Alimente bogate in potasiu si rolul lor decisiv in sanatatea noastra. Care sunt principalele beneficii

Exista o lista intreaga de alimente bogate in potasiu care pot fi introduse intr-o dieta zilnica echilibrata, daca vrem sa fim mai sanatosi si sa ne protejam. Rolul acestor alimente este mai important decat ati crede.

Urmatoarele alimente bogate in potasiu sunt foarte importante pentru corpul uman pentru ca acest mineral care e un nutrient esential pentru organism, cu rol de echilibrare a fluidelor si a electrolitilor din corp. Deficientele de potasiu pot duce la stari de oboseala, irascibilitate si tensiune mare.

Alimente bogate in potasiu – Care e doza necesara si cum ne influenteaza

In ziua de azi, alimentatia noastra include un aport prea mare de sodiu in comparatie cu cel de potasiu. Suplimentarea dozei de potasiu si scaderea celei de sare poate diminua riscul de accident vascular cerebral cu pana la 21%.

In principiu, potasiul ajuta la elasticitatea tesuturilor, vindecarea leziunilor, la digestie, functionarea optima a ficatului. In plus, scade riscul de a dezvolta multe afectiuni precum artrita, boli renale, diabet de tip 2 sau crampele musculare. Vezi si: Alimente bogate in fibre si antioxidanti – Bune si la silueta, dar foarte bune si pentru sanatatea ta

Pentru pacientii cu hipertensiune arteriala, aritmii sau insuficienta cardiaca, potasiul e un nutrient esential pentru reglarea ritmului cardiac. Doza zilnica recomandata de potasiu atat pentru barbati, cat si pentru femei este de 4.7 grame.

Alimente bogate in potasiu – Top 5 cele mai cunoscute alimente

In primul rand, va recomandam 5 dintre cele mai cunscute alimente bogate in potasiu si care sunt la indemana oricui, se gasesc din plin in magazine si nu sunt exagerat de scumpe:

1 Bananele – Toata lumea stie ca bananele sunt o sursa bogata de potasiu. 110 grame de banana contine 0.4 grame de potasiu, aproximativ 12% din doza necesara zilnic.

2 Ciupercile – 100 de grame de ciuperci asigura si ele un alt 0.3 grame de potasiu. Ciupercile sunt foarte sanatoase, se gasesc la preturi modice si pot fi gatite in foarte multe feluri.

3 Somonul – E unul dintre cele mai sanatoase tipuri de peste, poate ca e ceva mai costisitor, insa nu e nevoie sa mancati o cantitate mare sau extrem de des pentru a beneficia de nutrientii sai. Pe langa toate efectele pozitive, somonul are si un aport de potasiu foarte bun.

4 Cartofii copti – Daca despre somon ne plangeam ca e ceva mai scump, cartofii copti chiar sunt accesibili oricui, sunt o alternativa cel putin la fel de gustoasa dar mult mai sanatoasa a cartofilor prajiti, iar in doar 100g de cartofi se gasesc 0.53 grame de potasiu.

5 Rosiile – sunt consumate de romani in toate felurie, sub forma de pasta adaugata in mancare, sub forma de salata, alaturi de orice mancare. Rosiile au o multime de beneficii, iar unul dintre ele este si continutul mare de potasiu, aproximativ 0.6 grame la 50 de grame.

Daca v-a placut acest articol, alaturati-va, cu un Like, comunitatii de cititori de pe pagina noastra de Facebook.

Daca iti plac articolele noastre si vrei sa ne fii alaturi si pe Facebook, te asteptam sa te alaturi comunitatii printr-un Like:

You may also like...