Cele mai bune uleiuri pentru gatit

Cele-mai-bune-uleiuri-pentru-gatit

Cercetatorii de la Harvard recomanda folosirea uleiurilor lichide fata de cele solide in prepararea mancarurilor. Toate uleiurile contin acizi grasi diferiti. Unele uleiuri insa, precum cel de cocos, contin acizi grasi nesaturati. In ceea ce priveste cele mai bune uleiuri pentru gatit, aceasta ar trebui sa contina grasimi polinesaturate, deorece au cele mai multe beneficii pentru sanatatea inimii. Astfel, pe langa uleiurile de masline si floarea-soarelui folosite pentru gatit, uleiul de seminte de soia si uleiul de porumb sunt excelente pentru gatit.

Uleiuri pentru gatit – Uleiul de soia beneficii pentru inima

Uleiul de soia este folosit pentru a promova aroma alimentelor preparate. Este obisnuit pentru a face sosuri, sosuri pentru salate si produse de patiserie. Uleiul este extras din soia care ofera un stil de viata sanatos, cu un continut scazut de grasimi saturate. Nu are colesterol. Are un punct ridicat de ardere, deci se poate gati cu el. Uleiul este de culoare galben inchis pana la culoare slaba. Este o sursa excelenta de grasimi sanatoase, cum ar fi grasimile polinesaturate si acizii grasi omega-3. Uleiul de soia are patru fitosteroli, cum ar fi sitosterol, stigmasterol, brassicasterol si campestrol.

Uleiul de soia are un continut ridicat de leucina, treonina, izoleucina, triptofan, acid glutamic si acid aspartic. De asemenea, contine vitamina K, A, E si C. Mineralele precum cuprul, calciu, magneziu, mangan, seleniu, zinc, fosfor si fier se gasesc si in acesta.

Uleiul de soia este derivat din seminte de soia. Este cunoscut stiintific sub numele de glicina max. Are vitamine precum vitamina E, vitamina K, vitamina B si colina. Acest ulei are proprietati antioxidante care protejeaza celulele corpului si previn bolile de inima. Asista functiile sistemului nervos. Vitamina K regleaza nivelul de calciu din sange si formarea oaselor. Este esential pentru coagularea sangelui.

Uleiul de soia are acizi grasi sanatosi care regleaza nivelul colesterolului. Prezenta acizilor grasi Omega-3 care ajuta la scaderea nivelului de colesterol. Uleiul de soia are steroli, cum ar fi β-sitosterolul, care ajuta la scaderea colesterolului din intestin cu 10 pana la 15%. Scade sansele de ateroscleroza si probleme cardiace, cum ar fi accidentele vasculare cerebrale si atacurile de cord. Vezi si: Alimente crude vs. alimente gatite

Boala Alzheimer scade cunoasterea creierului deoarece conexiunea neuronala moare. Are cantitati impresionante de vitamina K care ajuta la imbunatatirea bolii Alzheimer. Proprietatile antioxidante ajuta la promovarea radicalilor liberi care previn deteriorarea celulelor neuronale.

Uleiuri pentru gatit – De ce sa adaugi mai des ulei de porumb la gatit?

Uleiul de porumb este extras din germenii porumbului. Semintele de porumb sunt presate cu ajutorul presei prin eliminare a componentelor uleioase si apoi sunt tratate cu solventi pentru a extrage uleiul ramas. Solventii sunt eliminati din ulei si uleiul este rafinat pentru indepartarea anumitor grasimi. Acest ulei contine 55% acid gras polinesaturat, 30% acid gras mononesaturat si 15% acid gras saturat. Are un punct ridicat de ardere datorita caruia este folosit pentru gatit. Este folosit ca ingredient vital in margarine.

Uleiul de porumb are acizi grasi mononesaturati si acizi grasi polinesaturati care ajuta la scaderea sanselor de aparitie a problemelor cardiace. Scade nivelul colesterolului, precum si colesterolul LDL.

Uleiul de porumb este capabil sa reduca nivelul colesterolului din sange. Are fitosteroli intr-o cantitate semnificativa. Compusii sterolici sunt derivati din sursele vegetale si seamana cu structura colesterolului. Sterolii din plante sunt capabili sa reduca absorbtia colesterolului. Studiul arata ca adaugarea de ulei de porumb in dieta ajuta la reducerea nivelului de colesterol.

Uleiul de porumb este benefic pentru mentinerea sanatatii inimii. Are un continut ridicat de acid linoleic si acizi grasi polinesaturati. Dieta obisnuita ar trebui sa aiba un continut ridicat de acizi grasi polinesaturati, cum ar fi uleiul de porumb. Acest lucru ajuta la scaderea nivelului de colesterol LDL.

Alimentele bogate in acizi grasi polinesaturati ajuta la reducerea tensiunii arteriale crescute la pacientii cu hipertensiune. Scade nivelul tensiunii arteriale cu 10%.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...