Care sunt cele mai bune proteine in alimentatie, atunci cand mergi la sala

Sportul poate modela corpul in mod foarte placut si sanatos, insa pentru ca rezultatele sa fie vizibile ai nevoie si de o alimentatie corespunzatoare. Desigur, deasupra tuturor ai nevoie de o vointa puternica, dar trebuie si sa intelegi care sunt proteinele cele mai bune pentru corpul tau.

Atunci cand urmezi o dieta sau faci sport si vrei sa se vada rezultatele, grasimile sunt principalul inamic, carbohidratii nu sunt de mare ajutor nici ei, iar proteinele sunt inofensive.

Inca de la inceputul anilor 90 au devenit foarte populare dietele care recomandau consumul de cantitati mari de proteine si reducerea carbohidratior. Proteinele au crescut in topul preferintelor si s-a marit consumul de carne de peste, vita si batoanelor si suplimentelor alimentare.

Nu toata carnea de vita e la fel de bogata in proteine, insa. O friptura de vaca poate fi recomandata, in timp ce un cheeseburger cu siguranta nu ajuta la o dieta pentru fitness.

Cum actioneaza proteinele intr-o dieta

Proteinele fac bine organismului si sunt esentiale intr-o dieta echilibrata pentru ca dezvolta musculatura si mentin colagenul.

Mai mult, proteinele constituie piatra de temelie a enzimelor, hormonilor, factorilor imunitari si multe alte molecule esentiale.Un adult are nevoie de minimum un gram de proteine pe zi pentru fiecare kilogram in parte.

Excesul de proteine insa poate avea efecte nocive asupra organismului.

Exista proteine bune si proteine rele: o proteina buna trebuie sa aiba cantitate mica de grasimi saturate, acizi grasi Omega 3 si nutrientii de baza

Lista produselor cu proteine bune

Pentru a simplifica lucrurile, va recomandam o serie de alimente care au cantitati de proteine bune importante in componenta lor si care sunt foarte sanatoase pentru consum:

1 cana de sasolea alba are 16 grame de proteine si doar 1 gram de grasime. Nautul e asemanator si el avand 15 grame de proteine, 5 grame de grasimi. In general legumele sunt foarte recomandate in orice dieta.

Sunca este si ea foarte sanatoasa si recomandata in unele diete cum e Atkins care permite consumul de carne pentru pierderea kilogramelor. Cu toate astea suna e bogata in grasimi saturate si contine putini nutrienti, ar putea sa ingreuneze functionarea rinichilor.

Puiul dezosat e foarte bun si adesea consumat de cei care fac fitness si vor sa-si modeleze corpul. Carnea de pasare si mai ales pieptul de pui constituie o sursa foarte importanta de proteine.

Un simplu ou, mare, fara galbenus, contine 5 grame de proteine si un gram de grasimi. Ouale sunt interzise in multe diete din cauza colesterolului si a problemelor pe care acesta le poate provoca inimii. Din fericire, daca se indeparteaza galbenusul, consumul de ou nu mai prezinta pericol.

Carnea de miel, de porc si carnea rosie au toate continut mare de proteine, dar e important sa alegeti partile cu mai putina grasime si nici sa nu abuzati.

*Acest articol este doar informativ. Pentru un diagnostic corect, va recomandam sa consultati si sfatul unui medic specialist.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...