Care este singurul supliment pe care il recomanda Mihaela Bilic

Care-este-singurul-supliment-recomandat-de-Mihaela-Bilic

Unii medici recomanda cu caldura suplimentele de vitamine si minerale, altii recomanda sa ne luam toti nutrientii direct din mancarea proaspata. Totusi, exista un supliment care este recomandat de cei mai multi, tocmai pentru ca activitatea lui in organism este foarte importanta. Iata ce supliment de vitamina recomanda nutritionistul Mihaela Bilic si de ce.

Vitamina C este cunoscuta si ca acid ascorbic. Porcii de Guineea, primatele, pasarile si oamenii sunt incapabili sa produca vitamina C. Plantele si alte animale produc vitamina C din glucoza. Din perioade indelungate de timp, vitamina C este savurata ca supliment nutritiv si considerata ca fiind una dintre substantele nutritive cele mai recunoscute si cautate.

Vitamina C este predispusa la descompunere in timpul procedurilor de gatit, procesare si depozitare. De exemplu, cartofii isi pierd jumatate din vitamina C prin fierbere. Spanacul isi pierde intreaga vitamina daca este pastrat timp de 2 pana la 3 zile la temperatura camerei. Tocmai de aceea este necesara suplimentarea cu aceasta vitamina, mai ales in perioadele reci.

Acidul ascorbic este un nutrient dietetic esential necesar pentru diferite functii biologice. Sub conditiile fiziologice, este crucial in biosinteza colagenului prin facilitarea hidroxilarii reziduurilor de prolina si lizina, permitand plierea corecta intracelulara a pro-colagenului pentru export si, de asemenea, depunerea in colagen matur.

Este un antioxidant care mentine colagenul proteic al tesutului conjunctiv, ajuta la absorbtia fierului si protejeaza impotriva infectiilor. Aceasta vitamina solubila in apa este necesara pentru formarea colagenului in oase, muschi, cartilaj si vasele de sange. Fructele si legumele sunt considerate a fi sursele dietetice de vitamina C. Fiind un antioxidant, vitamina C ajuta la protejarea celulelor de daunele produse de radicalii liberi, care sunt compusii formati atunci cand corpurile transforma alimentele in energie. Oamenii devin expusi la radicalii liberi din cauza poluarii aerului, a fumului de tigara si a luminilor ultraviolete.

”Deci, daca ar fi sa fac o recomandare, mai ales ca suntem intr-un anotimp in care piata este plina de fructe si de legume dar va veni iarna cand fructele de sezon nu vor mai fi atat de prezente, avem nevoie de un strop de vitamina C. Este singurul supliment care ne poate ajuta pentru o imunitate mai puternica si care nu are cum sa ne faca nimic rau pentru ca este o vitamina hidrosolubila si daca avem o cantitate mai mare, este eliminata din organism prin urina.”, a declarat Mihaela Bilic intr-o emisiune TV, informeaza doctorulzilei.ro.

Cat de multa vitamina C este absorbita?

Vitamina C este bine absorbita din tractul digestiv atunci cand este consumata in cantitati dietetice. Pe masura ce crestem cantitatea de vitamina C, eficienta absorbtiei scade. De exemplu, un aport de vitamina C de 180 de miligrame (de doua ori mai mare decat doza zilnica recomandata pentru un barbat adult) este absorbit de aproximativ 80 pana la 90 la suta, in timp ce pentru un aport de aproximativ 5 grame, doar aproximativ un sfert este absorbit. Cu toate acestea, absorbtia a 25% din 5 grame inseamna aproximativ 1,2 grame de vitamina C. Vitamina C in exces va fi eliminata imediat din organism in urina, dupa cum spune si nutritionistul.

De cata vitamina C avem nevoie?

Pentru barbati si femei, doza dietetica recomandata de vitamina C este de 90 si, respectiv, 75 de miligrame. Doza zilnica recomandata creste in timpul sarcinii si alaptarii intre 85 si 120 miligrame pentru femeile adulte. Vitamina C la acest nivel ofera sange si organe bune. Pentru adultii sanatosi, nutritionistii recomanda un aport de 400 de miligrame pentru a se asigura de nivelurile optime din sange si celule.

Unde se gaseste vitamina C in corpul nostru?

Vitamina C se gaseste in majoritatea tesuturilor din corp, cu concentratii mai mari in inima, creier, glandele suprarenale, pancreas, timus si plamani. Doua dintre cele mai dense regiuni cu vitamina C din corp sunt glanda pituitara si cristalinul ochiului. Starea vitaminei C in organism este de obicei evaluata prin masurarea nivelului seric, precum si a nivelului de celule albe din sange. Primul reflecta mai mult aportul alimentar recent, in timp ce cel din urma este un indicator mai bun al depozitelor de tesuturi. Deoarece vitamina C circula in sange, este vulnerabila la filtrarea rinichilor si la pierderea ulterioara in urina, fie ca acid ascorbic, fie ca derivati (metaboliti), cum ar fi oxalatii.

Ce se intampla daca nu primim suficienta vitamina C?

Consumul inadecvat de fructe si legume (surse de vitamina C) si fumatul scad cantitatile de vitamina C in organism. Ar putea reduce protectia antioxidanta si, in timp, ar putea reduce eficienta altor roluri ale vitaminei C din organism. Adevaratul sindrom de deficit de vitamina C este cunoscut sub numele de scorbut. Pentru adulti, scorbutul apare la aproximativ 1 pana la 3 luni de la intreruperea consumului de vitamina C. Semnele si simptomele medicale incorporeaza vindecarea ranilor afectate, edem, gingii umflate si sangerate cu pierderea dintilor, letargie, oboseala si dureri articulare.

La sugarii care nu sunt alaptati, deficienta apare la varsta de aproximativ 6 luni de cand s-au epuizat depozitele de vitamina C transferate de la mama in timpul sarcinii. Acest sindrom prezinta semne precum caracterul si dezvoltarea osoasa anormala, anemie, dureri articulare severe si febra. Anomaliile osoase sunt asociate cu implicarea vitaminei C in fabricarea adecvata a colagenului.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...