Ce este colagenul și cât este de important pentru articulatii?

Atunci cand pielea incepe sa fie brazdata de riduri, articulatiile incep sa nu mai functioneze cum o faceau odinioara iar durerile de oase incep sa fie frecvente, putem vorbi de lipsa de colagen.

Colagenul este o proteina structurala gasita, in mod normal, din abundenta in corpul uman. Aceasta proteina se gaseste la nivelul pielii, in firele de par, in articulatii si in alte tesuturi conjunctive si este responsabila de abilitatea noastra de miscare.

Din pacate, pe masura ce inaintam in varsta, organismul nu mai poate sa sustina productia necesara de colagen, ceea ce duce la aparitia tuturor problemelor amintite mai sus.

Din fericire, colagenul nu are doar sursa endogena. Acesta poate sa fie asimilat si din surse exogene, in asa fel incat toti cei care doresc articulatii sanatoase  si o piele mereu tanara sa poata apela la suplimente nutritive.

De cate tipuri este colagenul?

Nu tot colagenul din organism este la fel. Exista, asadar, 4 tipuri de colagen:

  • Colagenul de tip 1, regasit la nivelul pielii, tendoanelor, organelor si oaselor;
  • Colagenul de tip 2, regasit in cartilaje. Acesta ofera suport articulatiilor;
  • Colagenul de tip 3, regasit in tesutul conjunctiv;
  • Colagenul de tip 4, regasit in membrana bazala.

De ce sa consumi suplimente cu colagen?

Dupa ce depasesti varsta de 20 de ani, productia de colagen scade treptat. La micsorarea productiei contribuie si expunerea la razele UV, poluarea, fumatul, consumul de zahar sau de alimente nesanatoase si lipsa exercitiilor fizice.

Daca ai mai mult de 20 de ani si stii ca esti supus oricarui factor din cei amintiti mai sus, suplimentele de colagen te pot mentine tanar pentru o perioada mai lunga de timp. Efectele sale sunt cat se poate de convingatoare:

  • Contribuie la sanatatea cartilajelor si creste gradul de lubrifiere la nivelul acestora. Astfel, frictiunea dintre cartilajele articulare este minima, iar boli precum artroza, osteoporoza, osteoartrita sau guta sunt tinute departe;
  • Contribuie la sanatatea sistemului circulator. Vasele de sange se bucura din plin de aportul de colagen. Aceasta proteina le mentine puternice si elastice, ceea ce duce la imbunatatirea circulatiei;
  • Asigura sanatatea sistemului gastrointestinal. Cei care au o cantitate normala de colagen in organism au mai putine riscuri de a dezvolta ulcere, arsuri gastrice sau alte probleme la nivel intestinal.
  • Asigura frumusetea pielii, a parului si a unghiilor. Aportul de colagen poate sa mentina organismul tanar atat la interior, cat si la exterior. Un organism cu suficient de mult colagen previne aparitia ridurilor si se bucura de unghii si de par care arata foarte bine.
  • Accelereaza cicatrizarea ranilor. Daca ai rani la nivel cutanat, aportul de colagen poate ajuta la vindecare lor;
  • Imbunatateste calitatea somnului. Calitatea somnului poate sa fie mai buna daca organismul genereaza suficient colagen sau daca se consuma frecvent suplimente. Este adevarat ca nu s-a dovedit stiintific acest avantaj, insa majoritatea cercetatorilor considera ca exista o legatura stransa intre nivelul de colagen si calitatea somnului.

De unde poti lua colagen, in afara de suplimente?

Pe Activbio.ro găsești numeroase suplimente cu colagen, pe care le poti consuma cu incredere. Daca iti doresti si alte surse insa, este bine sa consumi legume cu mult sulf ( varza, broccoli, ceapa, usturoi sau varza de Bruxelles), peste si fructe de mare, oua, carne slaba sau citrice.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...