Care este cel mai sanatos mod de a bea cafea. Iata ce spun studiile 

Cafeaua este cu siguranta o bautura apreciata de multa lume. Aceasta are efecte benefice asupra sanatatii noastre, datorita bogatiei de antioxidanti si minerale esentiale pe care le contine, dar specialistii atrag atentia ca trebuie avut grija asupra modului in care este consumata.  

In urma unui studiu, s-a observat ca un consum moderat de cafea, intre 1-3 cani/zi, duce la un risc cu aproximativ 14% mai mic de a face AVC (accident vascular cerebral) si dementa in comparatie cu persoanele care se abtin. In schimb, un consum de 4 sau chiar mai multe cani de cafea pe zi, creste riscul de AVC si dementa.

Walter Willett, MD, profesor de epidemiologie si nutritie la Harvard TH Chan School of Public Health, a facut o analiza mai amanuntita despre cafea si cofeina si a constatat si el ca un consum moderat de cafea poate reduce riscul de a dezvolta mai multe boli majore (ex: diabet de tip II, tulburari neurologice, boli hepatice, boli de inima si cancer de piele, san si prostata). Totodata, cercetarile au legat cafeaua si de imbunatatirea starii de spirit si a sanatatii mintale.

Asadar, pentru a bea cafea intr-un mod sanatos, este important sa retii urmatoarele sfaturi:

Sfaturi utile pentru a bea cafea intr-un mod sanatos  

-Cantitatea corecta. Dupa cum am spus si mai sus, consumul moderat de cafea aduce numeroase beneficii, iar un consum prea mare poate reduce aceste beneficii.

-Nu bea dupa ora 15:00. Cafeaua contine cofeina, un stimulent care ofera un boost de energie si te ajuta sa stai treaz atunci cand te simti obosit. Daca bei dupa ora 15:00, aceasta poate interfera cu somnul, ducand la diferite probleme de sanatate. Daca este necesar, mai bine inlocuieste cafeaua cu o ceasca de ceai, care contine mult mai putina cofeina.

-Atentie la zahar! Cafeaua este sanatoasa, dar un adaos prea mare de indulcitor o poate transforma in ceva daunator, deoarece zaharul este legat de tot felul de boli grave precum obezitatea si diabetul. Totusi, daca nu poti bea fara zahar, alege mai bine un indulcitor natural precum stevia.

-Prepara cafeaua folosind un filtru. Cafeaua preparata contine cafestol, o diterpena care poate creste nivelul de colesterol din sange. Pentru a reduce acest nivel, este recomandat sa folosesti un filtru de hartie.

Intr-o analiza recenta, care a avut ca scop prepararea cafelei, cercetatorii au descoperit ca un consum moderat de cafea filtrata a dus la cel mai scazut risc de mortalitate cardiovasculara. Pe baza acestor constatari, se pare ca filtrarea cafelei reprezinta cel mai sanatos mod de a o consuma. Oamenii de stiinta raporteaza ca pare sa-i ajute pe oameni sa evite bolile si moartea timpurie – si poate chiar creste longevitatea.  

-Evita adaosurile nesanatoase. Cremele si laptele din comert sunt procesate si pot contine ingrediente nesanatoase. Specialistii recomanda sa bei cafeaua cu adaosuri vegetale (ex: lapte de migdale sau soia). 

-Ce poti adauga in cafeaua ta pentru un plus de sanatate:

  • Scortisoara de Ceylon. Acest condiment merge de minune cu cafeaua. In plus, studiile arata ca scortisoara ajuta la scaderea glicemiei, colesterolului si trigliceridelor la diabetici.
  • Cacao. Aceasta este bogata in antioxidanti si reduce riscul de aparitie a bolilor de inima.

Vezi si:

Guayusa, ceaiul energizant care poate inlocui cu succes cafeaua de dimineata

Cafeaua de ciuperci – cafea terapeutica cu extract de ciuperci medicinale

Cicoarea, planta minune care inlocuieste cafeaua

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...