Alimente pe care sa le eviti daca ai colesterolul marit si ce alimente reduc colesterolul

alimente-pe-care-sa-le-aviti-daca-ai-colesterolul-marit

Nivelul ridicat de colesterol este una dintre cele mai frecvente probleme de sanatate in zilele noastre. Aproximativ 102 milioane de persoane in varsta de 20 de ani sau mai mari sufera de aceasta afectiune doar in Statele Unite. Factorii care o determina difera – alimentatia precara, obezitatea si lipsa exercitiilor fizice sunt doar cativa dintre ei. Colesterolul ridicat poate fi cauzat si de varsta, deoarece pe masura ce imbatranim, corpul nostru devine mai putin eficient in a avea grija de sine. Trebuie sa muncim in plus pentru a ne mentine sanatosi si in forma.

Atunci cand aveti probleme cu colesterolul ridicat, este esential sa va reglati dieta si sa evitati alimentele care ii pot creste si mai mult nivelul.

Ce alimente sa evitati

Ficat

Pentru cei care au nivelul de colesterol bun, ficatul este foarte sanatos, deoarece contine cantitati mari de fier, necesare organismului uman. Cu toate acestea, daca va luptati cu un nivel ridicat de colesterol, trebuie sa fiti atenti, deoarece de fapt poate face mai mult rau decat bine. Potrivit American Heart Association, ficatul este sursa principala a acestei substante, deoarece este responsabil pentru producerea si depozitarea sa.

Briose

Cand aveti colesterol ridicat, o briosa ar putea sa nu fie cea mai buna idee daca nu stiti cum a fost facuta. Briosele pe care le facem acasa, cu lapte integral si oua, pot contribui de fapt la cresterea nivelului de colesterol, deoarece sunt facute cu produse animale care au cantitati mari de grasimi saturate.

Totusi, nuu inseamna ca toate briosele sunt rele si nu ar trebui consumate niciodata. O briosa poate fi benefica pentru sanatate daca este facuta cu faina de grau integral sau tarate de ovaz – utilizand aceste produse, puteti reduce numarul de produse de origine animala. Folosind ingrediente sanatoase, puteti reduce posibilitatea ca organismul sa produca colesterolul „rau”. Cu toate acestea, amintiti-va ca, chiar daca sunt facute cu produse sanatoase, briosele inca pot contine un numar mare de calorii, deci trebuie consumate cu moderatie.

Margarina

Chiar daca margarina este cunoscuta drept alternativa sanatoasa la unt, nu este la fel de sanatoasa pe cat se spune – cel putin pentru cei care sufera de colesterol ridicat, deoarece isi poate creste nivelul si este de obicei incarcata cu calorii. Surprinzator, unele tipuri de margarina sunt chiar mai rele decat untul.

Puteti sa eliminati untul si margarina de la micul dejun si sa inlocuiti cu uleiul de masline, deoarece contine grasimi mono si polinesaturate.

Popcorn la microunde

Floricele in sine nu sunt daunatoare, chiar daca aveti un nivel ridicat de colesterol. Este modul in care le pregatiti – suplimentele pe care le adaugati pot fi responsabile cu cresterea colesterolului. De exemplu, floricelele la microunde cu unt, ulei si multa sare nu sunt deloc sanatoase.

Puteti face foricele in cateva pictauri de ulei de masline si sa presarati putina sare pe ele. Sunt mult mai sanatoase asa.

Hamburgeri

Hamburgerul este probabil unul dintre alimentele preferate ale tuturor. Unul dintre motive ar putea fi acela ca nu iau mult timp pentru a il gati, iar mancarea rapida este ieftina si disponibila peste tot.

Cu toate acestea, este, de asemenea, una dintre cele mai nesanatoase, deoarece carnea de vita din burger este prajita in unt sau ulei, iar ambele contin cantitati vaste de calorii. Adaugati bacon, branza si ceapa si aveti o masa incarcata de colesterol.

Inghetata

Inghetata este un desert indragit de toata lumea, indiferent de varsta – de la copii la adulti, toata lumea se bucura de o inghetata din cand in cand. Cu toate acestea, nu multi oameni sunt constienti de faptul ca este de fapt daunatoare pentru cei care au un nivel ridicat de colesterol. Motivul este ca majoritatea producatorilor folosesc lapte cu continut ridicat de grasimi in procesul de productie, iar unii dintre ei folosesc si uleiuri vegetale hidrogenate. Ambele pot contribui de fapt la cresterea nivelului de colesterol.

Dar ceea ce este probabil mai socant este faptul ca o lingura de inghetata contine mai mult colesterol decat gogosile glazurate si mai multa grasime decat un hamburger.

Ce sa faceti sa ajungeti la un nivel normal de colesterol?

Persoanele care au probleme cu un nivel ridicat de colesterol trebuie sa-si ajusteze dieta. Nivelul ridicat din aceasta substanta este foarte daunatoare pentru organism, deoarece poate, de exemplu, creste riscul de boli de inima sau riscul accidentelor vasculare cerebrale. Daca va stiti cu un nivel ridicat de colesterol, trebuie sa incetati sa mancati alimente care sunt incarcate cu el.

Din fericire, exista o multime de alternative sanatoase la mancarurile rapide, care ajuta la scaderea colesterolului. Consumati mai mult ovaz, pe care il puteti integra in diverse deserturi si nu numai. Nucile, pestele gras si fasolea sunt alimente care ajuta si ele la scaderea colesterolului.

Produsele din soia ajuta si ele, alaturi de toate legumele verzi, in frunte cu prazul, usturoiul si ceapa verde. Sfecla rosie este excelenta si poate fi conumata atat cruda ca suc, cat si fiarta sau coapta in salate.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...