Ce inseamna a manca sanatos si cum trebuie sa arate mancarea sanatoasa?

Ce-inseamna-a-manca-sanatos-si-cum-trebuie-sa-arate-mancarea-sanatoasa

Potrivit unui studiu NPR realizat acum cativa ani, aproximativ 75% dintre americani cred ca mananca ceea ce este considerat o dieta sanatoasa. Dar daca acest lucru ar fi adevarat, sansele dezvoltarii obezitatii la tot mai multi americani nu ar fi asa mari.

Adevarul este ca majoritatea oamenilor nu stiu ce inseamna sa mentii o dieta sanatoasa, cu atat mai putin sa mananci una. Aproape toata lumea ar putea beneficia de invatarea definitiei alimentelor sanatoase si de colectarea mai multor informatii despre alimentele sanatoase in general.

Banuiti ca dieta actuala nu este la fel de sanatoasa pe cat ar putea si ar trebui sa fie? Ar trebui sa lucrati pentru a schimba acest lucru educandu-va despre alimentatia sanatoasa si punand la punct un plan de alimentatie sanatoasa.

Cand mancati alimente mai sanatoase zi de zi, va va face viata in ansamblu mult mai buna. Sa aruncam o privire mai atenta asupra a ceea ce inseamna sa mananci sanatos si sa discutam unele dintre alimentele ce ar trebui sa fie parte din orice dieta.

Care este definitia alimentelor sanatoase?

Inainte de a ne adanci prea mult in a vorbi despre a manca sanatos si despre cum va poate ajuta sa duceti un stil de viata mai bun, este important sa cunoasteti definitia alimentelor sanatoase. Multi oameni au impresia ca tot ceea ce contine cuvantul „sanatos” este bun, dar nu este intotdeauna cazul.

In general, mancarea sanatoasa este orice care este:

  • Sarac in grasimi
  • Sarac in grasimi saturate
  • Sarac in colesterol
  • Sarac in sodiu

Alimentele sanatoase sunt, de asemenea, orice contine cel putin 10% din vitamina A, vitamina C, calciu, proteine, fibre si fier de care are nevoie corpul pentru a se mentine sanatos.

Este important sa stiti asta, deoarece foarte multi oameni cumpara produse doar pentru ca au scris pe ele „sanatos”, dar nu contin nicio vitamina si niciun mineral.

Verificati ambalajul alimentelor si obtineti cat mai multe informatii despre alimentele sanatoase inainte de a le incorpora in dieta. Asigurati-va ca sunt bune pentru voi inainte de a le manca.

Cum arata o alimentatie sanatoasa?

Acum, ca stiti definitia alimentelor sanatoase, este timpul sa faceti un pas inapoi si sa priviti imaginea de ansamblu in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa.

Trebuie sa stiti mai mult decat ce alimente sunt „sanatoase”. De asemenea, trebuie sa stiti cum sa le folositi in amestec zilnic, astfel incat sa mancati cat mai sanatos posibil.

O alimentatie sanatoasa presupune sa mancati din toate tipurile de alimente sanatoase si sa le amestecati, sa le potriviti, astfel incat sa oferiti corpului toti nutrientii de care are nevoie. De asemenea, implica obtinerea portiilor corecte ale acestor alimente, astfel incat sa va puteti mentine la o greutate sanatoasa si sa va mentineti intregul sistem in armonie.

Intr-o singura zi este bine sa aveti un echilibru in alimentatie: sa adaugati atat fructe, cat si legume, proteine, precum carne sau oua si alte substante nutritive care se adauga zi de zi pentru o dieta sanatoasa.

Ce alimente ar trebui sa faca parte dintr-un plan de alimentatie sanatoasa?

Ar fi aproape imposibil pentru noi sa stam aici si sa enumeram fiecare mancare pe care ar trebui sa o adaugati pentru a ramane sanatosi. Una dintre partile minunate ale alimentatiei sanatoase este ca puteti manca atat de multe alimente sanatoase diferite pentru a va mentine intr-o stare excelenta din punct de vedere sanatos.

Dar, cu toate acestea, exista cateva alimente carora ar trebui sa le acordati prioritate ca parte a unui plan de alimentatie sanatoasa pentru a va asigura ca organismul primeste anumite substante nutritive. Iata cateva dintre alimentele pe care le-am sugera:

  • napi, care au un continut bogati de vitamina C si calciu
  • Kiwi, care livreaza mai multa vitamina C si potasiu decat portocalele si bananele
  • Spanacul, care este foarte bogat in fier
  • Ouale, care ofera multe proteine ​​fara multe calorii
  • Lintea, care este incarcata cu proteine
  • Avocado, care sunt o sursa excelenta de fibre
  • Fasolea neagra, care contine atat magneziu, cat si antioxidanti
  • Piept de pui, care contine multe proteine ​​fara prea multe grasimi

Dupa cum puteti vedea, optiunile pot fi aproape nesfarsite atunci cand veti incepe sa mancati sanatos. Va puteti juca cu diferite combinatii de alimentatie sanatoasa pentru a mentine lucrurile in stare proaspata.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...