Beneficiile mersului pe jos. Ce spun studiile despre sportul care nu te costa nimic

Din pacate, mersul pe jos este cea mai subestimata forma de exercitiu, dar dupa ce ii vei afla beneficiile nu vei mai gandi asa.

Recomandarea societatilor medicale este sa mergi pe jos cel putin 30 de minute, in ritm alert, cat mai multe zile din saptamana. Daca timpul si sanatatea iti permit, poti ridica stafeta la 60 de minute.

Mersul pe jos este o activitate fizica cu impact redus, un mod accesibil care ne ajuta sa ramanem activi, de a stimula circulatia sangelui, de a folosi energia si de a ne intinde muschii. In plus, nu costa nimic. Iata, asadar, care sunt beneficiile:

Beneficiile mersului pe jos

Mersul pe jos are cateva avantaje majore pentru sanatate. Cercetarile sugereaza ca o rutina regulata poate stimula functia imunitara si poate reduce stresul. De asemenea, poate atenua unele simptome legate de hormoni care pot aparea la mijlocul vietii. O revizuire din 2020 a studiilor din revista Menopause a aratat ca 91% din 77 de programe diferite de mers pe jos au avut ca rezultat imbunatatirea a cel putin unei probleme de sanatate legate de menopauza.

Vezi si: Beneficiile mersului in picioarele goale. Pasi spre sanatate

Antrenamentele de mers pe jos ne pot ajuta chiar sa ne concentram mai bine. In octombrie 2021, cercetatorii au raportat in jurnalul NeuroImage ca doar 40 de minute de mers rapid, de trei ori pe saptamana, au fost suficiente pentru a imbunatati semnalizarea substantei albe a creierului, a carei deteriorare este asociata cu tulburari cognitive si boala Alzheimer.

Potrivit unui studiu din Mayo Clinic Proceedings, cercetatorii au ajuns la concluzia ca 30-40 de minute de mers pe jos duce la cu 40% mai putine sanse de a muri de inima, in comparatie cu cei sedentari. Anatomic vorbind, cand mergem, inima incepe sa pompeze mai tare, iar cantitatea de sange si oxigen circulata creste in zona musculara, dar si in celelalte organe si in creier.

Dupa cum spuneam si mai sus, mersul pe jos stimuleaza imunitatea. Un studiu realizat in acest sens, pe 1000 de persoane (realizat in timpul sezonului rece), care au practicat mersul, intr-un ritm moderat, pe o perioada de 30-45 de minute pe zi, au avut cu 43% mai putine zile in care au prezentat semne de infectii ale tractului respirator. Totodata, simptomele pe care le-au avut au fost diminuate, comparativ cu cele ale persoanelor sedentare.

Potrivit unui studiu din iunie 2019, realizat de The BMJ, mersul ne promite o speranta de viata mai lunga.

Mersul pe jos va poate ajuta sa va imbunatatiti sanatatea mentala si sa va reduceti nivelul de anxietate.

Conform unui studiu din 2013 in Ateroscleroza, Tromboza si Biologie Vasculara, a reiesit ca miscarea zilnica poate ajuta la imbunatatirea nivelului de colesterol.

Potrivit Harvard Medical School, mersul ajuta la arderea caloriilor (intre 85 si 135 de calorii/Km).

Potrivit unui studiu din 2016, realizat in BMJ Open, mersul pe jos seara ajuta la imbunatatirea duratei si a calitatii somnului.

Vezi si: Mirosul ploii reduce stresul. Iata 7 beneficii ale mersului prin ploaie.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...