Clatite cu faina de amarant. Reteta fara gluten, super delicioasa si sanatoasa

clatite-fara-gluten-cu-faina-de-amarant

Amarantul este o planta deosebit de folosita pentru faptul ca nu contine gluten. Este cunoscuta in special in dietele vegane si vegetariene, insa este la fel de buna si pentru ceilalti. Continutul de grasimi din amarant este de aproximativ 9 grame in total. Acestea includ acidul alfa-linolenic (acid gras omega 3) si acid linoleic (omega acid 6 gras) – doi acizi grasi esentiali pe care corpul nu i poate produce, fiind abdorbiti din alimente. Painea sau clatitele cu faina de amarant sunt excelente surse fara gluten. Iata o reteta de clatite cu faina de amarant, delicioase si fara gluten!

Amarantul contine toti cei 9 aminoacizi esentiali

Amarantul este unul dintre rarele ingrediente care contine toti cei 9 aminoacizi esentiali; mai ales lizina benefica care se gaseste cu greu in multe cereale. Lizina ajuta la absorbtia maxima a calciului din tractul digestiv. Asta face ca aceasta sa aiba proteine ​​aproximativ 17% din greutatea sa.

Faina de Amaranth este bogata in acizi grasi, inclusiv tocotrienol, o forma puternica de vitamina E. Amarantul este, de asemenea, in mod natural fara gluten si este o sursa excelenta de fier, magneziu si fosfor, prin urmare este un element bun pentru sanatatea noastra.

Amarantul contine lecitina, care joaca un rol la fel de important in digestia grasimilor cat si in constructia creierului si a tesutului nervos. Amarantul contine toti aminoacizii esentiali si are un continut total de proteine de aproximativ 15-18% – o valoare pe care niciuna dintre cerealele conventionale nu le are. Astfel, desi nu se poate numi cereala, este o super mancare.

Prin urmare, amarantul nu este doar o sursa excelenta de proteine pentru vegetarieni si vegani, ci pentru toata lumea. Amarantul, spre deosebire de multe alte seminte si boabe, are cantitati foarte mari de lizina si, prin urmare, poate foarte bine sa compenseze deficitul de lizina observat uneori in dietele vegane. Vezi si: Meiul, un super-aliment excelent pentru cei cu intoleranta la gluten

Lizina asigura o piele sanatoasa si oase puternice. In plus, lizina este, de asemenea, importanta pentru producerea L-carnitinei, care joaca un rol-cheie atat in metabolismul energetic, cat si in arderea grasimilor. Lizina este de asemenea esentiala pentru construirea colagenului. Colagenul este structura si stabilitatea moleculei din organismul nostru si reprezinta aproximativ jumatate din toate proteinele corpului. Daca lipseste colagenul, pielea se inrautateste, tesutul conjunctiv nu are elasticitate si oasele devin fragile. Lizina ajuta, totodata, impotriva cancerului.

O alta caracteristica foarte speciala distinge lizina. Conform unui studiu stiintific (Dr. Matthias Rath, 1992), lizina are posibilitatea de a opri formarea metastazelor de cancer prin legarea de colagen-enzime specifice in sine, prevenind astfel raspandirea celulelor canceroase.

Contine mai multe proteine si este mai usor de digerat

Taninurile continute in amarant pot oferi, de asemenea, beneficii excelente pentru sanatate.  De exemplu, sunt tanini care au un efect antioxidant, antibacterian si antiviral.  Exista, de asemenea, o serie de studii care indica efectul preventiv al taninelor asupra cancerului colorectal.

Amarantul are, de asemenea, mai multe proteine ​​decat graul; in timp ce 1 cana de faina integrala de grau are 16 grame de proteine, o cana de amarant brut contine 28,1 grame. Ovazul este pe al doilea loc cu 26,3 grame de proteine. Orezul alb brut contine 13,1 grame, iar faina alba are 11 grame de proteine.

Un alt avantaj al continutului de proteine ​​de amarant este acela ca proteinele primare din amarant sunt albumine si globuline. In comparatie, proteinele majore din grau se numesc „prolamine”, care sunt considerate mai putin solubile si mai putin digerabile decat albuminele si proteinele ​​globuline. Cantitatea, tipurile si digestibilitatea proteinelor din amarant o fac o sursa excelenta de proteine.

Reteta clatite fara gluten

Ingrediente:

  • 2 oua mari
  • 1 1/4 cani (283g) lapte normal sau vegetal
  • 3 linguri de unt topit (43g) sau 3 linguri (35g) ulei vegetal
  • 1 1/2 cani (156g) faina de amarant
  • 3/4 lingurita sare
  • 2 lingurite praf de copt
  • 2 linguri zahar brun

Sfat: Adaugati mai mult lapte pentru clatitele mai subtiri, mai putin pentru cele mai groase.

Instructiuni: Bateti ouale si laptele pana sunt usoare si spumoase. Amestecati apoi cu untul sau uleiul vegetal.

Bateti ingredientele uscate impreuna pentru a distribui uniform sarea, praful de copt si zaharul.

Se amesteca usor si rapid in amestecul de oua si lapte. Lasati aluatul sa se odihneasca cel putin 15 minute, in timp ce tigaia se incalzeste; se vor ingrosa rapid.

Tigaia se incalzeste bine inainte de a pune aluatul. Stiti ca tigaia este gata cand o picatura de apa aruncata in mijloc se va evapora imediat.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...