Calciul. Ce rol are pentru organismul nostru

Calciul este unul dintre mineralele indispensabile organsimului incepand de la nastere si pana la batranete. Fara acest mineral, organismul nostru este incapabil sa functioneze corect.

Cu totii stim cat de important este calciul in constituirea si intretinerea oaselor. Insa, actiunea lui se exercita si asupra dintilor, tendoanelor, nucleelor celulare si echilibrului.

Calciul este recomandat in caz de: oboseala, afectiunile pulmonare, adenite si in anumite stari nervoase. Totusi, fixarea lui depinde de anumiti factori: fosfor, vitamina D2 si C, flour, magneziu si cupru.

Vezi si: Un arbore ce contine de 17 ori mai mult calciu ca in lapte si de 25 de ori mai mult fier decat in spanac. Iata despre ce arbore este vorba!

In general, o alimentatie bogata in cruditati ajunge sa mentina echilibrul calcic al organismului.

Doza zilnica recomandata este de aproximativ 800-l200 mg.

Un deficit de calciu poate duce la o serie de afectiuni: spasmofilia, demineralizarea osoasa, rahitism (cu deformari ale membrelor si coloanei, dureri osteoarticulare similare celor reumatice) si, treptat, osteoporoza, tulburarile de ritm cardiac si palpitatiile, senzatia de amorteala, carcei, durerile de cap intense si persistente, dereglarile ciclului menstrual/ tulburarile de menopauza.

In schimb, excesul de calciu poate duce la constipatie, starile de ameteala, slabiciune, greata si varsaturi, tulburari la nivelul sistemului nervos central, inclusiv depresie. Pot sa apara depuneri nedorite de calciu in anumite tesutul ale organismului, inclusiv in rinichi. De asemenea, calculii renali pot sa apara in urma excesului de calciu din suplimente, nu din alimentatia

Calciul – Ce rol are pentru organismul nostru

  • Este benefic in cazul sindromului premenstrual. Femeile care nu au un aport suficient de calciu si vitamina D, vor intampina probleme cu cu estrogenul si progesteronul, declansand astfel sindromul premenstrual;
  • Ajuta la reglarea batailor inimii, avand un rol important in functionarea optima a miocardului. De asemenea, regleaza presiunea arteriala;
  • Calciul are un rol important in coagularea sangelui;
  • Calciu are o contributie notabila in absorbtia in organism a nutrientilor si in transportul acestora catre organe;
  • Influenteaza in mod direct cresterea sau scaderea nivelului unor hormoni precum sunt cei tiroidieni, fiind astfel responsabil si de functionarea normala a sistemului endocrin;
  • Calciul influenteaza semnificativ starea de sanatate a unghiilor, a pielii si a parului;
  • Are un rol important si in intarirea sistemului imunitar, facand organismul puternic in fata infectiilor si capabil sa se vindece;
  • Este esential pentru sanatatea danturii si a oaselor, avand un rol important de sustinere pentru structura scheletica;
  • Ajuta sistemul nervos central sa functioneze optim. Ajuta la dezvoltarea creierului si a activitatii cerebrale;
  • Calciul are un rol important si in reducerea riscurilor de aparitie a cancerului de colon, rectal si de prostata.

Surse de calciu: lapte, iaurt, branzeturi, polen, grau, ovaz, nuci, alune, migdale, morcov, varza, spanac, telina, cartof, ceapa verde, nap, busuioc, salvie, menta, cimbrisor, patrunjel, scortisoara, fasolea, broccoli, semintele de susan, seminte de mac, smochinele, somonul si sardinele. Vezi si: Alimente si bauturi care elimina calciul din corp

Calciul reprezinta aproximativ 1,65% din greutatea corpului, 99% fiind inclus in schelet, unde preprezinta aproximativ 36% din materia minerala a osului si este adus prin alimentatie. Branza si laptele raman esentiale (1 g calciu in 100 g branza, 100-120 mg in 100 g de lapte. Apa si vinul, contin pana la 300 mg.

Vezi si: Sucul din frunze de napi, o sursa bogata in calciu si potasiu

Vezi si: 10 alimente mai bogate in calciu decat laptele

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...