Ceaiuri bogate in antioxidanti. Sursa ideala de lichide pe timp de vara

Pentru a putea intelege beneficiile oxidantilor din ceaiuri, trebuie sa stii ca propriul nostru corp se foloseste de antioxidanti pentru a-si vindeca celulele  de radicalii liberi pe care ii produc cand corpul nostru absoarbe oxigen. Desi ne mentine in viata, oxigenul provoaca oxidarea celulelor, ceea ce ne va face sa fim mai vulnerabili la boli degenerative asociate cu imbatranirea, Alzheimer si cancer.

Antioxidantii ne ajuta sa ne protejam celulele, insa pentru aceasta trebuie sa adoptam o dieta sanatoasa si exercitii fizice. De asemenea, ceaiurile sunt o sursa grozava de antioxidantii (aproximativ de zece ori mai multi antioxidanti decat fructele si legumele)si nu contin multe calorii, fiind si o sursa ideala de hidratare pe timp de vara. In functie de cum este procesat (uscare sau fermentare), ceaiul are un continut mai mare sau mai mic de cafeina (energizant) si catechine (antioxidanti).

Iata mai jos cateva ceaiuri bogate in antioxidanti, care merita consumate pe timp de vara:

Dupa parerea specialistilor, ceaiul verde, alb, negru si rosu sunt cele mai bune ceaiuri antioxidante, deoarece au un continut bogat in saruri minerale, flavonoizi si vitamine, dintre care vitamina C este cea mai importanta.

CEAIUL VERDE

Ceaiul verde mai este cunoscut si sub denumirile de ceai nefermentat si ceai virgin. Acesta este considerat un adevarat tonic al sistemului imunitar. Efectul antioxidant al ceaiului verde este atribuit prezentei policatehinelor, care au un puternic efect antioxidant. Dintre toate flavonoidele, catehinele sunt considerate ca fiind cele mai puternice antioxidante. Se pare ca exista si o catehina speciala, numita Epigallocatechin Gallate, care a fost declarata de catre multi cercetatori ca fiind extrem de importanta pentru rolul sau antioxidativ, care ajuta la prevenirea cancerului, sunt protectoare ale cordului, neuroprotective si antimicrobiene.

CEAIUL ALB

Acest sortiment de ceai are cel mai mare continut de antioxidanti si cel mai mic continut de cafeina, fiind benefic impotriva cancerului si imbatranirii premature. In urma studiilor de specialitate, s-a ajuns la concluzia ca acest tip de ceai poate distruge pana la 80% din majoritatea speciilor de virusuri si bacterii, prevenind aparitia tumorilor la colon, san sau ficat.

In procesul de productie al ceaiului alb, frunzele sunt mai putin procesate si nu sunt lasate sa se oxideze. Acest lucru mentine frunzele mai aproape de starea lor naturala, obtinandu-se astfel niste frunze de ceai cu o concentratie mai mare de antioxidanti.

CEAIUL ROSU

Ceaiul rosu este un puternic antioxidant, fiind benefic in hipertensiune, insuficienta hepatica, depresie si inhiba cresterea tumorilor canceroase. Actiunea polifenolilor din compozitia sa echivaleaza cu consumul a 22 de fructe si legume

De exemplu, si catina este plina de antioxidanti ce ajuta la neutralizarea radicalilor liberi, a substantelor toxice si la prevenirea aparitiei celulelor canceroase. De asemenea, are si o impresionanta cantitatea de vitamina C, de 10 ori mai mare decat a citricelor. Puternic antioxidant, vitamina C previne cancerul, intareste imunitatea si contribuie la mentinerea sanatatii dintilor si a oaselor.

CEAIUL NEGRU

Trebuie stiut de la inceput faptul ca ceaiul negru se obtine printr-un proces special de fermentatie si apoi de uscare, pentru a i se pastra toate calitatile terapeutice, contribuind astfel la mentinerea unui procent mai mare de antioxidanti, comparativ cu ceaiul verde.

Ceaiul negru protejeaza inima (reduce riscul de cardiopatie ischemica) si este unul dintre cele mai eficiente in privinta reducerii procentului de grasimi din organism, fiind recomandat celor cu probleme renale, digestive sau cardiace.

Sfaturi utile!

-Ceaiurile se prepara din 2 lingurite de ceai la o cana cu apa fierbinte, se lasa la infuzat intre 2 si 5 minute si se bea zilnic;

-Ceaiurile cu un continut mai mare de cafeina sunt recomandate 1-2 cani pe zi, dimineata, in timp ce restul – verde, alb – pot fi consumate oricand.

Citeste si:

Aceasta pudra are mai multi antioxidanti decat coacazele, mai mult fier decat spanacul si mai multa vitamina A decat morcovii

Alimente bogate in antioxidanti

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

You may also like...