Care este obiceiul care ne ingrasa accelerat? Dr. Mihaela Bilic ne explica

obiceiul-care-ne-ingrasa-accelerat

Probabil orice om are in grupul de prieteni „pofticiosul” sau „mancaciosul”, care de cele mai multe ori se lupta cu cateva kilograme in plus mereu. Sintagma „gras si sanatos” a fost intotdeauna neplacuta pentru acesti oameni. Dar, exista oare o legatura intre a manca cu placere, cu pofta si a pune mai rapid kilograme in plus?

Mancatul cu pofta ingrasa mai tare?

Intr-o postare recenta a doctorului nutritionist Mihaela Bilic, aceasta explica foarte clar ca oamenii cu un apetit mai mare, care se bucura de clipele petrecute la masa au sanse mai mari sa se ingrase mai usor. Nu este explicat stiintific acest fapt, insa, da, se pare ca mancatul cu pofta ne ingrasa mai repede.

” Am vazut acelasi drag de mancare la multi oameni carora le rad ochii si li se lumineaza fata cand e vorba de ceva bun. Coincidenta sau nu, acest tip de comportament vine la pachet si cu tendinta de ingrasare/kilograme in plus. Cand iubesti mancarea se vede si in gesturi si pe cantar.”, a explicat aceasta in postarea Facebook.

Cercetatorii au studiat pe larg modul in care oamenii mananca cu placere pentru a vedea ce pot descoperi. Un studiu din Italia a aratat ca se activeaza un sistem de recompensa in creier atunci cand mancam din placere. Totusi, nu sistemul permite sa stim ca s-a atins nivelul de saturatie. In schimb, activeaza sistemul de recompense „simte-te bine” care ne va incuraja sa continuam sa mancam.

Mancatul din placere tinde sa declanseze mai mare nevoie de mancare in comparatie cu mancatul atunci cand ne este foame. In plus, mancatul cu pofta se intampla mai ales atunci cand alegem mancarurile care ne plac, mancarurile care sunt delicioase. De obicei, aceste mancaruri nu sunt neaparat din cele sanatoase, precum fructe si legume. Tindem sa mancam mai cu pofta mancarurile nesanatoase si sa uitam ca mancatul trebuie sa ofere energia necesara functionarii organismului.

Este in regula sa mancam cu placere cu moderatie. Nu putem face prea mult rau daca ne bucuram de o cina in oras sau un desert suplimentar din cand in cand. Problemele apar atunci cand alimentatia sociala pentru placere devine modul principal de a manca.

Exista numeroase conditii de sanatate asociate alimentatiei necorespunzatoare. Unele dintre acestea includ obezitatea, diabetul de tip 2 sau riscul crescut de boli de inima.

O alimentatie extrema din placere poate duce la dezvoltarea posibila a unei tulburari alimentare. Modificarile imaginii corpului ar putea provoca dismorfie corporala, ceea ce duce la modele de alimentatie nesanatoase sau dezordonate. Acestea pot deveni o problema chiar mai mare decat problema initiala si necesita un tratament intensiv in timp.

Mancatul cu pofta, dar sanatos!

Luati-va timp, asezati-va si manancati dintr-o farfurie. Mancarea mai multor feluri este buna pentru toate varstele, dar mai ales pentru persoanele in varsta care ar trebui sa aiba cinci mese: mic dejun, ceva la jumatatea diminetii, pranz, gustare dupa-amiaza si cina. Este mai bine sa nu mancam totul la o singura masa, deoarece, printre alti factori, atunci cand mancam alimente ii cerem organismului nostru sa secrete insulina pentru a o metaboliza.

Si este mai bine sa cereti organismului sa secrete putina insulina in diferite ocazii decat sa o cereti mult dintr-o data din cauza cantitatii mari. Ar trebui sa ne luam timp si sa mancam cu grija. Si incearcati sa faceti mesele placute. De exemplu, ciocolata, in special ciocolata neagra care nu contine grasimi din lapte, este un produs neutru din punct de vedere al colesterolului. Deci, o persoana cu colesterol ridicat nu trebuie sa fie lipsita de ciocolata. Ciocolata trebuie consumata cu masura, deoarece contine un numar mare de calorii.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...