si nu trebuie neglijat deoarece in timpul acestuia organismul se reface.

Un sistem imunitar puternic ne va ajuta sa facem fata schimbarilor climatice si sa fim mai sanatosi, de aceea este important sa ii acordam toata atentia noastra si sa nu il neglijam indiferent de anotimp.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...