Cele mai sanatoase alimente pentru creier

Alimentele, mineralele si vitaminele pentru creier asigura o functionare optima. Impreuna cu acestea, buna dispozitie, cititul si exersarea memoriei ne tin creierul in functiune cat mai mult si cat mai bine. Iata, asadar, care sunt cele mai sanatoase alimente pentru creier.

Cele mai sanatoase alimente pentru creier – alimente cu multe vitamine si minerale

Vitamina K este tonic muscular, cardiac, ajuta suprarenalele si intervine in alimentarea creierului cu oxigen. Regleaza activitatea unor hormoni, insulina si adrenalina. Are influenta asupra muschilor, in concentratii mici este excitant, iar in concentratii mari este inhibitoriu, ducand la paralizii.

Alimente ce contin potasiu si care sunt foarte benefice asupra frunctiei creierului: castane, patrunjel-radacina, spanac,cartofi, conopida, fasole, urzici, sparanghel, cicoare,hrean, ardei iute, orez, smochine uscate, migdale, banane, alune, struguri, pere, coacaz negru, curmale, piersici, macese, mandarine, mere, pere, catina, polen, miere, otet de mere.

Nuca are aspectul unui creier mic. Este bogata in acizi omega 3 care protejeaza sistemul nervos. Consumul de nuci ajuta la dezvoltarea a peste trei duzine de transmitatori neuronali implicati in buna functionare a creierului.

Biotina este importanta pentru creier. Aceasta joaca un rol important in semnalizarea nervului si activitatea neurotransmitatorilor. Impreuna cu alte vitamine B, biotina poate ajuta la protejarea creierului impotriva tulburarilor cognitive legate de varsta, cum ar fi boala Alzheimer si dementa.

Cele mai sanatoase alimente pentru creier – Reteta de mancare cu alimente excelente pentru creier:

  • flori si tulpini de papadie;
  • boabe de fasole si linte;
  • urzici;
  • nuci macinate;
  • orz;
  • seminte de mac si de in;
  • grau incoltit;
  • tigva macerata.

Aceste ingrediente ajuta creierul sa isi mentina acetilcolina. Nu este neaparat necesar sa se foloseasca toate ingedientele, se folosesc ingredientele care va plac cel mai mult sau combinatia de plante care va place. Se poate face supa sau salata cu aceste ingrediente.

Bobul imbunatateste functia creierului. Bobul are potentialul de a ajuta la controlul simptomelor bolii Parkinson. Jurnalul de Cercetare Clinica si de Diagnosticare a analizat beneficiile bobului, in ceea ce priveste controlul creierului. Ei au gasit o legatura confirmata intre bob si simptome imbunatatite in boala Parkinson.

Zincul mentine echilibrul acido-bazic al organismului, actioneaza asupra functiilor cerebrale, ajuta in tratamentul sterilitatii, favorizeaza cresterea si capacitatea mentala. In ce alimente se gaseste zincul, excelent pentru creier: grau, orz, sfecla, varza, spanac, rosie, portocala, salata salbatica, podabal, alimente de origine marina, ficat, drojdie de bere, seminte de dovleac, oua, mustar, fasole, nuci, cereale nedecorticate.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...