Alimentul „minune” care repara ficatul bolnav

alimentul-minune-care-repara-ficatul-bolnav

Exista mai multe alimente care pot repara ficatul bolnav. De altfel, cei care doresc sa mentina un echilibru in stilul de viata, trebuie sa fie atenti la ceea ce mananca. Ficatul se poate imbolnavi, insa, si din cauza oboselii cronice. In acest caz, pe langa multa odihna, iata alimentul care repara ficatul si reda buna dispozitie.

Pentru a va asigura ca va repuneti in functiune optima ficatul, incercati sa eliminati alimentele procesate, dulciurile si bauturile alcoolice sau carbogazoase. In plus, adaugati cu incredere la dieta: faina de ovaz, ceai verde, usturoi crud, seminte de floarea soarelui crude, ulei de masline virgin, lactate dietetice, nuci, branza tofu, peste, broccoli, grepfrut. Dintre ceaiuri, alegeti-le pe cele amare, precum anghinare sau coada-soricelului.

Alimentul „minune” care reface ficatul bolnav

Avocado contine aproape 20 de vitamine si minerale, inclusiv potasiu, vitamina E, vitamina C, vitamine din grupa B si acid folic. Sunt surse bogate de grasimi mononesaturate si fibre dietetice sanatoase pentru inima, cu aproximativ 50 de calorii pe portie de 30 de grame. Continutul ridicat de grasimi din avocado favorizeaza satietatea; ajuta la reglarea zaharului din sange, ajuta la reglarea hormonilor si la absorbtia vitaminelor esentiale liposolubile.

Pe langa grasimile mononesaturate, avocado contine si fitosteroli, steroli vegetali care concureaza cu colesterolul pentru absorbtie, contribuind astfel la reducerea nivelului de colesterol din sange. Mai mult, cercetarile sugereaza ca avocado poate reduce markerii inflamatiei asociati bolilor de inima. Numeroase studii arata ca are efecte benefice puternice asupra sanatatii.

Bolile de inima sunt cele mai frecvente cauze de deces din lume. Se stie ca mai multi markeri de sange sunt legati de un risc crescut. Aceasta include colesterolul, trigliceridele, markerii inflamatori, tensiunea arteriala si altii. Efectul fructului de avocado asupra unora dintre acesti factori de risc a fost studiat in 8 studii controlate la om. Acestea sunt studii in care oamenii sunt impartiti in grupuri – un grup este instruit sa manance avocado, in timp ce celalalt nu. Apoi, cercetatorii vad ce se intampla cu markerii lor de sange in timp.

Cercetarile au aratat ca avocado poate:

  • Reduce semnificativ nivelul colesterolului total.
  • Reduce trigliceridele din sange cu pana la 20%.
  • Reduce colesterolul LDL cu pana la 22%.
  • Creste colesterolul HDL („bun”) cu pana la 11%.

Unul dintre studii a aratat ca includerea avocado intr-o dieta vegetariana cu continut scazut de grasimi a dus la imbunatatiri ale profilului colesterolului. Din pacate, toate studiile la om au fost mici (13-37 subiecti) si pe termen scurt (1-4 saptamani), dar rezultatele au fost impresionante. Vezi si: 10 semne ale cancerului de ficat si factori de risc

Protejeaza ficatul de boli

Avocado este foarte bun atunci cand vine vorba de reducerea leziunilor hepatice datorita compusilor sai organici care imbunatatesc sanatatea ficatului. Principala cauza a afectarii ficatului este de obicei Hepatita C. O cercetare recenta sugereaza ca avocado joaca un rol important in protejarea ficatului de un spectru larg de afectiuni.

Avocado este fructul arborelui de avocado, numit Persea Americana. Acest fruct este apreciat pentru valoarea sa nutritiva ridicata si este adaugat la tot felul de mancaruri datorita aromei sale bune si a texturii bogate. Este ingredientul principal in guacamol. Avocado a devenit un aliment incredibil de popular in randul persoanelor constiente de sanatate. Este adesea mentionat ca un super aliment, ceea ce nu este surprinzator, avand in vedere proprietatile sale de sanatate.

Exista o conceptie gresita despre avocado atunci cand vine vorba de programe de slabire si diete. Unii oameni cred ca avocado ar trebui evitat in dietele cu restrictii calorice, din cauza faptului ca sunt bogate in grasimi. Dimpotriva, consumul si incorporarea fructului avocado in dieta nu va va impiedica sa slabiti. De fapt, includerea de avocado la mese va va ajuta sa va simtiti mai plini, ceea ce va va reduce in cele din urma dorinta de a manca mai mult si mai des.

S-a dovedit ca mesele similare fara avocado nu provoaca la fel de multa satietate. Este clar ca avocado poate fi un supliment excelent la o dieta eficienta de slabit. In plus, ceea ce face ca avocado sa fie o mancare prietenoasa pentru slabit este faptul ca are un continut ridicat de fibre, un continut scazut de carbohidrati si nu creste nivelul zaharului din sange.

Fibrele sunt un alt nutrient care se gaseste in cantitati relativ mari in avocado. Fibrele sunt materii vegetale indigestibile care pot contribui la scaderea in greutate, reduc nivelurile zaharului din sange si sunt puternic legate de un risc mai scazut de multe boli. De multe ori se face o diferenta intre fibrele solubile si insolubile. Se stie ca fibrele solubile pot hrani bacteriile intestinale prietenoase din intestin, care sunt foarte importante pentru functionarea optima a corpului nostru. O portie de avocado de 100 de grame contine 7 grame de fibre, ceea ce reprezinta 27% din cantitatea zilnica recomandata. Aproximativ 25% din fibra din avocado este solubila, in timp ce 75% este insolubila.

Un somn mai odihnitor cu un consum regulat de avocado

Avocado este bogat in folat, care se incadreaza in familia vitaminelor B. Este posibil sa fi auzit ca femeile insarcinate ar trebui sa obtina suficient folat in dieta lor, dar aceasta substanta este buna pentru toata lumea atunci cand vine vorba de reglarea dispozitiei. Homocisteina se formeaza in mod natural in organism, dar prea mult din aceasta substanta va bloca productia de serotonina si dopamina; aceste substante chimice regleaza starea de spirit, precum si incurajeaza somnul odihnitor noaptea.

Folatul din avocado ajuta la prevenirea formarii unor cantitati excesive de homocisteina in corp, astfel incat sa poata produce serotonina si dopamina. La randul sau, aveti un risc mai mic de depresie. A putea dormi linistit si regulat poate insemna si o dispozitie mai sanatoasa si mai fericita, deoarece sunteti mai putin obositi si veti avea mai multa energie dupa un somn bun. Mancand mai multe fructe avocado, puteti vedea ca dormiti mai bine si va simtiti mai odihniti si mai energici pe tot parcursul zilei si aveti si o dispozitie mai buna.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...