Caisa, fructul nutritiv de care ai nevoie in aceasta perioada

A sosit vremea caiselor, a acestor fructe dulci, aromate si gustoase. Pe langa gustul lor extraordinar, caisele au si beneficii minunate pentru sanatatea nostra.

Caisa, fructul bogat in vitamina A

Caisele au in compozitia lor foarte multa vitamina A, dar si vitaminele B, C, PP; zaharuri (levuloza si glucoza); o substanta asemanatoare cu carotina; protide; lipide; saruri minerale si oligoelemente – magneziu, fosfor, fier, calciu, potasiu, sulf, mangan, fluor, cobalt, brom. Toate aceste proprietati, fac din caisa un fruct foarte nutritiv, fiind indicata in astenie, anemie, insomnie, inapetenta, convalescenta, diaree/constipatie si rahitism/intirziere de crestere).

Caisa – De ce e bina sa o consumam in aceasta perioada

  • Contribuie la mentinerea echilibrului nervos, stimuleaza memoria si reface nervii.
  • Beta-carotenul previne actiunea radicalilor liberi si mentine sanatatea ochilor. Se recomanda consumul a 500 g pe zi, timp de mai multe saptamani. Aceasta cura ajuta in caz de oboseala oculara si scaderea acuitatii vizuale.
  • Reface celulele organismului, laxativ, antidiareic, indicat in reglarea digestiei, dar si laxativa.
  • Intareste imunitatea.
  • Ajuta la cresterea poftei de mancare si la reintinerirea celulara.
  • Ofera energia de care ai pentru intreaga zi.
  • Este un antioxidant excelent, incetinind procesul de imbatranire. Este suficient sa consumi doar doua caise pe zi pentru a satisface necesarul de betacaroten.
  • Datorita continutului de potasiu, caisa are rolul de a mentine nivelul normal de lichide in organism.
  • Datorita fosforului din compozitie, caisa este recomandata celor care au probleme cu pierderile de memorie.
  • Ajuta la eliminarea toxinelor din organism.
  • Ajuta la recuperarea din convalescenta.
  • Contribuie la scaderea nivelului colesterolului plasmatic, favorizeaza absorbtia vitaminei A si a vitaminelor din complexul B, influenteaza mai puternic si mai benefic metabolismul lipidic decat alte fibre. Totodata, fibrele stimuleaza si regleaza digestia.
  • Caisele sunt un bun remediu in lupta impotriva infectiilor bacteriene si fenomenelor de oxidare celulare, pentru refacerea tesuturilor bolnave.
  • Sunt printre primele fructe care pot fi mancate de bebelusi, contribuind la dezvoltarea structurii osoase solide si a danturii.
  • Extern, se foloseste sucul de caisa care este un foarte bun tonifiant al pielii normale.

Recomandari:

Nu se consuma mai mult de 500 g zilnic, deoarece pot provoca probleme stomacale. De asemenea, caisele nu sunt indicate diabeticilor.

Ce beneficii au samburii de caisa

Trebuie sa mai stiti ca nu doar pulpa acestui fruct are beneficii, ci si samburii. De exemplu:

  • Samburii sunt indicati celor cu afectiuni respiratorii: bronsita, astm, tuse.
  • Samburii de caisa diminueaza aciditatea si sunt indicati celor cu afectiuni digestive.
  • Samburii macinati sunt indicati contra cancerului. Acestia contin vitamina B17 care este foarte eficienta in tratarea cancerului. Se pot consuma cate 7-20 samburi pe zi, dar numai dupa ce organismul s-a obisnuit cu acestia. Deci se va incepe prin consumarea a 2-3 samburi timp de 7-10 zile, dupa care se poate creste doza pana la 20 bucati.
  • Samburii sunt bogati in acizi grasi esentiali, de vitamina A si E. De asemenea, uleiul din samburi de caisa este folosit in cosmetica pentru revitalizarea epidermei sensibile.

Recomandari:

Samburii de caisa contin cantitati mici de cianura, care, in doze mari si repetate, poate duce la intoxicatii. Specialistii recomanda copiilor sub 6 ani sa nu consume mai mult de doi samburi pe zi.

Vezi si: Intrebuintari traditionale ale piersicilor. Reteta de inghetata cremoasa cu piersici

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...