Ce sa faci daca ai intoleranta la lactoza?

Ce-sa-faci-daca-ai-intoleranta-la-lactoza

Daca observati ca va confruntati cu disconfort, de obicei, dupa ce ati mancat desert – indiferent daca este vorba de bomboane de ciocolata, inghetata sau orice alt produs care contine lapte sau alte lactate, atunci este posibil sa aveti intoleranta la lactoza. Acest lucru se traduce de obicei ca dureri de stomac, crampe, diaree, gaze sau senzatie de balonare dupa consum de lapte sau produse ce contin lapte. Poate fi destul de neplacut si, uneori, chiar induce panica, in functie de cat de dese si puternice sunt aceste episoade.

De ce apare intoleranta la lactoza?

Motivul pentru care sunteti intolerant la lactoza este ca intestinele subtiri nu produc suficienta lactaza, enzima care digera lactoza pe care o ingerati. Drept urmare, lactoza se trece in colonul, unde bacteriile actioneaza asupra acestuia, va da simptomele incomode.

Este regretabil daca aveti intoleranta la lactoza, mai ales daca sunteti un fan al produselor lactate si al altor produse lactate sau pur si simplu adorati alimentele dulci si deserturile, in general. Din fericire, exista cateva alternative si solutii la aceasta problema. Exista modalitati prin care puteti fi stricti in ceea ce priveste intoleranta la lactoza si eliminarea completa din viata voastra.

Medicatie. Exista medicamente pe care le puteti lua inainte de consumul de lapte sau produse ce contin lapte, care va pot ajuta sa va diminuati simptomele dupa ce mancati alimentele preferate. Consultati-va medicul pentru a obtine o reteta pentru acestea.

Amintiti-va ca nu toate medicamentele vor fi compatibile sau eficiente pentru voi. Acestea functioneaza diferit pentru diferite tipuri de corp, asa ca, daca nu sunteti siguri care vor fi efectele sale asupra organismului vostru, incercati mai intai acasa, sa aveti o imagine completa despre cum va afecteaza anumite medicamente. Ca si in cazul proteinei c reactiva, trebuie actionat imediat, deoarece organismul poate avea de suferit si se va remedia mai greu.

Scoateti laptele si alte lactate din dieta. Acest lucru poate fi putin extrem, dar multi oameni care sufera de simptomele intolerantei la lactoza au facut acest lucru. Asigurati-va ca obtineti substantele nutritive pe care le obtineti din lapte si alte produse lactate, cum ar fi calciu, vitamina D, vitamina C si proteine, din alte alimente care va pot oferi acest lucru, precum si legume cu frunze verzi.

Ce este de facut pentru a limita si stopa simptomele neplacute?

Modificari ale stilului de viata. Exista modalitati mai putin extreme de a va bucura in continuare de lapte si de consumul de lactate fara medicamente sau fara a elimina complet deserturile din dieta:

Limitati aportul de lapte si lactate

Puteti pur si simplu reduceti cantitatea de lactate pe care o luati. Cu cat acordati mai multa atentie simptomelor, cu atat veti evalua mai mult ce lapte sau produse lactate va determina sa reactionati in anumite moduri. De asemenea, veti putea masura oarecum cantitatea de aport care este egal cu un anumit simptom care se inregistreaza in corp. Acesta poate fi un mod eficient de adaptare a cantitatii exacte de lapte pentru corp si de a-i oferi doar cat poate lua.

De asemenea, nu toate produsele lactate contin aceeasi cantitate de lactoza. Au cantitati variate de lactoza, deci este posibil sa fiti mai toleranti la unele decat la altele.

Reintroduceti treptat cantitatea de lapte sau lactate pe care o ingerati cu fiecare masa

Va puteti creste incet toleranta prin a introduce treptat lapte dupa o perioada de abstinenta. Incepeti, de exemplu, cu o jumatate de pahar de lapte la o masa timp de o saptamana si apoi cresteti incet cantitatea pe masura ce trece timpul. La fel se intampla si cu alte produse lactate precum inghetata, produsele din ciocolata, branza etc.

Corpul se poate reobisnui lent cu lactoza si isi poate construi o toleranta. Acest lucru a functionat pentru unii oameni. In cele din urma, toleranta lor devine suficient de mare incat simptomele incomode sa nu se mai manifeste.

Combinati aportul cu alte alimente

Cand consumati lactoza impreuna cu alte alimente este posibil ca simptomele de intoleranta sa scada daca exista alte alimente care sa le amortizeze. Sistemul digestiv functioneaza asupra celorlalte alimente si imblanzeste intoleranta la lactate sau lapte.

Cel mai bine ar fi sa nu ingerati lactatele mai intai – mancati altceva inainte de un pahar cu lapte, astfel incat sistemul digestiv sa lucreze deja la alte alimente inainte ca lactatele sa fie consumate. De asemenea, evitati ingerarea lor ca prima mancare sau bautura cand va treziti, deoarece stomacul va fi mai sensibil dupa repaus prin somn.

Folositi alternative la lactate si lapte

Daca sunteti dependent de gustul sau senzatia de a bea lapte, de exemplu, exista o multime de alternative disponibile. Laptele de camila se apropie destul de mult de gustul laptelui de vaca, de exemplu, si contine lactoza intr-o cantitate mai mica, scazand astfel riscul de intoleranta si simptomele insotitoare. In afara de aceasta, are si multe beneficii nutritionale, cum ar fi cresterea vitaminei C si a proteinelor pe portie.

Exista o multime de alte alternative la laptele de vaca care nu induc simptome de intoleranta la lactoza, dintre care cele mai populare sunt laptele de cocos. Cu toate acestea, gustul nu este identic cu cel al laptelui de vaca sau de camila.

Alte alternative pe baza de plante includ laptele de migdale, laptele de soia si laptele de orez, printre altele. Verificati disponibilitatea acestora in zona in care locuiti, precum si modul in care corpul reactioneaza la ele.

Incercati probiotice

Probioticele sunt un tip de medicament alternativ care va pot ajuta sa evitati sau ameliorati simptomele intolerantei la lactoza. Acestea ajuta intestinele sa digere mai usor laptele sau produsele lactate pe care le consumati, eliminand disconfortul pe care il simtiti de obicei dupa ingerare. Aceste probiotice pot fi gasite in unele suplimente medicinale pe care le puteti cumpara cu usurinta.

Acestea sunt cateva dintre modalitatile prin care puteti lucra in jurul intolerantei la lactoza. Cel mai bine ar fi sa alegeti mai intai metodele mai putin extreme, pentru a nu va restrange complet obisnuinta organismului cu lapte. De asemenea, nu uitati sa observati cum reactioneaza corpul la diferite produse, deoarece acestea ar putea avea efecte variate asupra oragnismului.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati sfatul unui medic specialist.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...