Cea mai silentioasa boala – Se instaleaza fara simptome si afecteaza mai mult persoanele in varsta

Persoanele in varsta sunt in general cele mai vulnerabile la majoritatea bolilor si afectiunilor. Daca majoritatea pot fi prevenite de la primele simptome, iata ca exista si afectiuni silentioase despre care cei mai multi afla doar atunci cand se confrunta cu o prima fractura osoasa.

Este vorba despre osteoporoza, afectiunea caracterizata prin scadere densitatii osoase, afectiune ce reduce puterea oaselor si care le face fragile. Aceasta tulburare a scheletului slabeste osul si duce la fracturi frecvente de oase.

Simptomele oseoporozei

Osteoporoza este silentioasa, afecteaza in general persoanele in varsta, insa exista si cazuri mai rare de persoane tinere ce sufera din acest motiv. Printre putinele simptome timpurii ar putea sa fie puterea de prindere slaba dar si unghiile slabe si fragile, spun specialistii de la Clinica de recuperare CentroKinetic

Pe masura ce oasele devin mai subtiri, mai poroase, mai slabe, riscul de fractura creste fara un tratament adecvat. Pot aparea si dureri ascutite pe parcursul bolii.

Osteoporoza nu inseamna stoparea activitatii fizice

Foarte important este de stiut faptul ca desi osteoporoza este o afectiune a oaselor, activitatea fizica nu trebuie stopata pentru ca are o multime de beneficii pentru corp in general dar si in special pentru afectiune.

Totusi, trebuie consultati specialisti si facute exercitii cu precautie. Exercitiile promoveaza circulatia care stimuleaza oasele sa se vindece si forta construieste echilibru care ajuta la prevenirea caderii. fizice pentru cresterea flexibilitatii si pentru intarirea musculaturii.

Alimentatia si stilul de viata

Alimentatia este importanta in cazurile de osteoporoza. Proteinele joaca un rol important, fiind unul dintre componentele de baza ale osului, astfel ca persoanele vegetariene sau vegane sau care din alte motive nu includ alimente precum carnea in dieta ar putea avea probleme.

Calciu este si el important pentru rezistenta oaselor, o persoana intre 18 si 50 de ani are nevoie de 1000 de miligrame de calciu pe zi care poate fi obtinut din produse lactate cu continut scazut de grasimi, legume cu frunze verzi, coserve de somon sau sardine cu oase, produse din soia sau cereale fortificate cu calciu.

Vitamina D joaca si ea un rol important pentru prevenirea sau reducerea efectelor osteoporozei pentru ca ajuta organismul sa absoarba calciu.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...